2015/12/16

TUTORIAL - jak zrobić szydełkiem gwiazdę betlejemską


Dzień Dobry kochani!

Może powinnam najpierw zrobić próbę mikrofonu? 

Jest to bowiem mój pierwszy wpis na łamach tego blogu i bardzo dziękuję za możliwość uczestniczenia w jego tworzeniu. Na pierwszy ogień postanowiałam oczywiscie sięgnać po moje ukochane szydełko i pokazać Wam, jak zrobić szydełkiem gwiazdę betlejemską. Może ona pozniej np. stać sie broszką, ozdobą choinkową, zawieszką do prezentu, albo też zostać naszyta na sweter, torbę, szal? Czy też po prostu ozdobić wasz wigilijny stół.





Potrzebne będą:
> włóczka dowolna w kolorach: czerwonym, zielonym i żółtym,  
> pasujące szydełko (ja zrobiłam szydełkiem nr 3 i moja gwiazda ma ok. 15 cm średnicy)

Płatki kwiatu - robimy półsłupkami nawijanymi.

1. Robimy łańcuszek z 5ciu oczek i zamykamy w kółko. Następnie w tym kółku robimy 12 półsłupków nawijanych. W kolejnym okrążeniu każdy nawijany półsłupek podwajamy i mamy 24 półsłupki nawijane. W trzecim okrążeniu robimy te sama ilość półsłupkow nawijanych co w drugim- 24.


2. Kółeczko składamy i zeszywamy półsłupkami.


3. Następnie płatek rozkładamy, tak, żeby "szew" był na wierzchu.


4. W ten sposób robimy 5 płatków, a następnie wszystkie zeszywamy.


5. Teraz robimy listki. Zieloną włóczką robimy łańcuszek z 11 oczek. Zaczynając od drugiego oczka od końca robimy kolejno: 3 półsłupki, 3 półsłupki nawijane, 3 słupki, a w ostatnim oczku robimy po 3 słupki w jednym oczku. Następnie robim jedno oczko łańcuszka.


Powtarzamy ten sam układ oczek po drugiej stronie lańcuszka.


6. Kolejny rząd: 3 półsłupki, 3 półsłupki nawijane, 3 słupki, po 2 słupki w każdym z trzech słupków poprzedniego rzędu, 1 słupek w łuku z jednego oczka łancuszka poprzedniego rzędu miejscu i pikotek. 



Powtarzamy ten układ po drugiej stronie liścia.


7. Wykonujemy 5 listków, a następnie zszywamy.


8. Kielich kwiatu: włóczką w kolorze żółtym robimy 5 oczek łańcuszka i zamkamy w kółko. W kółku robimy 10 połsłupków i zamykamy. 


9. Wszystkie części zszywamy, et voila! Gwiazda betlejemska gotowa!




Mam nadzieję, że się wam mój tutorial spodobał.

Polecam włóczki Everyday Himalaya z  >>>>>>>Pasmanterii Nowaki.






Pozdrawiam i do zobaczenia !



*******************************

trwa zabawa kwiatowa
gdzie możecie zgłaszać Wasze szydełkowe gwiazdy betlejemskie 
jakie wydziergacie wg powyższego projektu! 
Zapraszamy!!!




|| FACEBOOK ||  INSTAGRAM ||  PINTEREST ||

16 comments:

  1. Piękna gwiazda.
    a może następnym razem jakiś filmik ? z instruktażem
    ja jeszcze czuję się "za cienka" na opisowe/schematowe instrukcje jakoś mam ciężką głowę hehe
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :) Filmiki na pewno się u nas też pojawią :)Życzę powodzenia w szydełkowaniu! :)

      Delete
  2. Wspaniała Gwiazda! Prezentuje się przecudnie. Muszę spróbować. Dziękuje za instrukcję :)

    ReplyDelete
  3. Dziękuję za kursik na pewno z niego skorzystam:) Pozdrawiam

    ReplyDelete
  4. Piękna gwiazda i świetny Kursik, dziękujemy :)

    ReplyDelete
  5. Ale super, na pewno popróbuje sobie zrobić, szczególnie że u mnie trwa wyzwanie z gwiazda betlejemską. To będzie jak ulał:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pozwolisz, że dołożę ją u Ciebie? :)

      Delete
    2. Kochana wrzucaj gwiazdkę do mnie, nie mam nic przeciwko i sama spróbuje sobie taką poczynić:)

      Delete
  6. Ciekawy kurs na świetną gwiazdę betlejemską. Pozdrawiam serdecznie :-)

    ReplyDelete
  7. Gwiazda jak żywa! Świetny kursik!
    Pozdrawiam:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...