2018/01/21

TUTORIAL - Mix-mediowe walentynki

Już niedługo Walentynki,
więc z tej okazji przygotowałam dla Was kurs na mix-mediową kartkę walentynkową.



Do wykonania kartki potrzebujemy:
- klej
- nożyk/nożyczki
- bazę do kartek
- cekiny
- tekturkowe serduszka
- serduszko shaker box
- papier do akwareli
- szablon
- białą farbę akrylową
- gąbkę
- brokat
- mgiełki
- tusz
- pastę strukturalną.

W pierwszej kolejności wycinamy z papieru do akwareli kwadrat lub prostokąt w zależności od kształtu bazy kartki, który po pokolorowaniu będzie stanowił tło na naszej kartce. Ja użyłam papieru Canson o gramaturze 250. Następnie wybieramy szablon jakim chcemy ozdobić kartkę.

Pastą strukturalną nanosimy wybraną maskę na papier akwarelowy i suszymy.

Po wysuszeniu "pryskamy" papier wybraną mgiełką. 
Pamiętajcie, aby przed rozpoczęciem kolorowania zabezpieczyć miejsce pracy przed pobrudzeniem. 
Mgiełkę możemy rozprowadzić pędzelkiem lub "spryskać"czystą wodą, aby rozjaśnić kolor. 
Suszymy. 

Dla ciekawszego efektu po wysuszeniu tła możemy pędzelkiem nakropić mgiełkę. 
Ja użyłam złotej mgiełki. 
Po raz kolejny suszymy.

Nasze tło jest gotowe. Teraz pora na wykonanie shaker boxa.
Ja wybrałam gotową bazę w kształcie serca.
Serduszko shaker boxa możemy po-tuszować lub pomalować mgiełką. Ja użyłam tej samej mgiełki co na papier tylko o większym stężeniu. Farbę rozprowadziłam nierównomiernie dzięki czemu uzyskałam efekt cieniowania. 
Po użyciu mgiełki serduszko suszymy.

Do wykonania shaker boxa potrzebujemy dwa serduszka.
Jedno wycinamy z papieru (będzie stanowiło tło shakera),
a drugie przezroczyste (ja użyłam sztywnej foliówki).

Wycięte serduszka (papierowe i z foli) przyklejamy do bazy naszego shakera.

Do środka shakera wsypujemy cekiny.
Ja wybrałam w kształcie serduszek, Wy możecie użyć jakie Wam się podobają w kształcie koła, kwiatków itd. 
Możecie użyć też koralików i grubego brokatu.

Następnie sklejamy nasz shaker box.

Mamy przygotowane główne elementy naszej kartki.
Na bazę przyklejamy wykonane tło i serce.

Teraz czas na wykończenie kartki. 
Napis podkleiłam tekturką, bo chciałam go wynieść ponad bazę.

Tekturowe serduszka, którymi ozdobiłam kartkę delikatnie potuszowałam.

Ciemnozielone serce "pociapałam" farbą akrylową, do tego celu użyłam gąbki. Jak widzicie nie używam jakiejś super gąbki tylko najzwyklejszej gąbki do mycia naczyń, którą pocięłam sobie na takie małe gąbeczki.

Tak wygląda nasza kartka po nałożeniu farby akrylowej.

Na koniec miejsca, w których nałożyłam farbę posypałam brokatem i gotowe.

A oto efekt końcowy naszej pracy!

Mam nadzieję, że zachęciłam Was do stworzenia takich mix-mediowych kartek. 
Życzę Wam twórczej pracy.
Jeśli skorzystacie z tego kursu pozostawcie link w komentarzu, żebym mogła do Was trafić.

Pozdrawiam
Ula

16 comments:

  1. Śliczna praca i bardzo przejrzysty kurs. Dziękuję bardzo i pozdrawiam :-) Będę próbować :-)

    ReplyDelete
  2. Zachęciłaś!!! Wyszło super, dziękuję za diy! Buziaki!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cieszę się Ewuniu :) Czekam w takim razie na Twoją pracę :)

      Delete
  3. Bardzo fajna karteczka wyszła, aczkolwiek mediowania nadal mnie nie pociaga więc tylko będę podziwiac, jak zawsze :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :) Może kiedyś się skusisz i zakochasz ;)

      Delete
  4. Ulu, to jest świetny kurs. Zwłaszcza dla osób, które tak jak ja boją się wszelkich mgiełek i farb na kartkach.
    pozdrawiam i dziękuję.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję Basiu :) jak widzisz nie ma czego się bać :)

      Delete
  5. Prześliczna jest ta kartka, gdybym umiała, zainspirowalabym sie, a tak to zostaje tylko podziwianie. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :) Zawsze możesz spróbować, może się okazać, że jednak umiesz ;)

      Delete
  6. Sliczna kartka i nie tylko na walentynki:)

    ReplyDelete
  7. very nice note came out, but mediation still does not attract me so I will only admire, as always :)

    Animation

    ReplyDelete
  8. Śliczne. Jak nazywają się gotowe elementy do przyklejania,jak motylki,kwiaty,zegary itp. Jestem zachwycona.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...