2023/12/19

TUTORIAL: Zawieszki do prezentów

 Witajcie!

Święta tuż, tuż i z pewnością każdy przygotowuje upominki dla najbliższych. 

Oczywiście do prezentu potrzebny jest bilecik. Czasu jest już naprawdę niewiele więc kto został z tym na ostatnią chwilę proponuję tutorial na proste zawieszki do prezentów.



Do wykonania zawieszki potrzebne będą:
- kolorowy karton, papier scrapowy,
- cienki papier biały lub kremowy,
- kawałek tektury,
- kolorowy sznurek, 
- nożyczki, linijka, dziurkacz punktowy, klej, 
- dowolne ozdoby.


1. Z papieru bazowego (u mnie zielony) wycinamy prostokąt 10x5 cm. Do tego docinamy o 3-4 mm mniejsze prostokąty: z papieru scrapowego oraz białego cienkiego (to będzie wkładka do środka bileciku).


2. Wszystkie prostokąty składamy na pół.


3. Przyklejamy papier scrapowy do bazy, a wkładkę z cienkiego papieru wkładamy do środka (nie przyklejamy) po czym w całości na rogu dziurkaczem wycinamy otwór.


4. Następnie nożyczkami wycinamy ozdobny element. Wycięłam choinkę, ale może to być gwiazdka, bombka itp. Wyciętą choinkę podklejam kawałkiem tektury żeby praca nie była całkiem płaska i docinam sznurek na odpowiednią długość.


5. Na koniec przyklejam choinkę do bileciku oraz inne ozdobne elementy. Przez wycięty otwór przewlekam sznureczek i zawiązuję. 

Zawieszka gotowa.


Wykonałam jeszcze kilka zawieszek, do których użyłam papieru lustrzanego (gwiazdki wycinane nożyczkami, a bombki przy użyciu wykrojnika).


A tutaj jeszcze zawieszki wykonane w ten sam sposób, ale nie naklejałam papieru scrapowego. Na papierze bazowym wycięłam wykrojnikami motywy świąteczne. 


Wykonanie takich zawieszek nie wymaga dużo czasu. Chwila przerwy w ferworze świątecznych przygotowań jest wskazana. 
Będzie przyjemne z pożytecznym 😀

Zatem życzę miłego tworzenia!
Wesołych Świąt!


Małgorzata - Rękodzieło Margo

2 comments:

  1. Fajne zawieszki stworzyłaś, ale ja nigdy takich rzeczy nie zostawiam na ostatni moment, wolę jak mam je wcześniej przygotowane. Ale też rozumiem Tych wszystkich którzy takie rzeczy przygotowują tuż przed Wigilią Podobają mi się te z wykrojnikami , kto wie czy takich nie zrobię w przyszłym roku.
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo mi miło, że zawieszki przypadły do gustu. W takim razie jest podpowiedź na przyszły rok.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...