2016/01/19

TUTORIAL-Jak zapakowac butelkę w jedwabną chustkę?

Witajcie! Dziś chciałabym zapoznać was nieco z japońska metodą pakowania prezentów furoshiki. Z furoshiki mozecie też zrobic rodzaj przenośnej torby. Tradycyjnie pakuje się w kwadratową chustkę z jedwabiu lub bawełny, ostatnio są też nowoczesne furoshiki z materiałow sztucznych. Wszystko, czego będziemy potrzebować to kwadratowa spora jedwabna chustka oraz dwie gumki aptekarskie. Można w tym celu nabyć oryginalna japońską chustę furoshiki, ale myślę, że na początek wystarczy duża apaszka - ważne, żeby materiał był dość sztywny i niezbyt lejący. Potrzebujemy oczywiście przedmiot do zapakowania - w naszym przypadku butelkę z winem musującym.
1. Rozkładamy chustkę i umieszczamy na środku butelkę z winem:


2. Następnie część chustki zakładamy w taki sposób:


3. Podciągamy chustkę do butelki i drapujemy wokół szyjki.


4. Udrapowaną tkaninę przymocowujemy do szyjki butelki gumka recepturką.


5. Tę samą procedurę powtarzamy z druga połowa chustki.


6. Po bokach butelki chustka ma dwa dlugie rogi, które wyciągamy.



7. I zakładamy na siebie po tej stronie butelki, która wg. nas ma byc tylną częścia zapakowanej butelki.


8. Rogi chustki przekładamy na przednią stronę butelki przy jej szyjce.


9. I zawiązujemy.


10. Jesli ktoś uzna, że tak może pozostać to w tym momencie butelka jest zapakowana, ja zawiązałam końce jeszcze raz. I oto nasza japońska elegantka ;)



A tu jeszcze w wersji "męskiej"- czarno-białej, którą zapakowałam dla dziadka na prezent na jego święto. 


Tę butelkę mogliście również zobaczyć, jako inspirację w naszym aktualnym wyzwaniu "Dla babci, dla dziadka", do którego Was serdecznie zapraszamy. Jeszcze macie kilka dni, aby zgłosić Wasze prace! Zapraszamy Was serdecznie do udziału.




A tutaj jeszcze kilka inspiracji furoshiki z sieci:





(źródło zdjęć: http://mottainai.info/english/)



(źródło zdjęć: http://www.swansosweet.com/)

Ja jestem zachwycona. Powiem wam, że jestem wielka fanka Japonii i pewnie jeszcze nie raz się tu cos japońskiego z mojej strony pojawi. Macie ochotę?

Pozdrawiam!







|| FACEBOOK ||  INSTAGRAM ||  PINTEREST ||

5 comments:

  1. Ciekawy post, kolejna informacja do przyswojenia :) i wykorzystania.
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  2. Ciekawie się to prezentuje. :)

    Przy okazji, chciałabym zaprosić do mojej wymianki całorocznej. Coś dla tych co lubią dostawać niespodzianki i kochają dawanie.
    Pozdrawiam. :)
    marysseprobuje.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. ja skorzystałam z kursiku - można zobaczyć tutaj: http://akrimdolls.blogspot.com/2016/03/czesc-kochani-dawno-nic-nie-pisaam-bo.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...