2017/01/19

#26 CYKLICZNE SZYDEŁKO - edycja VII - Mitenki

Witajcie na kolejnych zajęciach Cyklicznego Szydełka.

Jak tam Wasze noworoczne projekty? 
Czapeczki z poprzedniego projektu wykonane? 

Tym razem mam dla Was mitenki 
- czyli rękawiczki bez palców. 



Mam nadzieję, że się Wam przydadzą na te ziomowe dni.. 
zwłaszcza dla "komórkowiczów"  ;)
co z telefonami z ekranami dotykowymi się nie rozstają, 
bo paluszki mamy tutaj odkryte :) 

STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 

*       - łatwe
**     - średnie
***   - trudne 
**** - bardzo trudne 

CZAS: Projekt zajmuje około 1,5 - 2 godziny na wykonanie w całości.
Wielkość: zależy od grubości włóczki i rozmiaru szydełka. Moje mitenki mają wysokości ok. 16cm. // szerokości ok. 11cm.  




POTRZEBUJEMY: 

  • szydełko rozmiar: 2,5 lub 3 
  • włóczka akrylowa w kolorze dowolnym lub w kilku kolorach

No to zaczynamy!

Projekt jest dość prosty w wykonaniu. 
na podstawie którego powstaną nasze rękawiczki. 

Jak wykonać kwadraty możecie zobaczyć 
>TUTAJ


oraz jak je łączyć >TUTAJ<

Kiedy już wykonacie 4 tej samej wielkości kwadraty...


- moje mają po 4 rzędy, ale wasze mogą być o jeden rząd większe lub mniejsze w zależności jakiej mają być wielkości (dla dorosłego czy dziecka)
- jeden brzeg zszywamy w całości, a drugi po przeciwnej stronie zszywamy tylko do połowy - w mniej więcej środku omijamy około 6-7 oczek - na kciuk (patrz na zdjęcie poniżej - z moim niezbyt zgrabnym opisem ;) ).  




Drugą rękawiczkę zszywamy tak samo tylko w lustrzanym odbiciu, czyli miejsce na kciuk ma być po przeciwnej stronie. 

Jeśli to Wam pomoże to możecie przymierzyć sobie rękawiczkę żeby dopasować zszycie w odpowiednim miejscy na kciuk. 



Kiedy już mamy zeszyte oba boki naszej mitenki,
musimy wykonać wykończenie na dole i na górze. 


Ja na górnej części wykonałam 2 rzędy półsłupków. 
A na dole 6 rzędów ściegiem reliefowym naprzemiennie raz z przodu raz z tyłu.
Ale możecie też wykonać zwykłe półsłupki. 


No i gotowe!!! 








Mam nadzieję, że projekt się Wam podoba i powstanie wiele fajnych mitenek. 
Czekam niecierpliwie na Wasze mitenki !!!
Na ich wykonanie macie czas do 2 lutego 2017 włącznie! 

A nagrodą za udział w zabawie będzie włóczka do wykonania szalika ....
Do wybory jedna z kolorowych włóczek...
//200g.// 100% Akryl //




Miłego i udanego dziegrania.

Pozdrawiam 
DT DIY Magdalena 



16 comments:

  1. o! ale fajny pomysł :) uwielbiam babcine kwadraty :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No to nie pozostaje nic innego jak spróbować wykonać projekt z mitenkami. Zapraszam serdecznie.

      Delete
  2. Czapki juz były, wartałoby mitenki do kompletu dorobić. Super pomysł. Jakoś nie natrafiłam na takie mitenki w mecie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuje, ja też nie mogłam nartafić, wiec sama sobie wymyśliłam, ale jak bardziej szperać zaczełam to dopiero pare podobnych, które podałam w inspiracjach znalazłam w sieci, choć tutoriali jak je wykonać jest niewiele ;)

      Delete
  3. Nie miałam czasu by zmierzyć się z czapką, ale te mitenki dłubałam z przyjemnością :) Pozdrawiam serdecznie. Fajnie,że jesteś :) Monika.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Twoje mitenki wyszły fantastycznie, a czapkę możesz dorobić w każdej chwili :)

      Delete
  4. Replies
    1. Dzięki, też mi się podobają.. już dziergam kolejne.

      Delete
  5. Czy jesli do moich mitenek zrobię zabudowany palec i inne wykończenie domu przy nadgarstku będą się nadawać na wyzwanie ? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oczywiście - jeśli są tylko wykonane na zasadzie "granny square" to wrzucaj śmiało.
      Czekam na Twoje mitenki :)

      Delete
  6. Kwadrat babuni jest niezastąpiony. Robiłam wiele rzeczy z tego wzoru, ale mitenki jeszcze nie. Na pewno zrobię:) Pozdrawiam serdecznie:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...