2017/01/16

#7 - GOŚCINNE WYSTĘPY / zofiko / Kartka-kopertówka z ozdobnym kwiatem.

Witajcie. 

Dziś na Gościnnych Występach mamy Zofię, 
która w listopadnie i grudniu 2016 roku,
stworzyła wspaniałe tutoriale
zgłaszając je na nasze Linkowe Party.

A tutaj jeszcze raz przypomnienie jak wykonać: 
według jej instrukcji.

Dziś specjalnie dla nas,
Zofia przygotowała fantastyczny tutorial 
jak wykonać kartkę-kopertówkę z ozdobnym kwiatem




*************
Witam,

Mam na imię Zofia.
Od dwóch lat można spotkać mnie w sieci,
bo prowadzę bloga 

Prezentuję tam kartki,
które robię dla rodziny i znajomych na różne okazje.

Najbardziej lubię robić te z kwiatami, które często sama składam.
Potrafię też haftować, kręcić kwiaty z bibuły i szyć oraz tkać kilimy i gobeliny.

Miło mi gościć na tym blogu.

Na dzisiaj przygotowałam instrukcję wykonania kartki-kopertówki z ozdobnym kwiatem.



Kartka jest uniwersalna i może być przekazana wraz z życzeniami na różne okazje np. imieniny, urodziny, ślub.

Ja przygotowałam ją z myślą o zbliżającym się Dniu Babci.

Nie wymaga dużej ilości materiałów. 
Choć użyłam wykrojników (koło) i dziurkacza wszystkie elementy tej kartki z powodzeniem można wykonać posiadając tylko ostre nożyczki.
Sprawne manualnie dziecko z pomocą rodzica dobrze sobie poradzi z takim zadaniem.

Do zrobienia tej kartki potrzebny jest:

>1 arkusz ozdobnego, scrapowego papieru (najlepiej jednostronnego)
> 1 arkusz białego papieru wizytówkowego
> Kawałek ozdobnej wstążki do kwiatów
> Ok. 80 cm wstążeczki (tasiemki)
> Gotowy kwiatek (może być ozdobny guzik)
> Klej Magik lub Vicol
> Nożyczki (ostre)
> Taśma dwustronna
> Perełki w płynie (można zastąpić korektorem)

Przygotowanie bazy:



Z arkusza papieru scrapowego wycięłam prostokąt (format A4)

Papier ułożyłam pionowo, podzieliłam na 3 części. Bigowałam na wysokości 11cm, 22 cm.

Zagięłam po śladzie bigowania. Brzegi najmniejszej części zaokrągliłam dziurkaczem, ale równie dobrze można to zrobić nożyczkami.
Dodatkowo wycięłam pasek białego papieru (21x 9 cm), zaokrągliłam brzegi z jednej, dłuższej strony .



Podkleiłam pod najmniejszą część bazy z lewej strony . (Tu użyłam taśmy dwustronnej).
Otrzymałam takim sposobem po prawej stronie lamówkę.

Następnie wycięłam 2 koła różnej wielkości i nakleiłam na środku bazy, ale wcześniej podłożyłam wstążeczkę.


Wykonanie kwiatka obrazują poniższe zdjęcia.

(Na wykonanie kwiatka potrzeba 12 elementów (płatków). Ponieważ nie wszystkie elementy uda nam się wyciąć jednakowo starannie, ja wycięłam ich więcej i wybrałam najlepsze).

Wymiary 1 elementu to:
 5cm długość x 2 cm szerokość z tym,
że uzyskany prostokąt biguję w połowie,
wzdłuż dłuższego boku,
dla ułatwienia składania.



Każdy element (płatek) przycięłam w taki sposób jak ilustruje poniższe zdjęcie.

Otrzymałam płatek (tu widok po rozłożeniu).




Wycięłam koło wielkości monety 5- złotowej.


Rozłożyłam na nim płatki równomiernie i przykleiłam vicolem.



Następnie nakleiłam druga warstwę płatków.


Z ozdobnej wstążki do kwiatów wycięłam taki element.


Nakleiłam i dodałam pręciki.


W środku uformowanego kwiatka można przykleić ozdobny, błyszczący guzik. Ja wkleiłam różę z papieru, bo chciałam,
by kwiat był okazały i bogaty.


Gotowy kwiat po przeschnięciu kleju przykleiłam do bazy, na przygotowane wcześniej koła.


Ozdobiłam perełkami w płynie,
ale również ładnie wyglądają kropelki zrobione z korektora.
Dodałam napis i GOTOWE!



Dodatkowo ozdobiłam cienkim paskiem białego papieru wzdłuż długiej, dolnej krawędzi.


Myślę, że instrukcja wykonania takiej ozdobnej kartki jest czytelna.

Zachęcam do wykonania podobnej.

Pozdrawiam.

Zofiko

*******************

Jeszcze raz dziękujemy za Gościnne Występy 
i wspaniały kursik. 

A jeśli chcecie popodziwiać więcej prac Zofii 
to serdecznie Was zapraszam na jej bloga >>>zofiko.blogspot.com<<<

Pozdrawiam cieplutko 
DT MAGDALENA 

6 comments:

  1. Ciekawy kursik. Chyba spróbuję zrobić taką kopertówkę, pięknie się prezentuje.

    ReplyDelete
  2. Ciekawy kurs. Tylko jak dla mnie to mogłoby być więcej zdjęć z powstawania kopertówki oraz jak wygląda po otwarciu. Piękny kwiatek.

    ReplyDelete
  3. dziecko zrobiło kwiatek na kartki dla dziadków

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...