2017/01/17

TUTORIAL - Tabliczka dekoracyjna w stylu Shabby chic

Witajcie!

Dziś proponuję wykonanie tabliczki dekoracyjnej w ramie w stylu shabby chic. 




Będą potrzebne:
- wieczko po plastikowym pojemniku np. po farbie (najlepiej prostokątnym lub kwadratowym)
- odlewy z form silikonowych lub jakichkolwiek innych foremek. Jeśli ich nie mamy, możemy wykorzystać cokolwiek, chociażby starą biżuterię, którą da się pomalować
- szablon do zrobienia wzorów
- masa szpachlowa
- klej wikolowy do drewna, Kropelka
- farby akrylowe
- farba do tablic
- lakier (do zabezpieczenia pracy)
- kawałeczek listwy przysufitowej styropianowej
- nożyk do tapet
- ramka do obrazu
- siatka hodowlana
- klej na gorąco lub taker


To zaczynamy!

Na plastikowym wieczku wyznaczamy sobie 1/3 przestrzeni, na której będzie położona farba tablicowa. Na pozostałej części kładziemy szablon i robimy wzory za pomocą masy szpachlowej

Litwę przysufitową styropianową dzielimy wzdłuż na dwie części

Listwę docinamy by wpasować ją na wieczko i przyklejamy na klej wikolowy tak, żeby tworzyła łódeczkę – miejsce na kredę


Z wybranych odlewów lub ozdób układamy kompozycję, którą również przyklejamy

W międzyczasie możemy zająć się ramą, do której przyklejamy odlewy lub ozdoby. A niedoskonałości uzupełniamy masą szpachlową

Całość malujemy czarną farbą akrylową – zarówno tabliczkę, jak i ramę

Całość malujemy jasnymi farbami akrylowymi (można też dodać kredowej), najlepiej w odcieniach bieli, beżu, błękitu – malujemy bardzo niedokładnie, wręcz niestarannie. Omijamy tylko miejsce, gdzie ma być położona farba tablicowa

Teraz nakładamy na czubek pędzla niebieską farbę i kropimy wszystko

Zabiegiem końcowym malowania jest nałożenie niewielkiej ilości farby na suchy pędzel i delikatne muskanie nim wypukłości na tabliczce oraz ramce

Całość zabezpieczamy lakierem – ja użyłam poliuretanowego

Czarne miejsce malujemy farbą tablicową dwa razy

Jakoś pusto mi było, więc dodałam małe proporczyki po każdej stronie łódeczki i dokleiłam kawałki łańcuszka kulkowego – wszystko pomalowałam najpierw na biało, a następnie przykleiłam na kropelkę

Siatkę hodowlaną docinamy na wymiar tyłu ramy

Malujemy na biało (niezbyt dokładnie) i zabezpieczamy lakierem

Siatkę mocujemy do tylnej strony ramy klejem na gorąco lub takerem – oba sposoby się sprawdzają

Do tabliczki mocujemy kawałek kartonika ze sznureczkami (ja użyłam kleju wikolowego) i przywiązujemy do siatki


GOTOWE!

Moja tabliczka stała się prezentem dla przyszłych rodziców - miejsce na imię jest jeszcze puste, bo młodzi nie mogą się zdecydować, ale wiadomo już jaka będzie płeć! 




 Pozdrawiam!

14 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...