2017/04/20

#32 CYKLICZNE SZYDEŁKO - edycja VIII - Zakładka słonecznik i chwostek

Witajcie Kochani! 

Dziś miały odbyć się ostatnie zajęcia z Cyklicznego Szydełka, 
jednak postanowiłam, że poprowadzę jeszcze jedną edycję, kóra potrwa aż do wakacji..  
A co potem to się jeszcze okaże. 
A może rozpoczniemy jakiś nowy cykl..? 

Dobre wieści są takie, że jeszcze przez kolejne 2 miesiące będziecie mogli wciąż uczesniczyć w zabawie,
więc gorąco Was zachęcam i zapraszam do wspólnego dziergania.

Tak więc przygotowałam już kilka projektów na przód i mam nadzieję, że uda mi się je z Wami zrealizować.

Niespodziewałam się też, że tak chętnie będziecie uczestniczyły w zajęciach i z każdą kolejną edycją dołączało coraz to więcej nowych uczestników zabawy. 
Jesteście naprawde wspaniałe!
i to dzięki Wam mój blog tak się rozwinoł,
a Wy dodajecie mi sił do dalszego działania. 
/Dziękuje za wszystkie emaile, ciepłe słowa i wiadomości jakie od Was dostaje, za wsparcie i uczestnictwo w moich zajęciach szydełkowania/ 

Dziś chciałabym żebyśmy wykonali 
SŁONECZNIKOWĄ ZAKŁADKĘ 


Motyw słoneczników pojawił się już u nas na blogu,
również na zajęciach Cyklicznego Szydełka >TUTAJ<

jednak schemat jest zupełnie inny. 

Mam nadzieję, że ten wzór również przypadnie Wam do gustu. 


STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 

*       - łatwe
**     - średnie
***   - trudne 
**** - bardzo trudne 


CZAS:
wykonanie to ok. 30-40min.


POTRZEBUJEMY:


* dowolną włóczke lub kordonek w trzech kolorach (słonecznikowa, brązowa, zielona) ;

* szydełko rozmiar dowolny w zależności od grubości włóczki / kordonka; - ja użyłam rozmiaru 1,5mm. - bo użyłam kordonka.


Tu jest schemat naszego słonecznika :



OPIS: 

Rozpoczynamy od wykonania brązowego środka słonecznika. 

RZĄD 1:
Brązową włóczką na magicznym kółku stawiamy 6 półsłupków.
 (6)


RZĄD 2:
Następny rząd poszerzamy robiąc po 2 półsłupki w jednym oczku. 

1x V / 1x V / 1x V / 1x V / 1x V / 1x V /
(12) 


RZĄD 3:
W trzecim rzędzie również poszerzamy nasze koło, w co drugim oczku dodając jeden półsłupek:

1x psł. / 1x V / 1x psł. / 1x V / 1x psł. / 1x V / 1x psł. / 1x V / 1x psł. / 1x V / 1x psł. / 1x V /
(18)

RZĄD 4:
Wciąż poszerzamy naszą robótkę, dodając w co trzecim oczku podwójny półsłupek:

1x psł. / 1x psł. / 1x V / 1x psł. / 1x psł. / 1x V / 1x psł. / 1x psł. / 1x V / 1x psł. / 1x psł. / 1x V / 1x psł. / 1x psł. / 1x V / 1x psł. / 1x psł. / 1x V /
(24)


RZĄD 5:
W co czwartym oczku podwójny półsłupek:

1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x V / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x V / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x V / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x V / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x V / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x V /
(30)


RZĄD 6:
Powtarzamy ilość oczek z poprzedniego rzędu, stawiając na każdym oczku jeden półsłupek. 

1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. / 1x psł. /
(30)



Zmieniamy kolor wóczki na słonecznikowy, którym wykonamy nasze płatki. 

1) Wychodzimy dwoma oczkami łańcuszka w górę.

2) Następnie w jednym oczku stawiamy:
1x słupek;
1x podwójnie nawinięty słupek;
1x pikotka (3x oczko łańczuszka i zamknięcie oczkiem ścisłym w pierwszym oczku łańczuszka);
1x podwójnie nawinięty słupek;
1x słupek;
2x oczko łańcuszka; 

3) W następnym oczku robimy 1x oczko ścisłe (zamykające płatek).


Kolejny płatek powtarzamy według powyższego schematu. 



ŁODYGA

Zachaczyć ziekoną włóczkę między płatkami i zwykłym łańcuszkiem wykonać łodygę na długość jaką chcemy mieć naszą zakładke. 



 Wykończyć ją możecie chwostkiem, pomponem, koralikami.. 
zupełna dowolność. 
Ja wykonałam chwostka. 

CHWOSTEK:

Na jego wykonanie potrzebujemy:
> włóczkę w dowolnym kolorze; 
> kawałek tekturki 
> i nożyczki. 



Na tekturkę nawijamy włóczkę lub nić. Grubość chwostka uzależniona jest od ilości nawinięć zwojów. 


Następnie podspodem przeciągamy kawałek włóczki lub nici,
którą dość mocno zawiązujemy na jednym brzegu. 



Na drugim przeciwnym brzegu przecinamy nawinięte zwoje włóczki.



Zdejmujemy chwostek z tekturki i dość mocno owijamy i związujemy u góry tuż pod pętelką. 




Teraz już tylko należy przymocować chwostek do naszej łodygi słonecznika... 


... i GOTOWE!!! 



Już się nie moge doczekać waszych słonecznikowych zakładek. 
Zapraszam Was do wspólnego dziergania i zobaczcie jeszcze co jest do wygrania za udział choćby na jednych zajęciach Cyklicznego Szydełka! 

****************** 
Za 2 tygodnie odbędzie się losowanie nagrody za udział w VIII edycji Cyklicznego Szydełka... czyli wszyscy którzy wzięli udział w zajęciach  #29 / #30 / #31 / #32 mają szanse na wygraną! 

A do wygrania jest poniższy zestaw - 3x różne kolory włóczek akrylowych, 
wielkość po 50g./150 mt. Akryl 
Mięciutki i bardzo przyjemny w dotyku!



Czekam niecierpliwie na wasze zgłoszenia. 
Możecie linkować wasze blogi, 
profile Facebookowe, 
profile na Instagramie.. 
i wszystkie inne konta gdzie umieścicie słonecznikowe zakładki wykonane wg powyższego schematu!!! 



An InLinkz Link-up



**********

LOSOWANIE NA ŻYWO ODBĘDZIE SIĘ:
11 maja 2017 
na naszym fanpage na FACEBOOKU @DIY - Zrób To Sam

Bądźcie z nami!!! 

12 comments:

  1. Świetna wiadomość od rana:) Bardzo się cieszę, że jeszcze potrwa zabawa:) Słonecznikowa zakłada bardzo mi się podoba i chętnie ją wykonam:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fantastycznie! Czekam niecierpliwie na zakładeczke i miło mi że ucieszyła Cie moja decyzja :)

      Delete
  2. śliczna zakładka ,ale ja tylko łacuszek umiem ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. To już coś! Kochana od czegoś trzeba zacząć. Próbuj!!! Opis jest dokładny gdybyś jednak miała z czymś problemy to pisz.. postaram się poóć To naprawde nie jest takie trudne!

      Delete
  3. Ostatnio bardzo polubiłam robić zakładki :) i słonecznik też na pewno u mnie powstanie :) Cieszę się,że mogę po raz kolejny raz wziąć udział w Cyklicznym szydełku :)
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja również bardzo się cieszę że dołączyłaś i że projekt Ci się podoba. Czekam na Twoją zakładkę.

      Delete
  4. Super,że jeszcze coś ciekawego nam pokarzesz. Słonecznik kapitalny, biorę się do roboty :D Pozdrawiam Cię cieplutko.

    ReplyDelete
  5. Super, że nadal będziesz prowadzić zajęcia z szydełka. Chętnie będę nadal uczestniczyć. Fajna motywacja:)

    ReplyDelete
  6. piekna i ten słonecznik ech chce sie lata

    ReplyDelete
  7. Przesliczna zakladka.Chetnie sobie zrobie.Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete
  8. Zrobiłam zakładkę !!!
    http://barbaratoja.blogspot.com/2017/05/cykliczne-szydeko.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję za dołączenie mojej zakładki, mimo że nie zmieściłam się w czasie trwania zabawy :-)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...