2020/02/22

HAFT - Monogram

Witajcie moi drodzy

Dziś w ramach kolejnej lekcji postanowiłam zaprezentować Wam coś zupełnie z innej beczki.
Nie będzie to typowa technika hafciarska, lecz wykorzystamy poznane już wcześniej ściegi.
Jakiś czas temu dostałam w prezencie od przyjaciółki monogramy zakupione od Mary Corbet
W końcu postanowiłam wyhaftować na próbę jedną literkę.
Efekt pracy prezentuję jako kolejny wpis z cyklu HAFT.
Taki monogram można z powodzeniem wykorzystać do ozdobienia serwetki, poduszki oraz innych przedmiotów codziennego użytku.
Już na początku mogę zapewnić,
że nie jest to bardzo czasochłonna praca,
ale możliwa do wykonania w 3-4 dni.


Potrzebujemy:
  • Bawełniane lub lniane płótno (bądź inny materiał)
  • Mulinę w kolorze tkaniny
  • Igłę, szpilki, obcinaczki
  • Tamborek
  • Ołówek (ja standardowo przenoszę wzór ołówkiem, który ładnie się spiera
  • Żelazko


Jak zwykle rozpoczynamy od przeniesienia wzoru na tkaninę, z góry bardzo przepraszam, 
że nie publikuję szablonu literki z powodu praw autorskich. Wzory monogramów można zamówić 
na wyżej wymienionej stronie w sklepie u Mary
 lub dla własnego użytku poszukać w sieci, gdzie jest ich cała masa. 



Literkę obszywamy wzdłuż konturów ściegiem fastrygowym, jeśli zachodzi konieczność 
również między nimi robimy dodatkowy ścieg jak na zdjęciu poniżej:



Ja swoją literkę rozpoczęłam od dolnego brzegu laseczki. 
Obszywamy bardzo gęsto ściegiem atłaskowym tak jak przy obrusie w muszelki




Następnie wyhaftowałam brzuszki od góry do dołu.
Obszywamy ściegami atłaskowymi.



Po wyhaftowaniu literki nadszedł czas na ozdobniki.
Gałązki wyhaftowałam ściegiem sznureczkowym,
 a listki również ściegiem atłaskowym. 



Literka praktycznie gotowa.
Pozostało ją tylko uprać (należy pamiętać o delikatnym wygniataniu i nie rozciąganiu) i uprasować. Do prasowania układamy prawą stroną do dołu,
nakrywamy bawełnianą tkaniną 
i prasujemy jeszcze wilgotny haft. 



Mam nadzieję, że nie zmęczyłam Was tym wyjątkowo oszczędnym w opisie postem.
 Wierzę, iż znajdą się osoby, którym spodoba się pomysł na tak spersonalizowaną ozdobę 
i wykorzystają go w praktyce. 


Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie i już dziś zapraszam na kolejną lekcję,
 podczas której zaprezentuję wykonanie serwetki wielkanocnej.

17 comments:

  1. Moj ulubiony sposob haftowania, uwielbiam monogramy, pozdrawian.☺️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zajrzałam i gratuluję pięknych prac. Pozdrawiam serdecznie. :)

      Delete
  2. Bogusiu genialny wpis !! uwielbiam monogramy i chyba dałaś mi super pomysł :-)
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aniu dziękuję i czekam na Twoje prace. Może również inne techniki haftu nam pokażesz w swoim wykonaniu. :)

      Delete
  3. O kurcze !!! kiedyś robiłam takie hafty. Dawno to było.
    Piękny haft Bogusiu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mireczko a może by sobie paluszki przypomniały jak się haftuje. Dziękuję :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...