2019/08/22

HAFT - Obrus w muszle

Witajcie.

Zapraszam Was bardzo serdecznie na kolejny tutorial z cyklu HAFT.  Zanim przejdziemy do troszkę trudniejszego rodzaju ściegów chciałabym, żebyśmy poćwiczyli jeszcze ściegi: sznureczkowy, za igłą oraz ścieg atłaskowy, szczególnie równiutkie zaściełanie prostych elementów. Dziś chciałam zaproponować Wam wykonanie obrusika w muszle, dzięki któremu zatrzymamy troszkę lata w naszych domach.



Zanim przejdziemy do kolejnej lekcji Anna chciała serdecznie podziękować wszystkim, którzy przygotowali zakładki do poprzedniej lekcji haftu. Można je obejrzeć TUTAJ.
 Zabawa była sponsorowana przez Sklep Igiełka MB,


a nagrodą był dowolny wzór online na zakładki. 
Nasz Sponsor postanowił nagrodzić zakładkę Violi z cudownym cytatem z "Małego Księcia"


Serdecznie gratulujemy !!

W sprawie odbioru nagrody proszę o kontakt bezpośrednio ze Sponsorem pod adresem wraz z podaniem linku do tego wpisu:
igielka.mb@o2.pl

***************

A teraz zapraszam już na kolejną lekcję Haftu.

Do wykonania obrusika potrzebujemy: 
  • grubsze płótno białe lub lniane - prostokąt o boku 80 cm (może to też być koło o takiej samej średnicy), 
  • kolorowa mulina Ariadna (możecie wybierać wg własnego uznania lub skorzystać z mojej propozycji kolorystycznej)
  • tamborek oczywiście, 
  • igła, naparstek, oraz nożyczki do obcinania nitek,

Brzegi obrusa podwijamy lub wykańczamy lamówką. Zanim zaczniemy cokolwiek proponuję przeprasować tkaninę gorącym, żelazkiem, żeby zapobiec późniejszemu kurczeniu się. 
Wzór, który zaproponowałam przerysowujemy na białym płótnie. Sposoby pokazałam TU.
Jednak proponuję najprostszy i najbardziej dostępny sposób czyli wzór poprawiamy flamastrem, przykładamy tkaninę, ołówek w dłoń i odrysowujemy.

Zakładamy tamborek i rozpoczynamy haftowanie. Proponuję rozpocząć od haftowania konturów dużych muszli. Haftujemy jedną nitką rozdzielonej muliny. Kontury spiralnych muszli haftujemy od podstawy sznureczkiem w kolorze jasnobrązowym nr 1741,
 zaś kontury dużych okrągłych muszli sznureczkiem w kolorze nr 1661. Następnie przechodzimy do wykonania okręgów wokół muszli. Je również haftujemy ściegiem sznureczkowym następującymi kolorami: wewnętrzny kolorem nr 1661,
 środkowy kolorem nr 1660, zaś zewnętrzny kolorem nr 1656.

Ściegiem za igłą zaznaczamy kontury małych muszelek poza centralnymi kołami 
2 nitkami muliny w kolorze nr 1667.

Gdy już mamy pewność, że nic nam się nie zetrze bo kontury mamy wyhaftowane przechodzimy do wypełniania naszych muszelek ściegiem atłaskowym.
 Jeśli ktoś nie wie jak wykonać ścieg atłaskowy zapraszam do tutoriala, gdzie pokazałam 
jak go wykonać. Kolejność jest dowolna. Ja rozpoczęłam od wyhaftowania prostokącików 
na dużych okrągłych muszlach, zewnętrzne wykonujemy kolorem nr 1660, zaś te znajdujące się w środku kolorem nr 1656. Aby nie skakać za mocno z koloru na kolor, proponuję wypełnić również fragmenty w małych muszelkach kolorami nr 1661 i 1660.

Nadszedł czas na duże spiralne muszle, które zapełniamy ściegiem atłaskowym kolorami 
o nr 1513, 1514, 1510, 1515, 1516 oraz 1741. Jak rozmieścić te kolory pokazałam na zdjęciu, żeby było bardziej czytelne. 

Po zakończeniu haftowania jeśli zajdzie konieczność delikatnie pierzemy (wygniatamy, żeby nie zniekształcić wzoru), a następnie na lewej stronie materiału kładziemy zwilżoną ściereczkę i starannie prasujemy wzór.


 Mam nadzieję, że skusicie się na wykonanie tego prostego haftu. 

Na Wasze prace czekam do 20 września 2019. 

Wśród osób, które zmierzą się z tym  (wg mnie prostym wyzwaniem) wybierzemy 2, 
które otrzymają zestawy do wykonania mojego następnego projektu. 
Dziś jeszcze nie zdradzę co to będzie, gdyż nie byłoby niespodzianki.
Powiem tylko w sekrecie, że pobawimy się haftem naprzemiennym. 

Pozdrawiam serdecznie, życząc miłej i przyjemnej pracy z muszelkowymi obrusami.


5 comments:

  1. Śliczny wzorek. Bardzo podoba mi się to, że pewne fragmenty zostały puste, nie wypełnione nićmi - dzięki temu całość jest taka lekka. :)

    Pięknie dziękuję Wam za wyzwanie zakładkowe i wyróżnienie dla mojej pracy :)

    ReplyDelete
  2. Cudna robota !!!:) i gratulacje dla Violi :)

    ReplyDelete
  3. A tak jeszcze mam pytanie, co to jest haft naprzemienny?

    ReplyDelete
  4. Violu haft naprzemienny to inaczej hafy cieniowany, którym wypełnia się wzory.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...