2020/12/29

ALBUM: Bardzo prosty mini Instaalbum

 Witajcie Moi Drodzy w moim ostatnim (przynajmniej na razie) wpisie na blogu DIY Zrób To Sam.

Odkąd założyłam profil na Instagramie bardzo polubiłam kwadratowe zdjęcia.
Sporo z nich chciałabym zachować w formie papierowej.
Dziś chciałabym Wam pokazać jak przygotować bardzo prosty mini album na kwadratowe zdjęcia,
właśnie takie jak z Instagrama.


Potrzebne materiały:
- brystol w wybranym kolorze w formacie 11x55cm
- brystol w wybranym kolorze w formacie 35,5x35,5cm
- brystol w wybranym kolorze w formacie 38x38cm
- 24 kwadraty białego papieru o wymiarach 10,5x10x5cm
- linijka
- 2 płaskie magnesiki
- nożyk tapicerski lub nożyczki
- ołówek, gumka
- ozdobny papier na okładkę
- dowolne dowolne ozdoby

***

1. Pasek o wymiarach 11x55cm bigujemy co 11cm.
Składamy go w harmonijkę.

Pierwszy kwadrat od brzegu zostawiamy wolny,
na pozostałe przyklejamy 9 białych kwadratów - to miejsca na zdjęcia.

2.  Papier o wymiarach 35,5cm wycinamy i bigujemy wg. mapki.


Otrzymujemy mniejszą bazę.

Na 4 boczne skrzydła przyklejamy białe kwadraty.


Odwracamy bazę. Na trzy skrzydła przyklejamy białe kwadraty, na czwartym najpierw mocujemy magnes, następnie również naklejamy biały kwadrat.

 Składamy bazę.

3. Papier o wymiarach 38 cm również wycinamy i bigujemy wg. schematu.

Otrzymujemy większą bazę.

Postępujemy dokładnie tak samo jak z mniejszą bazą, tzn od wewnątrz naklejamy cztery białe kwadraty a po odwróceniu bazy trzy białe kwadraty.

Teraz w środek wkładamy złożoną mniejszą bazę i całość zamykamy. Na wierzch rzucamy magnes, tak, aby "przykleił" się do magnesu z mniejszej bazy. Mocujemy go w tym miejscu taśmą a na wierzch przyklejamy ozdobny papier.

4. Bierzemy mniejszą bazę. Harmonijkę wklejamy w środkowy kwadrat bazy.

 
5. Zamykamy bazę i wklejamy w środkowy kwadrat większej bazy. Mamy gotowe miejsca na zdjęcia.


Brzegi albumu oklejam również ozdobnym papierem.
Album jest gotowy!
Możecie teraz dowolnie ozdobić okładkę.
Ja swoją zostawiłam nieozdobioną, ponieważ jeszcze nie zdecydowałam jakie zdjęcia umieszczę w środku.


Jak już wspomniałam na początku, to mój ostatni wpis na blogu.
Mam nadzieję, że przekazałam Wam choć trochę mojej pasji do tworzenia albumów oraz kuchennych inspiracji.
Być może jeszcze się tutaj spotkamy...

Pozdrawiam,
Kwiatkosia

P.S. Nagrody za wyzwania wyślę w tym tygodniu, przepraszam, ale przed świętami na poczcie był szał...

5 comments:

  1. Rewelacyjny pomysł :) ja nie albumowa ale mysle ze niejedna osoba skorzysta :) dzieki za swietne posty i cenne porady, powodzenia!!!:)

    ReplyDelete
  2. ale fajny, podoba mi sie taki albumik, dziękuję za inspiracje.
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  3. Ciekawy albumik 😍
    Tutek zrozumiały😄 muszę kiedyś spróbować 👍😅
    Szkoda, że ostatni🙃 pozdrawiam 😘

    ReplyDelete
  4. Bardzo ciekawy album!!!
    Z przyjemnością skorzystam:))

    ReplyDelete
  5. Super pomysł. Dużo korzystałam z Waszych podpowiedzi. Dzięki. Mam nadzieję, że do zobaczenia. Pa.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...