2016/09/02

#17 CYKLICZNE SZYDEŁKO - edycja V - PLECAK

Witajcie Moi Drodzy! 

Wakacje się skończyły, a wrzesień kojarzy się większości ze szkołą. 
Mam nadzieję, że miło spędziliście wakacje, odpoczeliście na urlopie i nabrali sił na kolejne projekty i nowe zadania jakie dla Was przygotowaliśmy. 

Dziś zaczynamy od dużego projektu na którego wykonanie będziecie mieć aż prawie 2 miesiące - czyli cały okres trwania V edycji Cyklicznego Szydełka. 




Plecak może nie jest aż tak trudny do wykonania, jednak chcę Wam dać trochę czasu żeby każdy w spokoju i bez pośpiechu mógł go wykonać.



Co potrzebjemy: 

- bardzo grubą włóczkę (np. zpagetti // lub 3 połączone motki włóczki jednego lub różnych kolorów, w zależności jaki kolor plecaka chcecie wykonać);
- szydełko rozm.6mm lub 6,5mm;
- gruba igła do zszywania;
- materiał lub taśma do wzmocnienia ramion;
- guzik, stoper, 
- nożyczki.

Zaczynamy od wykonania dna naszego plecaka. 

Ja użyłam szydełka o rozmiarze 6,5mm. i włóczki zpagetti - żeby dno było trochę sztywniejsze i mocniejsze. 



Robimy 12 oczek łańcuszka...



...następnie nawracamy omijając dwa oczka i do końca rzędu robimy 9x półsłupki...


Na brzegu stawiamy 4x półsłupek w tym samym oczku.


... i dalej kontynuujemy 9x półsłupki ...



... kolejno stawiamy dwókrotnie 2x półsłupek w jedno oczko.
Zakończamy oczkiem ścisłym i wychodzimy dwoma oczkami łańcuszka w górę i robimy 8x półsłupki.
Kolejno w jedno oczko łańcuszka wstawiamy 2x półsłupek przechodzimy do kolejnego i znów 2x półsłupek i tak w sumie 6x. i znów 8x pojedyńczo półsłupki. 
Z drugiej strony powtarzamy to samo.... 
Dno naszego plecaka poszerzamy tak aż do momentu w którym wielkość będzie dla nas odpowiednia. 


Ja zmieniłam kolor na zielony w ostatnim rzędzie mojego spodu plecaka. 




Następnie dobieramy odpowiadające nam kolory włóczek, które łączymy ze sobą w jeden sznurek i dalej kontynuujemy półsłupki już nigdzie ich nie dodając, a jedynie obrabiając nasze dno dookoła pojedyńczymi półsłupkami. 
W ten sposób nasz plecak będzie się podnosił i budował w górę na wysokość. 





Kiedy już wielkość waszego plecaka będzie odpowadać waszym rozmiarom robimy wykończenie czyli dziurki przez które będzie przechodził sznurek zamykający nasz plecak.  


Formujemy plecak na kształt jaki chcemy mieć zamykanie. 

Ja użyłam szydełka którym zaznaczyłam sobie miejsca w których mają być dziurki... 



...następnie czerwoną włóczką zaznaczyłam sobie miejsca, żeby łatwiej było mi widzieć gdzie mam zrobić miejsce na dziurkę.   





Kolejno miejsce które zaznaczyłam czerwoną włóczką omijałam, robiąc tylko oczko łańcuszka a nie półsłupek i w kolejne stawiałam już półsłupki. 




... w ten sposób zrobiła mi się dziurka na sznurek... 



... i tak robimy całe okrążenie powtarzacjąc schemat w miejscu zaznaczonym czerwoną włóczką ( czyli jeszcze 7 x).
Ostatni rząd dookoła robimy półsłupkami.   


Następnie robimy klapkę i ramiona oraz kieszonkę. 

Opcjonalnie możecie wykonać kieszonkę na froncie, ale nie jest to konieczne. Ja lubię dużo kieszonek w które zawsze coś wkładam.

Chyba nie muszę Wam mówić jak wykonać szelki i klapkę? 
Wielkość i długość musicie sami dostosować do waszego plecaka. 
Gdybyście mieli jakieś pytania to piszcie w komentarzach, postaram się odpowiedzieć na Wasze pytania. 



Sznurek przekładamy przez nasze dziurki ...


... a klapkę przyszywamy do tylnej części plecaka... 




Szelki możecie wzmocnić kawałkiem materiału, który przyszywamy przez środek całej długości naszych ramion. 



Ostatnim etapem jest przyszycie guzika i wmontowanie stopera w sznurek. 


No i plecak gotowy! 



Mam nadzieję, że zrobicie swoje własne, piękne, kolorowe i oryginalne plecaki, które będą Wam służyły na długi czas. 

Czekam z niecierpliwością na Wasze projekty które możecie linkować za pomocą InLinkz wrzucając je poniżej żabce na język :) 




Jeśli potrzebujecie włóczek na ten projekt 
to zapraszam na zakupy do sklepu Liloppi
gdzie rabatem 5% na hasło: 

cykliczne_szydelko


możecie zakupić przepiękne włóczki na te właśnie projekty.




No i znów całkowicie bym zapomniała... 
Losowanie nagrody za udział w IV cyklu zajęć Cyklicznego Szydełka przedstawię Wam już w niedzielę.  

Do zobaczenia!!!


A żeby jeszcze Was zachęcić do udziału w zabawie pokażę Wam nagrodę w tej edycji jaką ufundowała nasza projektantka Ela - karto_flana

To co macie ochotę na ten zestaw 4szt. kordonków??? 
To zapraszam do zabawy. 






1 comment:

  1. Plecaczki lubię. Szydrlkiwrgo nie mam. Czas spróbować. A kieszonek nie może zabraknąć. 😀

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...