2019/10/18

TUTORIAL - Kartka typu twist pop up


Dzisiaj chciałabym przedstawić mój sposób tworzenia kartki  tzw. twist pop up card.
Bardzo dużo jest kursów  na you tube,  każdy robi je troszkę inaczej ;),
 ja pokażę Wam dzisiaj mój sposób




Potrzebujemy:
   bazę kartki –u mnie kwadratowa 13,5x13,5
pasek papieru 20cm x 8cm na mechanizm wewnętrzny,
                                     pasek papieru 26cm x 8cm na harmonijkę
    papier skrapowy do oklejenia wnętrza kartki  2x( 13 x13)
                                    4 kawałki papieru skrapowego na skrzydełka harmonijki – wielkość i ozdoby wg uznania.np 4x(7,5x 6)
                                     klej, linijkę,

Przygotowujemy bazę kartki oklejając wnętrze papierem skrapowym

Pasek papieru 20x 8 bigujemy  wg wzoru:



Zginamy w ten sposób:


 oba skrzydełka przyciągamy do siebie
powstaje taki mechanizm:

Tak przygotowany mechanizm po wyznaczeniu środka bazy przyklejamy do niej dokładnie, smarując klejem zaznaczony trójkąt -górę i dół 



robię to w ten sposób że smaruję powyżej zaznaczony trójkąt klejem, zamykam bazę , odwracam, smaruję klejem drugi trójkąt i ponownie zamykam bazę.W ten sposób obie kartki bazy zostaną sklejone z mechanizmem


Przygotowujemy harmonijkę : bigujemy pasek 26x8 co 6,5 cm.


Składamy , ja jeszcze zaokrąglam rogi.

Możemy na tym etapie przykleić życzenia, ozdobić harmonijkę .
rozkładamy bazę z mechanizmem prawie na płasko przykładamy harmonijkę tak aby środek harmonijki nałożył się na środek mechanizmu.
prawe skrzydełko harmonijki składamy ku środkowi 
smarujemy prawy róg mechanizmu  w ten sposób:


rozkładamy skrzydełko harmonijki które powinno dokładnie przykleić się do mechanizmu.
odwracamy całość i tak samo postępujemy z drugą stroną harmonijki

całość powinna wyglądać w ten sposób:


Teraz pozostaje nam tylko ozdobić przód kartki i gotowe
Mam nadzieję że po tym szybkim kursie tego typu kartki nie będą dla Was trudne
Miłego tworzenia!




7 comments:

  1. Super kursik,robiłam już taką kartkę,.

    ReplyDelete
  2. No nareszcie jakis czytelny kursik na ta kartke :) super :)

    ReplyDelete
  3. Jeszcze takiej nie zrobiłam, ciekawa ;)

    ReplyDelete
  4. Śliczna karteczka 🙂, bardzo fajny kursik, muszę spróbować zrobić.

    ReplyDelete
  5. Miałam okazję taką kartkę robić, fajna forma i świetny jest Twój kurs.

    ReplyDelete
  6. Fajna forma kartki, od jakiegoś czasu podchodzę do niej jak pies do jeża 😉

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spróbuj to naprawdę łatwe.I pochwal się co stworzyłas

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...