2017/03/09

#29 CYKLICZNE SZYDEŁKO - edycja VIII - Wiosenne kwiaty - NARCYZ

Witajcie Moi Drody!

Rozpoczynamy dziś kolejny i już chyba ostatni cykl zajęć Cyklicznego Szydełka. 

Niestety nie jestem w stanie nadal prowadzić zajęć z powodów zdrowotnych czego bardzo żałuję 😭

Z ogromnym trudem przyszło mi podjąć tą decyzję, ale również nikt nie zgłosił się jako ochotnik do prowadzenia zajęć, nawet jednorazowo, dlatego narazie zrobimy sobie przerwe od szydełkowania - mam nadzieję że mi wybaczycie i pomimo braku tych zajęć wciąż bedziecie z nami.

Być może na Gościnnych Występach pojawi się jakiś szydełkowy tutorial, bądź ja będe jeszcze na tyle mobilna żeby coś dla Was przygotować.. jednak nie bedzie to dość regularne  publikowane jak do tej pory. 
Gdyby jednak znalazła się chętna lub chętne osóbki które zechciałyby podjąć próbę prowadzenia Cyklicznego Szydełka - chociażby jednorazowo - bardzo proszę o kontakt,
(pierwszy wpis byłby na 11 maja 2017).


Również nie mogłam odmówić sobie i Wam nadchodzących projektów na ten cykl.. a "Wiosna" 🌼 i "Wielkanoc" 🐰  niosą ze sobą tyle wspaniałych pomysłów na szydełkowe projekty, że poprostu nie mogłam się im oprzeć. 

Mam nadzieję, że projekty jakie dla Was przygotowałam spodobają  się i dołączycie do naszych zajęć. 

 ******************
No więc rozpocznijmy tą edycję od naszych wiosennych kwiatów! 




21-go marca przypada Pierwszy Dzień Wiosny, dlatego bądźmy gotowi i przygotujmy sobie wiosenne dekoracje na ten dzień.
Nie wiem dlaczego, ale mi z tym dniem - a raczej miesiącem kojarzą się najbardziej narcyze... 
Dlatego dziś przygotowałam dla Was tutorial jak takiego kwiatuszka wykonać. 

Możecie zrobić z nich przeróżne fantastyczne dekoracje, 
girlandy, elementy chust, szalików, poduszek 
i wiele, wiele innych.. 

a już wkrótce nasze projektantki pokażą Wam co jeszcze można zrobić z użyciem tych właśnie kwiatuszków.

No to zaczynamy! 

STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 

*       - łatwe
**     - średnie
***   - trudne 
**** - bardzo trudne 

CZAS: Projekt zajmuje około mniej więcej 10-15min. na wykonanie jednego kwiatka.
Wielkość: zależy od grubości włóczki i rozmiaru szydełka. Moje żonkile mają wielkość ok. 5-6 cm. - wykonane z włóczki bawełnianej szydełkiem o rozmiarze 2,5. 


POTRZEBUJEMY: 

  • szydełko rozmiar: 2,5 
  • dowolna włóczka w kolorze żółtym, kremowym, pomarańczowym. 

RZĄD 1: 

Na magicznym kółku stawiamy 9 półsłupków;
Zamykamy oczkiem ścisłym zachaczając o pierwszy półsłupek.   
(9)



RZĄD 2:
Na każdym oczku półsłupka rzędu pierwszego, stawiamy dwa półsłupki;
zakończyć oczkiem ścisłym.  
(18)




Teraz będziemy robić płatki

W pierwszym oczku stawiamy 1x półsłupek,
oczko łańcuszka,
słupek, 
oczko łańcuszka,

Przechodzimy do drugiego oczka na którym stawiamy 
2x podwójnie nawinięty słupek... 


... następnie 3 oczka łańcuszka ...

... robimy pikotek ... 


... następnie stawiamy podwójnie nawinięty słupek w to samo oczko co dwa poprzednie; 
kolejno oczko łańcuszka...

... w następne oczko stawiamy słupek;
oczko łańcuszka; 
i półsłupek.

Pierwszy płatek mamy gotowy. 

W ten sam sposób robimy 5 pozostałych płatków. 

A teraz środek naszego narcyza. 

Wbijamy szydełko pomiędzy pierwszym i drugim rzędem i wybijamy między drugim rzędem a płatkiem (zdjęcie poniżej) 



Łapiemy szydełkiem nitkę i przeciągamy, wychodząc w górę - robiąc 3 oczka łańcuszka. 


Natępnie w kolejnym stawiamy słupek i tak dookoła... 



Kiedy dojedziemy do końca, łączymy oczkiem ścisłym i przeciągamy nitkę, gubiąc ją z tyłu kwiatka. 




 No i gotowe!!! 





I jak trudne? 
 Eee.. napewno dacie rade.
Trzymam kciuki!

Ja już jakiś czas temu z takich narcyzków wplecionych w granny square - wydziergałam sobie poduchy, które prezentują się tak...





Mam nadzieje że z Waszych narcyzów postanie wiele ciekawych i fantastycznych projektów. 
Czekam niecierpliwie na Wasze wiosenne kwiaty,
linkujcie je poniżej do 23 marca 2017. 

/a nagrodą za udział w tej edycji zajęć Cyklicznego Szydełka, 
będzie zestaw włóczek 3x po 50g. 100%Akryl 

Zapraszam do wspólnego dziergania 

Pozdrawiam serdecznie 


19 comments:

  1. Oj to wielka szkoda:( To właśnie Cykliczne Szydełko zaszczepiło we mnie bakcyla do szydełkowania. I teraz nieustannie bym tylko szydełkowała he he. Wiadomo zdrówka najważniejsze:) Dlatego życzę Ci dużo dużo zdrówka:) A narcyzy wyglądają na proste, wiec pewnie jakiś zgrabny bukiecik powstanie:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo bardzo bardzo się cieszę że zaraziłam Cie szydełkiem i tak aktywnie uczestniczysz w zajęciach jakie tu organizuje. Naprawde to bardzo miłe co piszesz. Jeszcze raz dziękuje i cały czas wciąż jeszcze rozważam tą decyzję..

      Delete
  2. Śliczne kwiatki.
    I zdrówka życzę.
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  3. Narcyzy śliczne : ) Dużo zdrowia życzę i wytrwałości : ) Pozdrawiam

    ReplyDelete
  4. Przede wszystkim życzę Ci zdrówka, zdrówka i jeszcze raz zdrówka. Bardzo lubię Twoje "cykliczne szydełko", bo dzięki niemu zrobiłam coś więcej niż szalik haha. Z narcyzami też spróbuję się zmierzyć :) Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete
  5. Życzę dużo zdrowia Dziękuję za zajęcia cyklicznego szydełka! Będę tęsknić.

    ReplyDelete
  6. Świetny post, zdjęcia są rewelacyjne :) !!

    Buziaki,
    zapraszam do mnie, kochana!
    http://loveshinny.pl/

    ReplyDelete
  7. Madziu, szkoda. Dużo zdrówka zyczę. A żonkile pierwsza klasa. Właśnie nad nimi siedzę 😃

    ReplyDelete
  8. Magdalenko dużo zdrówka Ci życzę. Też będę tęsknić. Pozdrawiam serdecznie:-)

    ReplyDelete
  9. Jestem pod wrażeniem Twojego talentu do szydełkowania :) Przepiękne, wiosenne kwiaty. Poduszki bardzo mi się podobają :) Są bardzo wiosenne !
    Pozdrawiam ciepło :)

    ReplyDelete
  10. Żonkile jak żywe. Piękne. Na razie wydziergane w wersji płaskiej ozdobiły kartkę wielkanocną robioną w szkole przez syna
    Zdrowia życzę i pozdrawiam

    ReplyDelete
  11. Pewnie masz powody, więc nie podlega to dyskusji,ale szkoda tych super wyzwań pozdrawiam Dusia

    ReplyDelete
  12. Trzymam kciuki i dużo zdrowia <3 pozdrawiam

    ReplyDelete
  13. powodzenia :) ja niestety nie wiem czy dam rade w natłoku pracy ale też włóczka z poprzedniej edycji juz dotarła ^_^ dziękuje :)

    ReplyDelete
  14. U mnie powstały dwa kwiatki,ale bardzo szybko przejęła je moja żyrafka :)
    Pozdrawiam i zdrówka życzę :)

    ReplyDelete
  15. Śliczne źąkile.Chetnie skozystam .Pozdrawiam gorąco.

    ReplyDelete
  16. Zgrabniutki kwiatuszek i bardzo klarowna instrukcja :-) Dużo zdrowia życzę, wracaj koniecznie! Gorąco pozdrawiam...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...