2017/03/23

#30 CYKLICZNE SZYDEŁKO - edycja VIII - Dekoracyjne kury

Witajcie Moi Drodzy,

Nieźle się spisaliście z narcyzkami i żonkilami
- powstały świetne kwieciste prace. 
Gratuluje i dziękuje Wam podjęcia zadania.

No to dziś będziemy robić świąteczne dekoracje.. 
i choć jest jeszcze sporo czasu to lepiej mieć już wszystko gotowe, niż zostawiać na ostatnią chwilę. 

No więc zaczynajmy!

Projekt kury znalazłam na jednym z anglojęzycznych blogów w wersji materiałowej i tak mi się spodobał,
że postanowiłam zrobić podobne... w wersji szydełkowej

No to do dzieła. 




STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 

*       - łatwe
**     - średnie
***   - trudne 
**** - bardzo trudne 

CZAS: wykonanie jednej kury zajeło mi ok. 1 godziny


POTRZEBUJEMY: 

  • włóczka bawełniana lub każda inna dowolna w kolorach "kurkowych" - pomarańczowe, żółte, czerwone, białe ... jakie się Wam podobają. 
  • szydełko rozmiar dowolny w zależności od grubości włóczki; - ja użyłam rozmiaru 2,5mm. 
  • gruba igła do zszywania;
  • wypełnienie silikonowe (kulka silikonowa); lub opcjonalnie ja użyłam kaszy pęczak. 


Rozpoczynamy od 20 oczek łańcuszka



Następnie nawracamy, 
omijamy jedno oczko łańcuszka i stawiamy 19 półsłupków na łańcuszku. 
Na końcu robimy oczko łańcuszka i znów nawracamy stawiając kolejno 19 półsłupków. 




W ten sposób budujemy w górę tak długo aż utworzymy prostokąt, który po złożeniu na pół utworzy nam równoboczny kwadrat. 





Następnie dwa boki naszego kwadratu łączymy, zszywając je tworząc kieszonkę. 
Możecie je zszyć za pomocą grubej igły lub przy pomocy szydełka oczkami ścisłymi. 





Grzebień:
Teraz robimy grzebień naszej kurce.
Na jednym z brzegów w odległości ok 1 - 1,5 cm. od rogu, stawiamy w jednym oczku: 
- 1 x półsłupek; 
- 2 x słupek;
- 1 x półsłupek; 
- oczko ścisłe w kolejnym oczku łańcuszka.... 






W ten sam sposób powtarzamy następne dwa wachlarzyki...



Ja zostawiłam sobie dłuższą nitkę,
z której zrobiłam jeszcze dzwonek pod dziobem.




Dziubek: 
Żółtą nitką stawiamy dwa oczka łańcuszka, 
- następnie słupek;
- pikotke z dwóch oczek łańcuszka i schodzimy w dół; 
- stawiając słupek w kolejnym oczku łańcuszka; 
 - i na końcu, półsłupek.
- Zamykamy oczkiem ścisłym 
i przeciągamy nitkę na lewą stronę. 









Oczka: 

Ja użyłam czarnej nitki.
Na zasadzie robienia węzełka,
przekładamy nitkę wokół pętelki 10x.




...a następnie ściągamy tworząc taki głuby węzełek. 



Montujemy oczka.. 




Wypełnienie:

Kurka już prawie gotowa pozostało nam tylko wypełnienie. 



Ja użyłam kaszy pęczak, którą akurat miała w domu, bo skończyła mi się silikonowa kulka do wypełnienia..
Myślę że kasza też świetnie spełniła się w tej roli. 



Kiedy już wypełniliśmy naszą kurkę, 
to teraz trzeba ją zeszyć za pomocą grubej igły lub szydełka. 
Ja użyłam szydełka, łącząc ze sobą dwa brzegi oczkami ścisłymi. 





I nasze dekoracyjne kury gotowe!!!!






I jak się Wam podoba taka wielkanocna dekoracja? 

Moje kury z pewnością znajdą sobie miejsce na świątecznym stole.. 


Zapraszam Was do wspólnej zabawy i wykonania własnych dekoracyjnych kur i nie tylko. 

Czekam niecierpliwie na Wasze projekty. 

Życzę Wam miłego i udanego dziegrania.

Pozdrawiam 
DT DIY Magdalena 

8 comments:

  1. Ostatnio dostałam takie materiałowe kurki,to teraz będę miała szydełkową do kompletu:) Wygląda na prostą do zrobienia:) Ciekawe jak wyjdzie w praktyce;) Pozdrawiam

    ReplyDelete
  2. Moja kurka już w żabce. Jestem na zwolnieniu i chociaż mi się nie nudzi :)

    ReplyDelete
  3. Moja kurka też gotowa :) troche koślawa wyszła,ale syn zadowolony ,bo ma swoją własną :) nie musi chodzić do babci ;)
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  4. Świetny tutorial, bardzo jasny i zrozumiały!

    ReplyDelete
  5. Udało się wyrobić na czas :) Super pomysł z tymi licznikami w pasku bocznym :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki - no licznik bardzo ułatwia uciekający czas.. więc mam nadzieję że to pomocny gadżet :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...