2017/11/18

#20 - GOŚCINNE WYSTĘPY / Marlena / Zimowo-świąteczny album

Dzień Dobry 
Drodzy Czytelnicy :) 

Powitajmy dziś na Gościnnych Występach Marlenę, która przygotowała dla Was fantastyczny kurs na
zimowo-świąteczny album. 




***


Hej,
Nazywam się Marlena Hojda-Łuczka, w świecie scrapowym tworzę pod pseudonimem Stylowa88.
Scrapowego bloga prowadzę od października zeszłego roku, jego adres to: http://scrap-artki.blogspot.com/ , możecie tam znaleźć większość moich prac. Profil facebook'owy prowadzę pod tą samą nazwą co blog, czyli: Scrap-Artki kartki okolicznosciowe (https://www.facebook.com/scrapartki/)
Na codzień pracuję w biurze rachunkowym, więc tworzenie jest moją pasją i odskocznią od komputera i technologii. Moim ulubionym stylem jest Shabby Chic, gdzie mogę tam strzępię i przyklejam koronkę ;) Swoją przygodę z rękodziełem zaczynałam od decoupage, jednak moją miłością stał się scrapbooking. Często sięgam po media próbując swoich sił w nowych technikach i stylach. Lubię tworzyć coś "pierwszy raz", czasem tworzę oglądając kursy na YT, ale zawsze w trakcie dodaję coś od siebie lub całkowicie zmieniam, dzieki czemu każdy projekt jest niepowtarzalny.
Dzisiaj chcę się z Wami podzielić kursem na zimowo-świąteczny album, który podpatrzyłam na hiszpańskim kanale YT.  Będziecie mieli dzięki temu dużo prościej, bo miary przełożyłam na cm, a przy tym nie musicie oglądać przez 1,5 h machania rękami ;) P.S. Hiszpanie dużo gestykulują...

1. Na początek należy pzygotować twardą tekturę, która posłuży nam za bazę albumu.
Należy ją podzielić na 5 części: 2 szt - 15cm x 7 cm; 2 szt - 15 cm x 3,5 cm oraz 1 szt - 15cm x 15,5 cm.

Oczywiście wymiary można dowolnie zmieniać, jedyna zasada jest taka, że należy odejmować lub dodawać tyle samo cm do każdej tekturki (szerokość i wysokość - jednocześnie)


Przyklejając tekturki do kartonu przygotowałam sobie 7mm tekturkę, która pomogła mi zachować odpowiedni odstęp między tekturkami. W tych miejscach, gdzie zostawiłam odstęp, nasz album będzie miał miejsca zgięć.

Po przyklejeniu tekturek, przygotowujemy karton do oklejenia. Ja poodcinałam narożniki kartonu żeby po założeniu dokładnie zakryć rogi.

Do przykelejenia użyłam kleju magic oraz taśmy dwustronnej. Ma się porządnie przykleić ;)

Tak przygotowaną bazę możemy "przyprasować" i zbigować miejsce zagięć. Należy również troszkę "poćwiczyć" skrzydła albumu by łatwiej chodziły i nie były takie sztywne.



Teraz musimy zająć się wypełnieniem naszego albumu w strony, które później uzupełnimy zdjęciami.
Bedziemy potrzebować dwóch baz o wymiarach 14 cm x 14,5 cm, z których zrobimy podstawę (tzw. harmonijkę) do naszych kart albumowych. Do wykonania kart będziemy potrzebwać sześciu kwadratów 14,5 cm x 14,5 cm oraz sześciu prostokątów 16,5 m x 14,5 cm. Niżej moja ściągawka ;)

Bigujemy nasze karty 14x14,5 według ściągawki (ja przesunęłam się o 1 cm w lewo, ale wyszło mi tak samo ;)).

Po zbigowaniu należy zrobić "harmonijkę", następnie skleić ze sobą sąsiadujące ścianki o szwrokości 1,2 cm.


Podstawę naszych kart/kieszeni przyklejamy do bazy albumu.

Następnie robimy kieszenie...

Większą z kart (16,5 x 14,5) należy zbigować na krańcam dłużej podstawy po 1 cm na szerokości, by powstał kwadrat 14,5x14,5 zaś zbigowane fragmenty zaginamy do środka.


Karty sklejamy ze sobą , by powstała kieszeń.


Takich kieszeni wykonujemy sześć sztuk. (W zależnosci od wielkości albumu i jego boków same zdecydujecie ile kieszeni i zagięć w "harmonijce" będziecie potrzebować. Jeżeli Wasz bok będzie miał 7 cm, a nie 3,5 cm jak u mnie, zmieścicie w albumie więcej takich kieszeni :).


Po dopasowaniu kieszeni, zanim je scalicie z albumem, dobrze jest go okleić w ostateczny wzór. Wygodniej jest manewrować albumem, który jeszcze nie posiada kart, można mocniej przycisnąć papier przy przyklejaniu, nie martwiąc się uszkodzeniem kart. Ja użyłam specjalnego papieru, ale Wy możecie okleić bazę albumu tapetą lub papierami do scrapbookingu.


Baza albumu gotowa, możecie uzupełnić go o karty i następnie ozdabiać lub ozdobić karty i dopiero wklejać je do albumu. Tu już nie musicie trzymać się sztywno wytycznych.

 Mój album ostał ozdobiony papierami Galerii Papiru "Gwaizdka z nieba".




Ostatecznie album prezentuje się tak, zaś co jest w środku możecie dowiedzieć się na moim blogu. Serdecznie zapraszam i gorąco zachęcam do próbowania nowych technik i projektów.




Marlena/ Stylowa88


***
Świetny kursik, bardzo Ci dziękujemy za fantastyczne przygotowanie i realizację tego projektu. 
Jak to mówią: "nie taki diabeł straszny..." bo po Twoim kursie teraz taki album to pestka :) 

5 comments:

  1. świetny album i bardzo czytelny kursik- zapisuję sobie, może uda mi się przygotować:)

    ReplyDelete
  2. Bardzo się cieszę, że udało mi się czytelnie i prosto wszystko przedstawić i tym samym przybliżyć i zachęcić do zrobienia własnego "skrzydłowego" albumu. Liczę, że przeglądając fb lub blogi trafię na Wasz album zrobiony na podstawie tego kursu. Jeszcze raz dziękuję za możliwość gościnnego występu. Pozdrawiam serdecznie Marlena

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...