2017/11/23

TUTORIAL - Bombka strukturalna

Witam Was serdecznie,

mój dzisiejszy kursik wprowadzi Was już w nastrój świąteczny. Boże Narodzenie za miesiąc, więc to najwyższa pora by poważnie pomyśleć o ładnych ozdobach naszych domów, mieszkań czy świątecznych stołów.






Dzisiaj zrobimy bombkę strukturalną, przygotujcie sobie niezbędne 
materiały i zapraszam do wspólnego tworzenia: 




 Potrzebujemy:
- kula styropianowa dowolnej średnicy,
- pasta strukturalna lub jako zamiennik - klej wikol,
- makaron - dowolny kształt, jaki będzie Wam odpowiadał - u mnie gwiazdki,
- farba akrylowa biała, patyczek do szaszłyków, kawałek drucika na uszko/zawieszkę, 
wstążka 0,5 cm szerokości, dowolne dodatki do wykonania zimowej kompozycji, brokat.




Pracę zaczynamy od nabicia styropianowej kuli na patyczek do szaszłyków (będzie na ułatwiał pracę z pastą strukturalną lub klejem). Następnie całą powierzchnię kuli pokrywamy pastą/klejem i przyklejamy makaron tworząc ładną mozaikę. Pozostawiamy do wyschnięcia.




 Na całą powierzchnię nanosimy białą farbę akrylową, suszymy.
Ja dodatkowo miejscami pokryłam gwiazdki farbą metaliczną 
w kolorze miedzi, chociaż nie jest to konieczne.




Jeśli chcemy by nasza kula  miała formę wiszącą, wykonujemy 
uszko z drucika, wbijamy do styropianu i zalewamy klejem.
I właściwie nasza struktura w klimacie świątecznym jest już gotowa.
 Teraz pozostaje przygotować materiały do zdobienia
 i wykonać z nich zimową kompozycję.




Moja bombka będzie dość bogato zdobiona. Proponuję: ażurową poinsecję,
gruby, lniany sznurek, kawałek gazy, gwiazdki pokryte brokatem, laskę cynamonu,
świąteczne życzenia - napis, listki paproci i ostrokrzewu, białą konturówkę, mikrokulki.




Ozdabianie zaczęłam od kilkakrotnego owinięcia sznurkiem mojej bombki,
następnie dokleiłam poinsecję, potem laskę cynamonu z napisem świątecznym,
uzupełniłam dodatkami i gwiazdkami. Białą konturówką pobieliłam elementy dekoracyjne w wybranych miejscach, podbarwiłam poinsecję.




Ostatnią czynnością jest zawiązanie wstążeczki do uchwytu z drucika
 i zawieszenie gotowej ozdoby na stojaku.  


I JUŻ - GOTOWE! :-)



Jeszcze kilka ujęć z różnych stron, by lepiej oddać wygląd całej pracy :-)





Po tylnej stronie bombki można podziwiać piękną mozaikę z gwiazdek :-)






Zainspirowani?
Zatem miłego tworzenia Kochani - zachęcam serdecznie :-)


To jedynie moja propozycja, wierzę w Waszą kreatywność,
 która pozwoli wykorzystać ten pomysł na różne sposoby.

Jeśli skorzystacie z mojej podpowiedzi, podzielcie się z nami swoimi inspiracjami,
 zostawcie linki w komentarzach, zaglądnę i popodziwiam Wasze świąteczne ozdoby.


***
Również na moim blogu  znajdziecie różne świąteczne prace inspiracyjne, 
serdecznie zapraszam do siebie:




Pozdrawiam cieplutko,
do zobaczenia,
Inka

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...