2018/03/24

TUTORIAL - Tabliczki ogrodowe - ogrodowe markery

Wiosnę mamy - wprawdzie nie widać tego zbytnio,
ale od kilku dni króluje nam astronomiczna :)
W ogrodach - tych doniczkowych powoli ruch się zaczyna - każdy chce w terminie wysiać i zasadzić.
Właśnie w temacie wysiewów pozostając, chciałabym Wam pokazać, jak prostym sposobem zrobić ogrodowe markery.
Pokażę Wam dwa różne rodzaje, a Wy wybierzcie sobie, który wolicie.






Do wykonania pierwszego z nich będziemy potrzebować:






  • stare łyżki lub łyżeczki
  • klej typu Wikol
  • stare katalogi z roślinami
  • dodatkowo: młotek i opcjonalnie lakier



Pierwszym krokiem będzie spłaszczenie łyżeczki i utworzenie z niej gładkiej tabliczki.

Do pracy użyjemy młotka - zwykłego. Ja łyżeczki prostowałam pod szmatką, by ślady uderzeń nie były zbyt widoczne, choć to raczej nieuniknione.



Z katalogu wycinamy obrazek rośliny, dla której robimy znacznik.


Obrysowujemy kształt łyżki i przycinamy do pasujących nam rozmiarów.



Przyklejamy klejem - możemy teraz do woli kombinować z upiększeniem markera - ja troszkę zdarłam brzegi, by wyglądały na starsze niż są.
Teraz wystarczy ( niekoniecznie) podpisać obrazek .
Po wyschnięciu, dla lepszej trwałości wystarczy polakierować znacznik.



✤✤✤✤✤✤✤✤

Drugi sposób oznakowania roślin narodził się w trakcie robienia tutorialu do pierwszego i - o ile pierwszy krąży w sieci - bo to niestety nie tylko ja odkryłam, co zrobić ze starych łyżek, to drugi jest mojego pomysłu i pomoże Wam upłynnić troszkę rzeczy przez większość nazywane śmieciami, a przez niektórych z nas - przydasiami...

Mowa tutaj o opakowaniach po tic - tacach lub podobnych cukierkach.
Ja swoje zbierałam z myślą o wstążkach, które planowałam w nich pochować, ale ten pomysł wydaje mi się dużo lepszy...


Do zrobienia drugiego znacznika będziemy potrzebować:

  • opakowania po tic - tacach,
  • klej biurowy,
  •  klej Wikol, introligatorski lub na gorąco
  • kawałki tekturek,
  • katalog z roślinami
  • patyczki: mogą być kijki do roślin, patyki do szaszłyków - ja użyłam patyczków bambusowych z maty na stół




Pierwszym krokiem do zrobienia znacznika będzie usunięcie naklejki z pudełka (na początku moczyłam je w gorącej wodzie - niewiele to dało). Ostatecznie zdzierałam mleczkiem do czyszczenia lub zmywaczem do paznokci, ale najlepszy okazał się olej/ oliwka dla dzieci.


Po oczyszczeniu docinamy z tekturki prostokąt pasujący wielkością do pudełka.




Składamy na pół i robimy przymiarkę - w razie czego jesteśmy na takim etapie, że możemy przyciąć...




Kolejnym krokiem będzie wycięcie odpowiedniego obrazka i dopasowanie do tekturki. 


Przyklejamy klejem biurowym i wkładamy do pudełka.



Teraz ostatni etap prac: w zamknięciu wycinamy (nożem) mały otwór pasujący wielkością do patyczka. Patyczek zabezpieczamy klejem.



A tak wyglądają gotowe markery w doniczkach z wysianymi roślinami.





I jak? Proste, prawda?

Pozdrawiam wiosennie i życzę owocnej pracy :)
Kasia

10 comments:

  1. Jakie fajne pomysły a już szczególnie ten z pudełkiem po tik takach. Ja niestety masz tylko balkon a nim kilka zielonych roślinek, których nie musze opisywać, więc takie znaczniki mi nie sa potrzebne, ale fajnie było chociaż pooglądać :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :) Te tic-tacowe tak jakoś spontanicznie wyszły i jestem z nich szczególnie zadowolona, bo będę mogła stosować bez żadnych zabezpieczeń w ogrodzie - powinny dać radę warunkom atmosferycznym.. Pozdrawiam

      Delete
  2. Bardzo fajne, gdybym miała ogród podpisałabym wszystko takimi łyżkami, elegancko jak w ogrodzie botanicznym :) A zasiewy balkonowe opisuję prowizorycznie - naklejka, pasek wycięty z plastikowego kubka, patyczek po lodach...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jak w ogrodzie botanicznym, powiadasz? Fajne :) Również używam patyczków po lodach i pasków z kubeczków - te robilam pierwszy raz - każdego roku coś innego do głowy mi przychodzi, np. w zeszłym roku używałam sloiczków po koncentracie pomidorowym - też nieźle wyglądały. Pozdrówka ślę.

      Delete
  3. Pomysł z pudełkami po tiktakach na pewno wykorzystam u siebie :) Extra
    pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. W takim razie zapraszam ponownie z linkiem do pracy, bo jestem ciekawa, jak u innych to wygląda :) Pozdrawiam ciepło.

      Delete
  4. Wow ciekawe :) tic tacow nie mam...ale ta łyżka to swietny pomysł :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...