2018/09/15

METAMORFOZA - JAK ODCZAROWAĆ STARY TABORET

Jestem przekonana, że macie w swoich piwnicach zapomniany i niechciany taboret.  
Można go odczarować i sprawić, by był piękną ozdobą Waszego wnętrza.

To historia z happy endem, choć momentami miała elementy i dramatu i horroru. 
Ten drewniany taboret swoje przeszedł. Brał udział w niejednej wojnie i wielu remontach :). Ostatecznie zamieszkał w piwnicy i służył jako drabinka do sięgania przedmiotów z wysokich półek. 

Miałam ostatnio przyjemność uczestniczyć w I Zlocie OIOM (Oddział Intensywnej Odnowy Mebli). W ramach warsztatów zaplanowany był kącik do prac DIY. Wrzuciłam więc taboret do bagażnika z pewną wizją i nadzieją, że da się go uratować. 
Koncepcji na niego było mnóstwo. Chciałam spróbować wszystkich możliwych i udostępnionych na warsztatach preparatów. Taboret malowałam trzykrotnie zanim otrzymał ostateczną formę. Biedaczek, był malowany i drapany kilkukrotnie, jakby mało mu było dotychczasowego tarmoszenia:)

Pierwszy krok to oczywiście przygotowanie powierzchni do malowania.
Ja planowałam użyć farb kredowych, więc wystarczyło tylko umyć, oczyścić i zmatowić.  


Potem nakładanie farby. Tym razem malowałam pędzlem.
Oczywiście nie mogłam się zdecydować więc siedzisko i nogi są pomalowane farbą w różnych odcieniach turkusu.


Kolejny krok to nałożenie farby w szarawym kolorze i następnie jej starcie. Niestety nie pstryknęłam tego etapu :(

Gdy efekt przecierek był zadowalający, postanowiłam dodać jakiś ozdobnik. Użyłam do tego szablonu i nowego preparatu o nazwie "magiczny pył".


Gdy relief wysechł, metodą suchego pędzla pomiziałam całość białą farbą.


Potem całość zabezpieczyłam bezbarwnym woskiem. 
Na tym etapie można właściwie zakończyć :) Ja jednak użyłam jeszcze kolorowych wosków, które pokochałam miłością szczerą. Woskami pobrudziłam najpierw tylko relief, ale zabawa z nimi tak mi się spodobała, że nałożyłam je na cały taboret. 


I tym sposobem brudaska przemieniłam w cudowny stoliczek. 
Już nigdy nie pozwolę zamykać go do piwnicy :)





3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...