2018/09/03

TUTORIAL - magnetyczny organizer na notatki

Witajcie!

Mój pierwszy dla Was tutorial na tym blogu,
to dość prosty w wykonaniu i szalenie praktyczny organizer na lodówkę.
Serdecznie zapraszam 😊



Od pewnego czasu bardzo mocno ograniczam produkcję śmieci w naszym domu. Jeszcze daleka droga przed nami i wiele do zrobienia, ale pewne kroki już zostały poczynione. Między innymi staramy się w jak największym stopniu wykorzystywać papier, zanim trafi on na makulaturę. Jednym z moich sposobów na wykorzystanie teoretycznie zużytego papieru jest robienie list zakupów na... paragonach 😉 Dotychczas taka karteczka wisiała po prostu na lodówce, przyklejona magnesie, a gdy chciałam coś zapisać, to musiałam sięgać po długopis stojący w pojemniku na parapecie. Stwierdziłam, że fajnie byłoby mieć to wszystko w jednym miejscu. Tak zrodził się pomysł na magnetyczny organizer na zapiski.

Potrzebne materiały:
* tektura w rozmiarze 10,5x15 cm;
* ozdobny papier (sztywny) w rozmiarach:
- 13x18 cm,
- 9,5x14 cm,
- 6,5x10 cm,
- 3,5x7,5 cm -> 2 sztuki;
* taśma dwustronnie klejąca;
* magnesy neodymowe o średnicy:
- 6 mm -> 4 sztuki,
- 1,5 cm -> 2 sztuki;
* taśma washi - opcjonalnie;
* dekoracje - opcjonalnie.


Wykonanie:

Papier o wymiarach 13x18 cm docinamy na zakładkę dopasowując do kawałka tektury o podklejamy taśmą. Nie naklejamy jeszcze na tekturę!


Bierzemy dwa kawałki papieru 3,5x7,5 cm, składamy na pół i do jednego z nich doklejamy małe magnesy (według schematu).


Elementy sklejamy w całość, uzyskując "daszek".


Ja dodatkowo brzegi okleiłam taśmą washi (trochę dla wzmocnienia, a trochę dla estetyki).


Na kawałku papieru przygotowanym w pierwszym kroku nacinamy otwór o długości 7,5 cm, a następnie wkładamy w niego nasz daszek i podklejamy go od spodu. Uzyskujemy klapkę.



Po zamknięciu magnesy złapią klapkę, która będzie służyć do łapania kartek.
Teraz oklejamy tekturę.


Kawałek papieru 6,5x10 cm oklejamy taśmą: wzdłuż jednego dłuższego brzegu oraz do połowy krótszego.


Następnie element sklejamy, uzyskując tulejkę.


Tulejkę podklejamy taśmą i mocujemy do tektury. Uwaga! Ja kleję z prawej strony tektury...


...bo po odwróceniu tulejka będzie z lewej strony. To jest uchwyt na długopis. Jestem praworęczna, więc wolę go mieć z lewej strony, aby nie przeszkadzał w trakcie pisania.


Teraz przyklejamy dwa duże magnesy. Nakleiłam je na taśmę dwustronnie klejącą, ale dodatkowo zabezpieczyłam jeszcze taśmą papierową.


Teraz doklejamy kawałek 9,5x14 cm. Zaklejamy nim tylną część, zakrywając przyklejone magnesy.


Na koniec możemy dodać dekoracje. Ja przykleiłam napis ze sklejki, który delikatnie pocieniowałam brązowym tuszem.



Gotowe 😊 Teraz kartkę zakupową i długopis mam w jednym miejscu.


Oczywiście możecie zmienić rozmiar organizera, tylko wtedy trzeba przeliczyć wszystkie wielkości.

Jestem ciekawa, czy tutorial na taki organizer okaże się dla Was przydatny.
Jeśli tak, to zostawcie w komentarzu link do pracy - chętnie obejrzę Wasze wersje 😍

Pozdrawiam ciepło,
Esme

4 comments:

  1. Bardzo fajny ten organizer, ja jakiś czas temu zrobiłam sobie podobny, ale nie magnetyczny :)

    ReplyDelete
  2. Bardzo fajny tylko te magnesy trza gdzies załatwić, cos pokombinuje :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. można wykorzystać stare magnesy z danonków, z książeczek z magnesami, ze starych literek z magnesem itp.

      Delete
    2. Jak najbardziej, magnesy można zastąpić. Sprawdź tylko wcześniej (przed sklejeniem), czy będą odpowiednio mocno trzymać ;)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...