2018/10/13

TUTORIAL - Jesienne dekoracje ze świeczkami

Witajcie!

Jesień to taki czas, kiedy w moim domu królują dekoracje ze świeczkami.
Bardzo lubię blask świec, dają one bardzo miły efekt i klimat.
Lubię dekoracje proste i szybkie w wykonaniu.
Kilka pomysłów przedstawię Wam w tym poście.


Do wykonania dekoracji potrzebne są:

* dary natury: kasztany, żołędzie, orzechy, liście, gałązki, owoce jesieni (np. miechunka),
* pojemniki, np. patera, szklanka, słoik, koszyk,
* gumka recepturka,
* sznurek,
* wstążka,
* kawałek folii aluminiowej,
* świeczki.

Wykonanie:

1. Dekoracja na paterze:
Paterę zabezpieczamy kawałkiem folii aluminiowej.
Dzięki temu topiące się świeczki nie zabrudzą naczynia.
Ustawiamy świeczki.


Następnie obsypujemy świeczki naszymi darami natury.
Ja wykorzystałam kasztany, a mniejsze luki wypełniłam orzechami laskowymi.
 

 Dekoracja gotowa 😊


2. Dekoracja w koszyku:

Zamiast koszyka można wykorzystać szklane naczynie, ja użyłam metalowego koszyka.
W naczyniu/koszyku ustawiamy świeczki w słoiczkach. To jest warunek konieczny, dzięki któremu unikniemy pożaru 😉

Tak przygotowane naczynie wypełniamy ozdobami.
Ja użyłam owoców miechunki oraz listków dębu.
Dekoracja gotowa 😊




3. Dekoracja z patykami:
Do wykonania tej dekoracji potrzebujemy szklankę lub słoik, patyki oraz sekator.
Można uniknąć pracy z sekatorem na rzecz nożyczek, ale wtedy patyki muszą być odpowiednio cienkie. 
Patyki docinamy mniej więcej na wysokość szklanki/słoika.

 Na słoik zakładamy dość ciasną gumkę recepturkę.
 Pod gumkę wkładamy patyczki, podążając dookoła szklanki. Patyki nie muszą być ułożone ściśle. Gumkę i tak zamaskujemy, a przerwy między patykami pozwolą uzyskać ciekawe efekty wizualne, gdy wieczorem zapalmy świeczkę.




 

Aby ukryć gumkę, obwiązujemy dekorację wstążką lub sznurkiem. Ja użyłam wstążki jutowej.
 Dekoracja gotowa 😊

  
Szybko, prosto i (tak mi się wydaje) efektownie 😉
Mam nadzieję, że zainspirowałam Was do stworzenia swoich własnych wersji dekoracji z jesiennymi darami natury.

Pozdrawiam serdecznie,
Esme



6 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...