2018/11/10

PAPIEROWO: Proste kartki BN

Witajcie,

do świąt Bożego Narodzenia coraz bliżej, dlatego dzisiaj chciałam Wam pokazać, jak szybko zrobić proste kartki. Być może już gdzieś zetknęłyście się z podobnymi, a może będzie to ten pierwszy raz ;) Serdecznie zapraszam!


Do wykonania kartek potrzebujemy:
- klej typu "magic"
- nożyczki
- dziurkacz kołowy 3cm lub cyrkiel i nożyczki
- dziurkacz narożny
- papier na bazę lub gotowa baza
- papier ozdobny
- czarny pisak
- wstążki
- kolorowa tektura falista.

Ja użyłam gotowej bazy kartki. Możecie same zrobić bazę np. z kolorowych kartek bloku technicznego.

Pierwsza kartka powstała przy użyciu dziurkaczy.

Dziurkaczem kołowym wycinamy trzy koła w naszej bazie - mogą być w jednej linii lub tak jak ja wycięłam - zależy to od Waszej pomysłowości. Jak nie macie dziurkacza to użyjcie cyrkla do narysowania kół i wytnijcie nożyczkami.

Następnie dziurkaczem brzegowym przyozdabiamy brzegi naszej kartki.

Z kolorowego papieru wycinamy prostokąt o wymiarach naszej bazy. Prostokąt przyklejamy od spodu naszych kół.

Następnie cienkopisem lub mazakiem (zależy jaki efekt chcecie uzyskać - ja chciałam, żeby sznurki bombek były delikatne) rysujecie sznurki do bombek.  

Na połączeniu narysowanego sznurka z bombką przyklejamy wstążeczkę i gotowe!

Druga kartka powstała z wykorzystaniem tektury falistej.

Z tektury falistej wycinamy trójkąt - po obcięciu pierwszego boku, odcięty skrawek przykładamy w lustrzanym odbiciu i po wycięciu mamy idealny trójkąt :)

Z kolorowego papieru wycinamy prostokąt, który będzie tłem dla naszej choinki (trójkąta).

Choinkę podklejamy tekturką, żeby nadać troszkę przestrzenności naszej prostej kartce. Tło (prostokąt) przyklejamy na bazę.

Na tło przyklejamy naszą choinkę i świąteczny napis. Kartka jest gotowa!

Prawda, że proste!





Od Was zależy jakich kolorów baz i papierów użyjecie, i jakie piękne kartki stworzycie!

Zatem do dzieła!

Czekam z niecierpliwością na Wasze papierowe prace :)
Linkujcie je poniżej,
z przyjemnością Was odwiedzę i zobaczę co Wy stworzyłyście z papieru!

***
Danka M., Trzeci Pokój oraz Au-une proszę o adresy ;) prześlę Wam małe co nieco za Wasze piękne czekoladownki!


14 comments:

  1. Znakomite pomysły Ulko.:) Gratulacje dla dziewczyn.:)

    ReplyDelete
  2. Proste, ale jakże urocze te kartki. Takie lubię najbardziej
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  3. Bardzo fajne i proste karteczki. Dziękuję Ulu za inspirację, bo w tym roku chyba nie uda mi się zrobić haftowanych :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :) Cieszę się, że Ci się spodobały :)

      Delete
  4. Ja już zrobiłam karteczki z tego kursu.

    http://kuchniaipasja.blox.pl/2018/11/Proste-i-szybkie.html

    ReplyDelete
  5. Ojej, jak mi miło :) Nie spodziewałam się takiej niespodzianki ;) Dziękuję! :)

    ReplyDelete
  6. Super pomysły, karteczki przepiękne :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...