2020/08/17

#60 GOŚCINNE WYSTĘPY / Jaśminowa Pracownia / Okrągły album w stylu leporello

Witajcie!

Chciałabym podziękować całemu zespołowi DIY za zaproszenie, bym mogła
wystąpić jako Gościnna Projektantka ze swoim projektem.


Bardzo dziękuję za wyróżnienie mojej męskiej kartki i mojego tutorialu na pudełeczko na herbatki.

Kim jestem? Mam na imię Bogusia.

Rękodziełem zajmuję się od jakiegoś czasu, kiedy potrzebowałam czegoś co by
mnie odstresowywało od szarości pracy i trudnych w niej sytuacji. Zaczęłam od
szydełka. Potem zainteresowałam się kartkami, kiedy na stronach oglądałam same
piękności. To mnie wciągnęło, potem doszły do tego większe formy jak albumy,
które robię sama od a do zet, chociaż ozdabiam również gotowe bazy.
Od czasu do czasu ozdabiam różne pudełka, deski w technice decoupage i wszystko co można ozdobić.
Ostatnio zaczęłam także troszkę eksperymentować z mediami.
W wolnych chwilach chodzę na piesze rajdy, piszę wiersze i czekając na emeryturę szukam ciągle nowych inspiracji.
Od czasu do czasu biorę udział w zabawach blogowych i wyzwaniach, bo jest to
świetny sposób na doskonalenie się i poznanie czegoś nowego.

W świecie blogowym jestem na kordonkowy.blogspot.com i jasminowapracownia.pl

Chciałabym Was zaprosić do stworzenia razem ze mną prostego okrągłego
albumiku w stylu leporello w stylu vintage.

Co będzie nam potrzebne?
Papier bazowy – może być grubszy papier wizytówkowy (ja użyłam granatowego)
Papier scrapowy do ozdabiania albumu
Różne dodatki typu koronki, gaza, koraliki, guziki, wstążeczki - cokolwiek Wam się
spodoba
Nożyczki, cyrkiel lub talerzyk – ja użyłam wykrojnika
Oczywiście klej, miejsce do pracy i dobry humor

Zaczynamy
Z papieru bazy wycinamy kółka, ilość jest zależna od tego jaki duży chcecie mieć
albumik – ja wycięłam ich 5 sztuk i dwa na okładki.
Do łączenia użyłam dwóch pasków z tego samego papieru o szerokości 4 cm.
Pozaginałam na szerokość wyciętych kółek – 10,8 cm z wykrojnika. Jeżeli użyjecie
talerzyka, to wtedy jego szerokość wyznaczy nam jak zaginać.
Do zagiętych pasków przykleiłam kółka
Po przyklejeniu wygląda to tak

Na okładki użyłam wykrojnika o innym kształcie i wykorzystałam do tego jak widać
pudełeczko z ptasiego mleczka.
Po ich ozdobieniu papierem scrapowym wygląda to tak – przykleiłam je do
krańcowych kółek albumu
…i ozdobiłam pozostałe kółka bazowe papierem scrapowym – razem wyszło ich 6 +
2 na te okładkowe(można je dać, ale niekoniecznie wszystko zależy od Waszej
inwencji.
I tak powstała u mnie baza do ozdabiania poniżej już po złożeniu
Tutaj już efekt końcowy – do związania użyłam wstążeczki, którą wkleiłam pod
ozdobę na końcowej okładce
…i po rozłożeniu jedna strona
…i druga
…i rzut z góry

Myślę sobie, że nie jest to trudne w wykonaniu a daje wiele możliwości i
kształtowych i ilościowych. Spróbujecie?
Mam nadzieję, że kursik był czytelny.


7 comments:

  1. Jest bardzo czytelny :) świetny pomysł na coś oryginalnego:) nie wiem czy zdążę w teraz przygotować, ale zapisałam sobie kursik i na pewno powstanie:) dziękuje i pozdrawiam

    ReplyDelete
  2. Ale świetny album. Jestem zachwycona i pełna podziwu, że można tak łatwo wykonać albumik. Pozdrawiam

    ReplyDelete
  3. Brawo Bogusiu. Gratuluję wygranej i gościnnych występów. Kursik świetny, a albumik uroczy.
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  4. Bogusiu, super czytelny kursik. Ten albumik jest niezwykle uroczy.
    Ściskam.

    ReplyDelete
  5. I ja gratuluje wyroznienia i świetnego kursu:) brawo !!!

    ReplyDelete
  6. Super ten albumik, taki vintage i uroczy:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...