2024/08/19

JUNK JOURNAL: Różne sposoby ozdabiania stron.

Witajcie w ostatnim już wpisie z cyklu Junk Journal. Pokazałam Wam już sporo pomysłów na budowanie i urozmaicanie śmieciowych dzienników. 

Dziś będzie taki luźny wpis, w którym pokażę Wam, jak na różne sposoby można jeszcze ozdabiać strony w Junk Journalach. 



1. Stemple i tusze.

Tu za wiele wyjaśniać nie trzeba. Po prostu stemplujemy i już :) Czy to na brzegach kartki, czy po całości. Tak jak nam się podoba. Stemple można też odbijać na innym papierze, wycinać i używać w kompozycjach. Podobnie tło nastemplowany może być podstawą większej kompozycji np z wycinanek. 




2. Maski i tusze 

Tutaj również sprawa jest prosta - nakładamy maskę na wybraną stronę i za pomocą gąbeczki lub specjalnej szczoteczki robimy tuszem wzór na kartce.





3. Cienkopisy.

Czarny cienkopisy to mój musy have czy to w JJ czy nawet w kartkach często go używam. Robię nim takie niby przeszycia na brzegach kartek, a niekiedy wykańczamy kompozycję jak np. tu na kieszonce z koperty. Niezastąpiony, kiedy nie macie maszyny do szycia.




4. Koronki.

Koronki możemy wykorzystywać na różne sposoby. Świetnie sprawdzą się przymocowane do brzegu strony - najlepiej przyszyte, ale klej też zdaje egzamin! Można dodatkowo przykleić ozdobne elementy. 



Ciekawym pomysłem jest ozdobienie koronką kieszonek lub też  wykorzystanie samej  szerszej koronki jako kieszonki lub belly bandu.


Koronki wykorzystujemy też jako element tagów czy do wiązania różnego typu klapek i schowków.

5. Stare książki, nuty, gazety, pergamin.

Tutaj pole do popisu jest ogromne! Fragmentami starych książek można ozdabiać strony, wplatać je w różne kompozycję czy też robić z nich dodatkowe strony (uwierzcie, są takie, które już naprawdę nie nadają się do czytania i trafiłyby na śmietnik, s tak można dać im drugie życie)  Kilka inspiracji poniżej.

Pergamin też jest fajnym produktem do ozdabiania stron w JJ. Tutaj trzeba zdać się na wyobraźnię i dać jej poszaleć. JJ to nie jest kartka na zamówienie! Tutaj naprawdę wszystko wypada jeśli Wam się to podoba 😁 

6. Naklejki i wycięte elementy.





Mam nadzieję, że się zainspirujecie!

To ostatni wpis z tego cyklu i jednocześnie ostatnia moja inspiracja w DT bloga DIY. Mimo, iż nie było Was tu że mną wielu, mam ogromną satysfakcję, że mogłam prowadzić serię kursów o tej wyjątkowej formie tworzenia, jaką jest Junk Journal. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy tu zaglądali i może w jakiś sposób inspirowali się moimi pomysłami ❤️

Dziękuję też Magdzie i całej ekipie zdolnych dziewczyn z bloga DIY za wspólne kilka miesięcy! 

Do zobaczenia na moich profilach na Facebooku, Instagramie i YouTube oraz na stronach GoatBox i Craft Corner!


Szukajcie mnie w sieci! Buziaki!


2 comments:

  1. Lubię ozdabianie jj, napewno wykorzystam pomysł na danie ksiązkom drugiego życia.... choć ja z tych co książki to świętość, ale widziałam że sporo osób wyrzuca ...więc coś zaadoptuje na moje potrzeby...

    ReplyDelete
  2. Sama nie ozdabiam jj, ale lubię sobie popatrzeć na gotowe prace :) Może wykorzystam wiedzę na zrobienie takich prac z dziećmi? Coś w końcu nowego przydałoby się w programie zajęć.
    Pozdrawiam serdecznie

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...