2024/08/23

TUTORIAL: Stemplowany pop-up box

 Hej Kochani! Dziś chciałabym pokazać Wam jak stworzyć fajny prezent bez użycia miliona profesjonalnych narzędzi. Pop-up box jest o tyle ciekawą formą, że można spokojnie wysłać go w kopercie składając na płasko, co ułatwia także przechowywanie na pamiątkę, a jeśli ma służyć za dekorację, to świetnie prezentuje się rozłożony. 



Czego potrzebujemy:

1. Papiery scrapbookingowe lub jakiekolwiek ozdobne o grubości minimum 200gsm
2. Nożyczki, klej
3. Stemple i coś do ich pokolorowania
4. Kawałek plexi [nada się tu także po prostu plastikowa "szybka" niektórych opakowań]
5. Opcjonalnie: coś na dystans - kawałeczek beermaty, taśma 3D, kawałek tekturki

Jak wykonać?



Przygotowujemy swoją bazę do pudełka o wymiarach jak na zdjęciu.


Ja swoją wykonałam najpierw na zwykłym, grubym papierze, żeby teraz i w przyszłości po prostu odrysować kolejne bazy, bez potrzeby ponownego mierzenia wszystkiego.


Jeśli chcemy - możemy zaokrąglić rogi. Ja użyłam do tego dziurkacza, ale z powodzeniem zrobimy to także zwykłymi nożyczkami.


Przygotowujemy swoje dekoracje. Ja zdecydowałam się na urocze jednorożce i bajkowe klimaty. Odbiłam stemple na papierze, następnie pokolorowałam. Użyłam do tego markerów wodnych, dlatego istotne było żeby papier nadawał się do nich. W przypadku np. kredek możecie użyć zwykłego papieru, ważne żeby także był gramatury około 200gsm.


Najkrótszy element naszej bazy przyklejamy do drugiego jej końca. Strona w którą będziemy zginać bazę zależy od nas - ja wolałam, żeby ten papier był na zewnątrz.

Wycinamy paseczki długości około 10cm. Użyłam tego samego papieru, co do bazy. Zginamy tak, aby po obu końcach został nam zagięty ~1cm, czyli środek ma mieścić się idealnie w naszym boxie [oczywiście w zależności od grubości papieru trzeba wziąć poprawkę na to kilka milimetrów].
Ja przygotowałam trzy paski, z czego dwa przykleiłam na tej samej wysokości, a ostatni trochę wyżej.


Odmierzamy resztę papierów, którymi będziemy dalej dekorować - u mnie wnętrze. "Skrzydełka" są na tyle małe, że możemy wykorzystać gratisowe paski!
Jeśli Wasz papier bazowy jest dwustronny, a chcecie zrobić pudełko przy użyciu jak najmniejszej ilości materiałów, to możecie nie oklejać go dodatkowo.

Przyklejamy papiery.

I dekorujemy! Paseczek plexi przyklejam z jednej strony do zamontowanego wcześniej w boxie paska papieru, a potem dekoruję jednorożcem [właściwie teraz już pegazorożcem], dzięki czemu może sobie polatać. 

W ten sposób dołączam resztę elementów, które chcę użyć- na różnych wysokościach i różnych paskach [do tych niższych, gdzie paska nie będzie widać, używam papieru z kompletu], tak żeby nie zasłaniały się za bardzo wzajemnie, ale dawały ładny efekt 3D.


Wycięłam dodatkowo mały prostokąt w którym zaokrągliłam rogi, odbiłam stempel [dla efektu gradientu nie używałam tuszów, tylko również markerów wodnych]i przykleiłam na przód pudełka na taśmie dystansowej. 


I nasza bajkowa kompozycja jest gotowa! Bez wykrojników, bez tekturek czy odlewów, a jednak też nie zwyczajnie. Czasem nie potrzebujemy wielu drogich narzędzi i gotowych grafik żeby praca cieszyła oko, pamiętajcie!
Bawcie się i koniecznie pokażcie swoje prace 💙

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...