2024/08/03

TUTORIAL - Kartka z wianuszkiem

 Witajcie!

Dziś chciałam zaproponować Wam wykonanie prostej kartki z wianuszkiem samodzielnie wykonanym  z listków, które można znaleźć w Magicznym Kociołku. Gdy znalazłam wśród tekturek od naszego sponsora te przesłodkie listki od razu w mojej głowie narodził się pomysł na ich wykonanie.


Potrzebujemy:

- papier lub gotową bazę na kartkę,

- kartkę z bloku akwarelowego (gramatura 250 lub 300),

- tekturka z listkami od Magicznego Kociołka

- mgiełki do mixed media lub tak jak u mnie proszki, 

- pastę do szablonów oraz ulubiony szablon, 

- farbę akrylową zieloną do pomalowania listków,

- opcjonalnie tusz i puder do embosingu 

- ulubione wycinanki, np.: listki, kwiatki, motylki, zwierzątka,

- kwiatuszki (najlepiej małe, żeby nie zakryć wianuszka).


Mamy już wszystko przygotowane więc bierzemy się do roboty. Rozpoczynamy od przygotowania kolorowej kartki do naklejenia na bazę. Wycinamy ją z papieru akwarelowego, u mnie ma wymiary 13cm x 13cm. Za pomocą szablonu i szpatułki lub zwykłego nożyka (nakładając pastę na szablon) tworzymy strukturę 3D. Starajcie się równo z szablonem zgarniać nadmiar pasty z wierzchu, co sprawi, że wzór będzie równo naniesiony. Pozostawiamy do wysuszenia. Można pomóc sobie suszarką, ale ja wolę samoistne wysychanie.


W między czasie rozwodnioną farbą pomalowałam na zielono listki, które również pozostawiłam do wysuszenia. Aby przyspieszyć pracę możecie wykonać embosing na listkach.


Kartka ze wzorkiem wyschła, teraz pobawimy się w jej kolorowanie. Ja użyłam pigmentów w proszku. Oprószyłam w różnych miejscach wybranymi kolorami, a następnie spryskałam je wodą z atomizera. Ja wykorzystałam buteleczkę po płynie do okularów. 😉Jak już kartka ma trochę kolorowego płynu na sobie obracamy ją w różne strony, aby kolory się rozmyły i miejscami połączyły ze sobą. Można to samo zrobić wykorzystując gotowe mgiełki w płynie. A co jeśli ktoś nie ma ani tego, ani tego? Nic prostszego jak uśmiechnąć się do dzieci o pożyczenie farb akwarelowych i techniką "mokre w mokrym" pokolorować karteczkę. Wystarczy spryskać kartę wodą i nanosić kolorowe farby, które będą się rozmywały na wodzie. Teraz wystarczy tylko wysuszyć karteczkę.


Na przygotowaną bazę (moja ma wymiary 13,5cm x13,5cm) naklejamy kolorową  karteczkę.


Z pomalowanych listków układamy wianuszek. Proponuję najpierw sobie ułożyć na sucho, a dopiero gdy już wiemy jaki efekt chcemy osiągnąć przyklejamy listki. U mnie nie jest to zamknięty okrąg, bo taką akurat miałam wizję. 


A teraz etap, który najbardziej lubię, czyli dekorowanie wianuszka. U mnie efektu dopełniły listki, maleńkie kwiatki z foamiranu, motylki i zegar na środku. Jak widzicie starałam się tak ułożyć dodatki, żeby nie przykryły wianuszka, który jest centralnym elementem kartki.


Mam nadzieję, że znajdą się chętni na skorzystanie z mojego pomysłu. Zapewniam, że każdy (zarówno dziecko jak i dorosły) jest w stanie wykonać ten projekt. Jeśli jeszcze nie byliście w sklepie naszego SPONSORA zajrzyjcie tam, a na pewno znajdziecie tekturki dla siebie.


Pozdrawiam serdecznie.







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...