2016/12/15

MÓJ PROJEKT NA DRUTY- Gwiazdka

Witajcie kochani na ostatnim spotkaniu z Moim Projektem na Druty w tym roku. Jednocześnie chciałabym poinformować, że jest to mój ostatni wpis w tym cyklu, a także ostatni wpis w tym blogu... Zdecydowałam się z nim pożegnać. Jest mi przykro, ale czekająca mnie niebawem przeprowadzka do nowego domu z pewnością nie pozwoliła mi by na tak intensywną działalność blogową, jak do tej pory. Bardzo dziękuję całemu zespołowi D.I.Y. za promocję mojej osoby i mojego bloga Moje szydełkowe przygody na łamach bloga D.I.Y czyli Zrób to Sam. Za twórczą inspirującą atmosferę w zespole, życzliwe podejście do mnie i moich pomysłów, za cierpliwość i obecność... Dziękuje także wszystkim czytelnikom moich wpisów za komentarze: pozytywny, a także krytyczny odzew. Dla tych, którzy robili prace na podstawie moich kursów i pokazywali je na swoich blogach. DZIĘKUJĘ.

A teraz wracająć do dzisiejszego projketu na druty chciałabym zaprościć Was do zrobienia gwiazdki.






Przypominam także, że na naszym blogu trwa właśnie wyzwanie pt. Gwiazdka z nieba. 

Potrzebne będą:

- druty pończosznicze nr 3,5 (jeśli ktoś nie ma może wziąć zwykłe, później wyjaśnię dlaczego)
- włóczka (fajna będzie z jakimś iskrzącym elementem typu lurex, albo z wystającym włosem)
- wypełnienie np. wata, ale niekoniecznie
- igła do szycia wełny
- szydełko nr. 3,5

1. Narzucamy 2 o.
Wszystkie rzędy będziemy przerabiać na prawo.


2. Dwa rzędy przerabiamy na prawo.


3. W kolejnym rzędzie dodajemy 1 oczko po środku z nitki łączącej z poprzedniego rzędu.



4. Przerabiamy 2 rzędy na prawo.
Dodajemy 1 oczko przerabiąc z o. środkowego 1 oczko na  prawo i nastepnie, nie zsuwajac o. z drutu, drugie oczko na lewo.




5. Przerabiamy jeden rząd na prawo. Nastepnie dodajemy 1. oczko po drugim oczku tak, jak za pierwszym razem- z nitki łączącej poprzedniego rzędu, jeden rzad na prawo,  jedno oczko w piątym oczku tak jak za drugim razem czyli z jednego oczka dwa oczka najpierw na prawo, a potem na lewo, aż otrzymamy 6 oczek.



6.  W ten sposob wykonujemy 5 ramion gwiazdki umieszcząjac każde na jednym z drutów pończoszniczych.  Ale jeśli takich nie posiadacie, wystarczy tylko przesunąć za każdym razem kolejne ramię na koniec drutu.


7. Umieszczamy wszystkie na jednym drucie na prawą stronę (wszystkie nitki, jak widać poniżej, są u mnie z lewej strony) Powinnyśmy mieć razem 30 oczek. Przerabiamy jeden rząd na prawo.



8. W kolejnym rzędzie powtarzamy: 1.o. prawe, 2 o. razem na prawo, mamy 20 oczek. Jeden rząd przerabiamy na prawo.


9. W kolejnym rzędzie powtarzamy: 2 o. razem na prawo, mamy 10 oczek. Jeden rząd przerabiamy na prawo.


10. Przekładamy wszystkie oczka na szydełko i przeciągamy nitkę przez wszystkie oczka zaciągając pętelkę.




11. W ten sam sposób robimy drugą połowę gwiazdki.


12. Obie części gwiazdki zeszywamy jednocześnie chowając wszystkie nitki do wnętrza gwiazdki i wsuwajac w środek nieco waty. Przy bardzo puchatych włóczkach wata nie będzie potrzebna, bo niepotrzebne nitki w środku gwiazdki są wystarczającym wypełnieniem.



Gwiazdka jest gotowa.


Myślę, ze w sezonie letnim z tego samego kursu i z odpowiednią włóczką możecie wyczarować morskie rozgwiazdy ;)


Zapraszam do innych moich projektów na druty:


 I jeszcze regulamin zabawy Moj projekt na druty:

1. Raz na miesiąc ok. 15 dnia każdego miesiąca przedstawię wam mały projekt na druty.
2. Na wykonanie macie miesiąc, można też wykonać projekt z poprzednich miesięcy.
3. Po zakończeniu terminu na blogu zostanie przedstawiona galeria prac.
4. Prosimy o wzajemne dopingowanie, odwiedzanie blogów i komentowanie wpisów.
5. Organizatorka zastrzega sobie możliwość przyznawania wyróżnienień i nagród.

Zapraszamy do zakupu włóczek u naszego sponsora Liloppi.pl



A teraz chcialabym jeszcze pokazać prace dwóch dziewczyn, które wykonały kredki październikowego projektu na druty.

TinaJ z bloga tinyhandmade



SmaszKa z bloga SmaszKa made



Zdecydowałam się nagrodzić drobnymi upominkami ze słodkościami z bawarskich cukiernii osoby, które zgłosiły swoje prace do zabawy Mój Projekt na Druty (patrz pkt. 5 regulaminu zabawy). A były to: misiek77, Tina J oraz SmaszKa. Dla was specjalne wyróżnienia.






Gdybyście kiedyś chciały konsultacji związanych z drutami, miały dotyczące tego tematu pytania, to możecie smiało "uderzyć do mnie". Myślę, że mogłabym z nieoczekiwaną wizytą wpaść na bloga  D.I.Y ;) jako gościnna projektantka. Kontaktować można się ze mną poprzez formularz kontaktowy w moim blogu, lub poprzez diyowego maila.

Pozdrawiam i życzę udanego dziergania! Oraz Spokojnych pogodnych Świąt i Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)



7 comments:

  1. świetny kursik! a efekt prześliczny! pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  2. Fajnie jest dostawać wyróżnienia, dziękuję :) A gwiazdka będzie moją jedyną ozdobą na drutach na choinkę... Chciałabym jeszcze nauczyć się robić inne, ale wszystko w swoim czasie... Wesołych Świąt. Mam nadzieję, że będziesz zaglądać, tak jak piszesz ;)Ja czekam :)
    Pozdrawiam ciepło,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gratuluje:) zapraszam do mojego bloga, gdzie mozna zobaczyc inne miniaturki na drutach. Teraz pokazuje aniolki. Mam nadzieje, ze na dobre zaprzyjaznisz sie z drutami :)

      Delete
  3. teraz dopiero tu dotarłam i bardzo dziękuję za wyróżnienie, wszystkie kursy są świetne i na pewno kiedyś z nich skorzystam jeszcze

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...