2016/12/17

TUTORIAL - Świąteczne gwiazdki

Cześć!

Już za tydzień Wigilia. Czy macie pomysł na świąteczną aranżację stołu? Jeśli nie, to mam dla Was pomysł jak taką wykonać z prostych materiałów. Motywem przewodnim dekoracji będą świąteczne gwiazdki. Zatem do dzieła!








Potrzebne będą:

  • patyczki
  • nożyce ogrodowe
  • sznurek 
  • rafia
  • ew. pistolet z klejem na gorąco

Zaczynamy od przygotowania patyczków. Do zrobienia gwiazdki potrzebne będzie 5 prostych i równej długości patyczków. Im cieńsze tym lepiej;-)

Z gotowych patyczków składamy gwiazdkę według wzoru poniżej.


Teraz przystępujemy do zmontowania gwiazdki. Jeśli chcecie aby Wasza gwiazdka miała pętelkę do zawieszenia to dobrze jest zacząć od tego elementu.

Następnie owijamy ciasno sznurkiem końce pierwszej pary patyczków będącymi jednocześnie ramieniem gwiazdki.



Nie ucinając sznurka okręcamy dalej wokół jednego z patyczków aż do jego drugiego brzegu, po czym bierzemy kolejny patyczek i ciasno owijamy kolejną parę tworząc drugie ramie gwiazdki. Analogicznie postępujemy z każdym kolejny patyczkiem aż "złożymy" całą gwiazdkę. Jeśli wiązanie sznurkiem patyczków wymyka się Was spod kontroli, można podkleić patyczki klejem na gorąco i poczekać aż klej zwiąże patyczki na sztywno.


Gdy ramiona gwiazdki są złożone przychodzimy do usztywnienia wszystkich miejsc gdzie krzyżują się ze sobą patyczki. W ten sposób otrzymujemy gotowy szkielet gwiazdki. 


Czas na dekorację. Ja wybrałam czerwoną rafię. Pierwszą warstwę rafii owijamy bez specjalnego ładu...



... natomiast drugą warstwę staram się owinąć dosyć ciasno zabezpieczając jej końce przed rozplątaniem.



Gwiazdki gotowe!



Pora na świąteczną aranżację. W prostokątnym naczyniu ustawiłam świece różnej wielkości, włożyłam gałązki zielonej jodły. Całość udekorowałam moimi gwiazdkami oraz dopełniłam malutkimi bombkami. A tak prezentuje się moja dekoracja w całości.




I jeszcze rzut oka na kilka ujęć;-)







I jak? Prawda że proste? Mam nadzieję, że spodobał się Wam mój tutorial. Jeśli tak będzie dajcie znać w komentarzu. 
Jeśli pokusicie się o zrobienie podobnej dekoracji to wpiszcie link poniżej, z chęcią Was odwiedzę. 

Jednocześnie przypominam, że grudzień na blogu stoi pod hasłem GWIAZDKI wobec czego gorąco zachęcam Was do wzięcia udziału w naszym wyzwaniu. 
Tymczasem pozdrawiam i zachęcam do zaglądania na bloga D.I.Y. czyli zrób to sam oraz jeśli nie mieliście jeszcze okazji również do mnie (ProjectGallias).

20 comments:

  1. Jesteś prawdziwą skarbnicą pomysłów :) Zawsze znajdę u Ciebie coś, co chcę natychmiast wykonać. Świetny pomysł. Uwielbiam ozdoby zrobione samodzielnie - są oryginalne i takie, które zostają z nami na dłużej :). Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuj;-D. Bardzo się ciszę, że do nas zaglądasz i podobają Ci się moje projekty. Zachęcam do wykonania własnych gwiazdek i podzielenia się linkiem w komentarzu. Pozdrawiam świątecznie!

      Delete
  2. Świetne gwiazdki, tanio i szybko tylko trzeba mieć czerwoną trawę.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zamiast czerwonej rafii sprawdzi się również szary sznurek, kolorowe nici, najlepiej lniane, paski materiałów czy wstążeczki. Na pewno znajdziesz w domu coś co da się wykorzystać;-)

      Delete
  3. Pięknie to wygląda, świetny pomysł :)

    ReplyDelete
  4. Tobie, Twoim bliskim i wszystkim czytelnikom bloga na nadchodzący zimowy czas życzę wszystkiego najlepszego:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję serdecznie. W imieniu swoim i dziewczyn z DT Tobie również życzymy wszelkiej pomyślności i mnóstwa kreatywnych pomysłów!

      Delete
  5. Świetny pomysł. W prostocie tkwi ogromna siła. Naturalność górą.

    ReplyDelete
  6. Świetna alternatywa dla gazetowej wikliny!

    ReplyDelete
  7. Gwiazdki bardzo pomysłowe, oryginalne a efekt końcowy w postaci stroika super!

    ReplyDelete
  8. Pomysł, wykonanie i tutorial to mistrzostwo.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...