2018/06/22

TUTORIAL - Box bez wykrojników

Witajcie,
dzisiaj chciałabym Wam pokazać jak zrobić box bez użycia maszynki do wycinania wykrojników na pamiątkę np. chrztu świętego, urodzin itd.





Do wykonania boxa potrzebujemy:
- klej typu magic
- nożyk i nożyczki
- wypisany długopis + linijkę lub trymer
- papier na bazę boxa 30,5 x 30,5 cm
- papier ozdobny A4
- ozdoby np.: kwiatki, listki, serwetki itp.
- dziurkacz narożny.

Wybieramy papier o wymiarach 30,5 x 30,5cm, z którego będziemy robić bazę naszego boxa. Ja wybrałam papier firmy Paper Pasions. Następnie trymerem lub wypisanym długopisem od linijki bigujemy (czerwone linie przerywane) linie zgodnie z zamieszczonym poniżej schematem. Odcinamy narożniki (niebieska linia). Na rysunku wartości podane w milimetrach.

Pudełko składamy po liniach, tak jak na zdjęciu poniżej i mamy gotową do ozdabiania podstawę boxa.

Następnie do boxa robimy wieczko wg schematu poniżej. Bigujemy czerwone linie przerywane, a wzdłuż niebieskich przecinamy.
Tak wygląda schemat na papierze.

W miejscach przecięcia zaginamy i sklejamy wieczko. 

I tym sposobem mamy gotowe do ozdabiania pudełeczko.

Teraz pozostaje nam tylko ozdobić nasz box. 
Z ozdobnego papieru wycinamy 6 kwadratów 9 x 9 cm. Dziurkaczem brzegowym ozdabiamy rogi.

Pięć kwadratów przyklejamy w środku boxa.

Następnie ozdabiamy tekturkami, kwiatami itd. wg uznania. 
Ja użyłam tekturek na dwóch przeciwległych ściankach.

Na środku boxa umieszczamy jakiś element na którym będzie skupiał się wzrok po otwarciu boxa. Ja umieściłam kołyskę, którą pomalowałam w całości klejem i obsypałam brokatem.
W zależności od okoliczności na jaką robicie box w środku możecie umieścić kwiaty, koszyk z kwiatami, tort, wózek, młodą parę itd. 

Na koniec przykleiłam niebieskie kwiatki

i dodałam wstążkę .

Kiedy środek mamy gotowy rozpoczynamy ozdabianie wieczka.
Na początku przyklejamy szósty kwadrat, który wcześniej wycięłyśmy. Ja do ozdobienia skorzystałam z napisów Papierowego Potwora.

Pod digistempel zrobiłam gniazdko z sizalu.

Dodałam kwiatki, listki, pópłerełki i gotowe. 

Tak wygląda gotowy box. 




Prawda, że proste!
Tym sposobem mając proste narzędzia możecie zrobić wymarzoną pamiątkę na każdą okoliczność.

Jeśli skorzystacie z tego kursu pozostawcie link w komentarzu, żebym mogła do Was trafić.

Życzę twórczej pracy :)

Pozdrawiam
Ula


6 comments:

  1. Świetny tutorial, gdzie kupić papier na bazę boxa w takim rozmiarze? Do tej pory spotkałam się tylko z blokami kreatywnymi o wielkości A4

    ReplyDelete
    Replies
    1. Papier 30,5 x 30,5 to papier scrapbookingowy, na rynku jest wiele wiele wzorów takich papierów i firm, w sklepach stacjonarnych też można je zakupić poniżej podam kilka linków do sklepów:

      https://nastrychu.pl/pol_m_Papiery-kalki-i-folie_Papiery-do-scrapbookingu-593.html

      http://scrapkowo.pl/shop.html?run=search&kat1=6&podgr_48=&podgr_46=&podgr_43=&podgr_42=&podgr_25=&podgr_28=&podgr_27=&podgr_26=&podgr_30=&podgr_31=&podgr_32=&podgr_7=&podgr_34=&podgr_38=&podgr_33=&podgr_1=&podgr_6=&podgr_20=&podgr_23=&podgr_9=&podgr_12=&podgr_36=&podgr_16=&podgr_8=&podgr_11=&podgr_37=&podgr_14=&podgr_15=&podgr_35=&podgr_17=&podgr_18=&podgr_19=&podgr_21=&podgr_22=&podgr_13=&podgr_2=&podgr_3=&podgr_4=&podgr_10=&podgr_24=&podgr2_15=&podgr2_20=&podgr2_54=&podgr2_58=&podgr2_101=&podgr2_102=&podgr2_55=&podgr2_66=&kat2=&word=30%2C5x30%2C5&nr_prod=

      https://www.skarbnicapomyslow.pl/pl/searchquery/papier/1/phot/5?url=papier

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...