2019/09/20

AKADEMIA SZYCIA - Słoneczko / breloczek do kluczy

Witam milutko.
Podejrzewam, że każda z nas ma problem z odszukaniem kluczy w torebce pełnej drobiazgów. Teoretycznie mam jedną kieszonkę przeznaczoną na ten cel, lecz w pośpiechu nie zawsze tam trafiają, a potem przewracam wszystkie przegródki w poszukiwaniu kluczy. Dlatego też postanowiłam wykonać filcowy breloczek do kluczy, a w głowie od razu pojawiło się mnóstwo pomysłów. W ostateczności wybór padł na słoneczko, którego coraz częściej już za oknem brak. Tym razem nasz kolejny projekt wykonamy ręcznie, bez użycia maszyny do szycia - pomysł ten będzie idealny również dla osób, które jej nie posiadają.

Potrzebujemy:
  • filc żółty                                                                                
  • mulina w kolorze zbliżonym do filcu oraz  czerwonym 
  • 2 koraliki lub bezpieczne oczy                                                        
  • foremka na główkę słoneczka i promienie                             
  • nici do szycia                                                                     
  • igła, szpilki, nożyczki, naparstek                                                            
  • kreda znikająca                                                                     
  • kulka silikonowa lub inny wypychacz                                   

Wycinamy foremkę, odrysowujemy poszczególne elementy (korpus 2 razy, promienie 30 razy) na filcu i wycinamy.

Składamy promienie po 2, spinamy szpilką i zszywamy ściegiem za igłą lub dzierganym (jeśli chcemy mieć dodatkowo ozdobione). Robimy to kolorem ciemniejszym niż filc (może być nawet pomarańczowy). Na każdym promieniu układamy zakładkę, zapinamy ją szpilka
 i przeszywamy kilkakrotnie nitką.

Na jednej części korpusu kolorowymi nitkami muliny haftujemy usta i doszywamy oczka
 z koralików lub montujemy bezpieczne oczy do maskotek jeśli ktoś posiada.

Gdy już buźka jest gotowa, na jej prawej stronie po całym obwodzie układamy promienie, pamiętając, aby krawędź dolna przylegała do brzegu. Spinamy szpilkami,
 a następnie zszywamy.

Teraz  dokładamy plecki, spinamy i zszywamy, pozostawiając ok. 3-4 cm , 
żeby wywrócić słoneczko na prawą stronę.

Wywracamy słoneczko, wypychamy kulką silikonową, a następnie zaszywamy pozostawiony otwór i słoneczko prawie gotowe. Ja dodałam jeszcze troszkę różu na policzki.

Takie słoneczko można wykorzystać również jako dekorację pokoju dziecięcego na ścianę lub dla świeżo upieczonych rodziców na karuzelę do łóżeczka. W połączeniu z błękitnymi chmurkami, będzie stanowiło uroczą ozdobę. Moje słoneczko niestety już nie posłuży 
jako breloczek do kluczy, gdyż znalazł się na nie ochotnik, 
więc stanie się zabawką dla naszej pupilki.

     Mam nadzieję, że dzisiejszy tutorial  będzie pomocą przy wykonaniu dekoracji do pokoików dziecięcych, jako breloczek do kluczy, a nawet tak jak mój zabawka dla zwierzaka.
Gdyby pojawiły się pytania służę radą.

Pozdrawiam serdecznie. 

4 comments:

  1. jakie super słoneczko :) Ja mam klucze w osobnej kieszonce więc nigdy ich nie szukam :)

    ReplyDelete
  2. Świetne!
    Zapraszam na moje świąteczne Candy :)

    ReplyDelete
  3. Cudne! Chociaz dla mnie bardziej taki uśmiechnięty słonecznik :) uroczy naprawdę !!!

    ReplyDelete
  4. Dziękuję kochane za miłe słowa. Moje słoneczko niestety nie posłużyło mi ani chwili bo jego nowa właścicielka zabrała je do swojego kociego domku i stał się przytulanką. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...