2024/09/27

RECYKLING / TUTORIAL - Butelka ozdobiona jutą.

Dzień dobry.

Recykling (ponowne wykorzystanie i przetworzenie odpadów), czyli ładniej mówiąc -  nadanie 2 życia przedmiotom, które zamierzaliśmy wyrzucić.

W ramach tego cyklu co jakiś czas na naszym blogu pojawiają się pomysły na wykorzystanie tzw. staroci (lub śmieci).

Ja dziś postanowiłam zainspirować Was do dania nowego życia butelce po nalewce, która miała iść do kosza, ale z uwagi na jej fajny kształt szkoda było ją wyrzucić. Na kole plastycznym w szkole, w której pracuję dość często ozdabiamy niepotrzebne butelki i wykorzystujemy je później do dekoracji różnych sal. Dziś postanowiłam się podzielić z Wami naszym pomysłem. 



Potrzebujemy:

- butelkę,

- sznurek jutowy,

- jutę (mały kawałek)

- taśmę dwustronną, klej, klej na gorąco,

- nożyczki.


Swoją pracę rozpoczynamy od oklejenia butelki sznurkiem. Na spód butelki i boki przyklejamy taśmę dwustronną. Jeśli nie mamy, nakładamy klej magiczny. Od środka spodu przyklejamy sznurek, nie odcinamy go tylko przechodzimy dalej do owijania boku butelki.



Tak owijamy całą butelkę, włącznie z szyjką. Jeśli ktoś ma inną wizję może owinąć ją do pewnego momentu, tu pozostawiam Wam dowolność.  


Przygotowujemy dekoracje: listki i płatki. Ja sama wykonałam je z kawałka juty i sznurka, ale  możecie równie dobrze wykorzystać gotowe materiałowe kwiatki. Jak wykonać płatki i listki? Nic prostszego, podkładamy pod materiał wyrysowany płatek i listek. Wzdłuż krawędzi przyklejamy po całości sznurek. Tuż przy sznurku ostrymi nożyczkami odcinamy nadmiar tkaniny.



Mając już gotowe elementy tworzymy kompozycję na przodzie butelki. Ja przygotowałam również sznureczki z końcówką zwinięta w kółeczko.  Jako, że ja lubię ozdoby naturalne wykonane  z juty swoją butelkę udekorowałam tylko w takim stylu.



Mam nadzieję, że pomysł przypadł Wam do gustu i skorzystacie z niego.

 Można zaproponować wykonanie takiej butelki nawet dzieciom. 


Pozdrawiam serdecznie.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...