2024/04/27

TUTORIAL - Podkładka stołowa

 Witajcie!// Hallo!

 Dziś przychodzę do Was z wyjątkowo prostym projektem. Jestem przekonana, że podobnie jak ja lubicie ładnie nakryty stół, bo jak ktoś kiedyś powiedział, że je się również oczami.  Ja uważam, że nie tylko na talerzu powinno być smacznie, ale również jego oprawa powinna przyciągać oko. Stąd mój pomysł na samodzielnie przygotowaną podkładkę pod  talerz czy filiżankę z pyszną kawą.

Today I come to you with an extremely simple project. I am sure that, like me, you like a nicely set table, because, as  someone onec said, you also eat with your eyes. I believe that not only should the plate be tasty, but its setting should also attract the eye. Hence my idea for a self-made placemat or a cup of delicious coffee.


Potrzebujemy:

- kawałek tkaniny gładkiej ( u mnie jest to filc)

- tkanina wzorzysta na środek podkładki

- koronka 

- papier do wykonania szablonu

- żelazko, maszyna do szycia

- kreda krawiecka, nożyczki, szpilki

We need:

- a piece of fabric (I use felt)

- patterned fabric for the center of the pad

- lace

- paper to make a temple

- iron, sewing machine

- tailor's chalk, scissors, pins



Przygotowujemy szablon według rozrysowanego wzoru. Podkładka według zaproponowanych przeze mnie wymiarów będzie miała wymiary: 45cm x 31cm. 

We prepare a tample according to the drawn pattern. According to the dimensions I proposed, the pad will have dimensions: 45 cm x 31cm.




Według szablonu odrysowujemy bazę z gładkiego koloru. U mnie jest to filc, który możecie zakupić w Hurtowni Dodatków Krawieckich "U Stefana". Przygotowujemy również z wzorzystej tkaniny prostokąt o wymiarach 24cm x  37 cm. 

According to the tample, we draw a base of smooth color. In my case it is felt, which you can buy at Hurtownia Dodatków Krawieckich "U Stefana". We also prepare a rectangle of patterned fabric measuring 24cm x 37cm. 


Gładką tkaninę składamy do siebie bokami a i b, spinamy szpilką  i zszywamy narożne szwy na szerokość stopki.  To samo robimy z 3 pozostałymi rogami. Wszystkie linie szycia opisane  są na szablonie.

Fold the smooth fabric together with sides a and b, pin it together and sew the corner seams to the width of the presser foot. We do the same with the 3 hidden corners. All sewing lines are on a template.




Wycinamy szwy na około 4 mm, wywracamy na drugą stronę i ładnie wypychamy rogi. Układamy podkładkę na desce i zaprasowujemy zakład materiały, który powstał po zszyciu szwów narożnych.

We cut the seams to about 4 mm, turn them inside out and nicely stuff the corners. Place the pad on the board and iron the overlap of the fabric that was created after sewing the corner seams.



Na prostokąt z wzorzystej tkaniny układamy koronkę, tworząc na rogach zakładki, żeby ładnie się układała. Widać to na zdjęciu poniżej. Przypinamy szpilkami i naszywany po krawędzi koronki znajdującej się wewnątrz prostokąta. Przeprasowujemy.

Place lace on rectangular pieces made of patterned fabric, creating pleats at the corners so that they fit nicely. This can be seen in the photo below. We pin it with pis and sew it on the edge of the lace inside the ractanagle. We iron.




Wierzch podkładki z kolorowej tkaniny układamy gładkiej części, upinamy szpilkami i naszywamy, prowadząc szew po brzegu koronki. 

Place the top of the colorful fabric pad on a smooth part, fasten it with pins and sew it on, running the seam along the edge of the lace.



I tym właśnie sposobem ukończyliśmy naszą podkładkę. Wystarczy ją tylko uprasować i można wykorzystać do estetycznego podania np. kako jako to widać u mnie. 

And this is how we finished our pad. All you need to do is iron at and you can use it to aesthetically serve, for example. cocoa, as you can seen in my case. 



Na koniec mojego tutorialu chciałabym gorąco podziękować naszemu sponsorowi za tkaninę i koronkę, którą wykorzystałam do przygotowania tej szybkiej i według mnie prostej dekoracji stołu. 

At the end of my tutorial, I would like to thank our sponsor forthe fabric and lace that quick and, in my opinion, simple table decoration.


Pozdrawiam serdecznie. // Kind regards.

1 comment:

  1. Fajny pomysł, ale ja do szycia jednak wciąż mam dwie lewe ręce, więc tylko popatrzę i popodziwiam :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...