2017/12/29

#23 GOŚCINNE WYSTĘPY / Ula K. / Mix-mediowa metalowa puszka

Dziś w roli Gościnnej Projektantki powitajmy Ulę K., która przygotowała dla nas recyklingowy tutorial.




***

Witam serdecznie,
W blogosferze znacie mnie, jako Ula K.
Scrapuję, decoupag'uję, haftuję, szydełkuję, kocham prace mixed-mediowe. W większości jestem samoukiem. Haft, jak również inne techniki  (szydełko, druty) rękodzielnicze towarzyszą mi od dziecka. W 2014 zaczęłam się interesować scrapbookingiem, który od tamtej pory towarzyszy mi cały czas. Robię kartki, tagi, albumy, przepiśniki, boxy. W ubiegłym roku zetknęłam się z pracami mixed-mediowymi i przepadłam. Od tamtej pory zgłębiam ich tajniki i próbuję nowych preparatów. Nie tworzę w jakimś konkretnym jednym stylu. Styl rysuje się sam w zależności od stanu ducha i serca.
Znajdziecie u mnie zarówno prace warstwowe na bogato, jak i C&S. Lubię robić nieszablonowe projekty np. czarne bombki na święta BN.

Dzisiaj mam przyjemność wystąpić jako gościnna projektantka.
Dziękuję zespołowi DIY za wyróżnienie mojego świecznika w wyzwaniu Stare/Vintage/Zardzewiałe i możliwość prezentacji.
Zapraszam na kurs mediowania. Mam nadzieję, że uda mi się Was zainspirować do stworzenia własnych prac. Pokażę Wam, jak dać drugie życie metalowej puszce, którą można znaleźć w kuchni
każdej z nas. Zatem zaczynamy.

Przygotowujemy puszkę np. po kukurydzy, groszku itp. Moje puszki są po krojonych pomidorach. 

Puszki czyścimy z papieru, kleju itp., a następnie malujemy białym gesso lub białą farbą akrylową.



Do uzyskania ciekawej tekstury będziemy potrzebować masek/szablonów. Możecie do tego użyć
maski zakupione w sklepach

lub wykorzystać wytłoczki po tekturkach – poniżej przykłądowa.


Do naniesienia wzoru na puszkę użyłam pasty strukturalnej i impasto akrylowego. Ozdobiłam w ten sposób trzy puszki.








Suszymy. Możecie poczekać, aż wyschnie samo w czasie przewidzianym przez producenta preparatu, którego użyjecie lub wysuszyć nagrzewnicą. Jeśli nie macie nagrzewnicy możecie użyć suszarki do włosów. Do ozdobienia czwartej puszki nie będziemy używać szablonów ani masek. Potrzebujemy natomiast gazę i klej.


Gazę formujemy w dowolny sposób tak, żeby stworzyć strukturą na naszej puszce i przyklejamy klejem typu magic, następnie suszymy.




Kiedy nałożone warstwy wyschną malujemy je ponownie gesso lub farbą akrylową.


Puszki na które nałożyłam maski mają już strukturę, która stanowi ozdobę samą w sobie.
Na puszkę z gazą przykleiłam drobny i średni piasek oraz odlewy z masy plastycznej. 
Do ozdobienia puszki możecie użyć drobnej i grubszej kaszy, koronek, taśmy budowlanej, jutowej… tylko nasza
wyobraźnia nas tutaj ogranicza.




Przyklejone elementy malujemy gesso lub farbą akrylową.
Pozostaje nam ostatni etap ozdabiania naszych puszek. Będziemy potrzebować mgiełki. Mgiełki możecie kupić lub zrobić własne np. z barwników do jajek.


Wybieramy kolory jakimi będziemy psikać puszkę i kolorujemy. Pamiętajcie, aby zabezpieczyć miejsce, w którym będziecie pracować.

Jeśli nie chcecie, aby kolory Wam się zlewały to po nałożeniu każdego koloru trzeba go wysuszyć.
Nadmiar farby możecie zebrać papierowym ręcznikiem.
Po nałożeniu wszystkich kolorów możemy jeszcze za pomocą pędzelka nakropić kropelki jednym lub kilkoma kolorami.


Na koniec zabezpieczamy pracę lakierem matowym lub z połyskiem. Takim jaki lubicie i używacie.
Nasze puszki są gotowe.




Puszki możecie tak pozostawić lub dodatkowo jeszcze ozdobić np. kwiatami, jak na poniższych przykładach.




I co? Prawda, że media nie są wcale takie straszne?
Mam nadzieję, że udało mi się Was zachęcić do
zabawy z mediami i zainspirować do recyklingu puszek.

Pozdrawiam wszystkich
Ula K.

***

Chyba czas żeby zacząć gromadzić puszki ;) 
Świetny tutorial.
Bardzo dziękujemy za przybliżenie nam techniki mix-mediowej połączonej z recyklingiem! 


8 comments:

  1. Świetny kursik! Pomysł na mgiełkę z barwników do jajek - super:)
    Puszki wyglądają niesamowicie:)
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  2. Ula super pomysł i super kursik a efekt końcowy extra
    Pozdrawiam serdecznie DT, życzę udanego Sylwestra i wszystkiego dobrego w Nowym Roku

    ReplyDelete
  3. super kursik , dziękuje i pozdrawiam noworocznie

    ReplyDelete
  4. Świetnie pokazane! puszeczki jak malowanie! Buziaki!

    ReplyDelete
  5. Świetne puszki,mogą przepięknie ozdobić wybrane pomieszczenie :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...