2019/01/21

METAMORFOZA - ETAŻERKA PRL

Zasadniczo nie przepadam za kolorem zielonym. Ten mebel miał trafić na ten sam śmietnik, na którym go znalazłam. Ale jako, że zielony uznaje się za kolor nadziei, a nadziei na lepsze czasy potrzeba nam wszystkim ostatnio najwięcej, to postanowiłam Wam ten projekt pokazać.
To stara szafeczko-półeczo-etażerka, bliżej nieokreślony mebel z czasów prl. Wyciągnęłam go w deszczu ze śmietnika i chwilkę czekał na swoją kolej. 

Metamorfozy mebli zdobytych podczas śmietnikowych łupów mają tą zaletę, że nic mnie nie kosztowały. Dlatego nie boje się eksperymentować i próbować nowych rzeczy. Tym razem chciałam spróbować zaprzyjaźnić się z zielenią i złotkiem. 

Pierwszy krok to jak zwykle szlifowanie. 

Potem lecimy z kolorem. Pamiętajcie by przed malowaniem dobrze wymieszać farbę. 


 Pierwsza warstwa nie zachwyca kryciem, ale nie ma co się przejmować. 
Po drugiej warstwie lekko szlifuję papierem. 

Jak wspomniałam chciałam spróbować zabawy z płatkami złota. Niestety złoto okazało się  kapryśne i nie udało mi się psyknąć zdjęć podczas nakładania.  Efekt końcowy i miejsca złoceń nie są też  całkowicie zamierzone, ale nie mówcie nikomu:)
Okazało się także, że kolor zielony był zbyt jasny więc postanowiłam go lekko przyciemnić woskiem. Na koniec całość pokryłam woskiem bezbarwnym.


A tak ostatecznie prezentuje się prlowska etażerka w kolorze zielonym z delikatnymi złoceniami



Chyba dam jej szansę i chwilowo nie trafi na śmietnik.  


5 comments:

  1. No jest ciekawie:) mysle ze zasługuje na kolejna szanse :) juz jedna jej dałaś to u druga mozesz :) robota super!

    ReplyDelete
  2. Cudo! Pięknie ją odnowiłaś Kasiu. Uwielbiam takie metamorfozy.
    :)

    ReplyDelete
  3. Kasiu takie niezamierzone efekty są najfajniejsze :)

    ReplyDelete
  4. Zielony to też nie jest mój kolor, ale twoja metamorfoza podoba mi się.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...