2019/01/19

TUTORIAL - eko jajo ze sznurka

Witam Was

Dziś zapraszam Was na mój pierwszy wpis na blogu DIY. 
Mam nadzieję, że spodoba się Wam kurs, który dla Was przygotowałam.


Nie wiem jak Wy, ale ja lubię mieć zawsze wszystko przygotowane wcześniej, dlatego mimo, że do Wielkanocy pozostało jeszcze dużo czasu proponuję Wam już dziś pomyśleć o przygotowaniu ozdób z tej okazji. 

Przygotowałam dla Was prosty kurs, jak wykonać eko jaja ze sznurka.



Do  wykonania będziemy potrzebować:
* bazę - jajko styropianowe dowolnej wielkości , u mnie 12 cm 10 cm i 6 cm 
* sznurek lniany, konopny, jutowy.. taki jaki macie w domu
* taśmę dwustronnie klejącą, najlepiej z marketu budowlanego, taką do klejenia wykładzin
* klej typu magik lub wikol
* opcjonalnie lakier do decoupage, lub zamienne zwykły lakier akrylowy do kupienia w marketach budowlanych, u mnie - Vidaron
* coś do ozdobienia gotowych jajek:  koronki, taśmy ozdobne, aplikacje , kwiatuszki itp.
* nożyczki, pędzel i ostry nożyk
* opcjonalnie klej na gorąco.


Na samym początku musicie się zdecydować czy Wasze jajeczka maja stać czy też leżeć.  Ja zdecydowałam, że będą stały.
Aby nasze jajeczko stało  swobodnie bez "podpierania" ostrym nożem  ścinamy czubek jaja od dołu, do momentu aż prosto stoi samo.

Teraz oklejamy całe jajeczko wąskimi paskami taśmy dwustronnej.  Lepiej jest nakleić krótsze  kawałeczki taśmy i odklejać sukcesywnie w trakcie owijania,  inaczej będzie nam się kleiło do palców.

Koniec sznurka smarujemy klejem  (ok 5 cm) i zwijamy w palcach małego ślimaczka, przytrzymujemy aż się lekko sklei.

 Następnie odklejamy pierwszą część naszej taśmy dwustronnej, ślimaczka przyklejamy na czubku i  owijamy nasze jajo, pilnując aby sznurek ściśle do siebie przylegał, żeby nie było prześwitów. Sznurek najlepiej włożyć do jakiegoś pojemnika, ułatwi nam to pracę.

Jak okleimy już całe jajo i zostanie nam na spodzie malutka dziurka, obcinamy sznurek, zostawiając ok 1 cm, do dziurki wpuszczamy trochę kleju i za pomocą dłutka lub innego narzędzia o tępym czubku wklejamy dokładnie do dziurki.

I mamy gotowe eko jajeczko. 

 Następnie smarujemy za pomocą pędzla jajo  rozwodnionym klejem (wikol w proporcji 1 : 1 z wodą). Najpierw jedną część, jak wyschnie odwracamy i drugą . Sklei to sznurki ze sobą i jajeczko będzie bardzo trwałe.

Ja maluję  go jeszcze warstwą lakieru  co zabezpiecza pracę przed osiadaniem kurzu, a jak już się zakurzy zawsze można umyć wilgotną ściereczką. Ale oczywiście jak ktoś nie lubi można zostawić bez lakieru.

Jajo zabezpieczone i gotowe do ozdobienia

Oczywiście  jajeczka można owijać różnymi sznurkami. Moje na surowo wyglądają tak:

 Zamiast sznurka można zrobić też długi łańcuszek z włóczki lub kordonka  na szydełku i nim owinąć jajko tą samą metodą. Tak przygotowane jajka wystarczy ozdobić.

Moje gotowe jajeczka prezentują się tak:





Mam nadzieję, że wszystko jasne. 
To do dzieła, niech sznurkowe jajka znajdą się w Waszych wielkanocnych dekoracjach.
Podlinkujcie swoje prace w komentarzach,  z ciekawością zajrzę do Was i zobaczę jak Wam poszło.

Pozdrawiam serdecznie 
DT DIY ANNA

9 comments:

  1. Aniu świetny kurs! Nie wiedziałam jak je zrobić więc dziękuję ❤. Na pewno spróbuje :)). Pozdrawiam serdecznie!

    ReplyDelete
  2. Super kurs Aniu, a jajeczka pięknie sie prezentują :)

    ReplyDelete
  3. Super kurs. Dzięki Aniu, a jaja są super, a najbardziej naj to to z jutowego sznurka :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    ReplyDelete
  4. Świetny, zrozumiały kursik!
    Dziękuję Aniu:)

    ReplyDelete
  5. Fantastyczny kursik. Wszystko wiadomo co i jak. Dziękuję Aniu.

    ReplyDelete
  6. No teraz to już wiadomo co z początkiem i wykończeniem jaja, zawsze mnie to zastanawiało.

    ReplyDelete
  7. Widziałam, czytałam i podziwiałam u Ani, dzieki :)

    ReplyDelete
  8. Chwalę się swoimi eko-jajkami. Zapraszam: https://eurban1957.blogspot.com/2019/02/eko-jajka-ze-sznurka.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...