2019/05/22

HAFT - Jak zrobić kartkę z haftem?

Witam Was serdecznie 

Dziś zapraszam Was na kolejną lekcję z haftu krzyżykowego. 
W marcu przedstawiłam Wam uzupełnienie podstaw tego haftu > TUTAJ < i zachęciłam Was do wyszycia kilku małych wzorków. 

Dziś pokażę kilka sposobów jak te wzorki oprawić w  kartki. 



Dzisiejszy tutorial jest sponsorowany. 
 Nagrodę za I miejsce w postaci bonu na zakupy o wartości 30 zł  ufundował


*********
Zanim jeszcze przejdę do sposobów oprawy, chciałam zaznaczyć, że wszystkie moje gotowe hafty podklejam na lewej stronie za pomocą żelazka flizeliną z klejem.  Zapobiega to strzępieniu  i naciąganiu kanwy oraz stanowi dodatkowe białe tło, co jest istotne gdy kleimy haft na ciemną bazę. 

W swoim tutorialu pokażę Wam kilka sposobów na oprawę haftu. 

*******
Sposób 1 

Zaczniemy od oprawy do której użyłam gotowych elementów ze sklepu naszego Sponsora. 


Potrzebujemy ze sklepu :


Wzór kwiatka pochodzi również ze sklepu Sponsora, można go nabyć > TU <
Ponadto klej typu magik, taśma dwustronnie klejąca, kawałek tekturki lub kostki dystansowe, opcjonalnie półperełki. 

Otwieramy naszą trzyskrzydłową bazę, docinamy nasz haft do środkowej części z okienkiem. Smarujemy klejem, z tekturki wycinamy "dystans" który przyklejamy na scrap z napisem.  Wklejamy nasz haft.  Następnie naklejamy na niego taśmę dwustronną i zamykamy (przyklejamy) lewe skrzydło bazy.  Środek kartki gdzie wpiszemy życzenia gotowy.   


Odwracamy do przodu, klejem wklejamy ozdobną ramkę  i przyklejamy napis na dystansie. 


Opcjonalnie ozdabiamy perełkami i kartka gotowa


*******

Sposób 2
Dedykowany tym, którzy posiadają maszynki do wycinania. 

Ze sklepu Sponsora użyłam gotową bazę  dwuskrzydłową z przeszyciami,
poza tym ozdobny papier scrapowy przycięty na wymiar mniejszy o ok. 4 mm od bazy, tradycyjnie klej magik, taśmę dwustronną, wykrojniki i oczywiście wcześniej przygotowane hafty.


Wykrojnikiem wycinamy ozdobną ramkę, oraz nasz haft - tu przydaje się podklejenie flizeliną, nic się nam nie strzępi. Wykrojniki spokojnie dadzą radę wyciąć nasz haft. 


Naklejamy nasz ozdobny papier na bazę za pomocą taśmy dwustronnej lub kleju. W miejscu gdzie ma się znaleźć nasz haft wklejamy ramkę, środek smarujemy klejem i wklejamy nasz haft. Dodajemy napis i opcjonalnie ozdabiamy perełkami.


Kolejna kartka gotowa 


Sposób 3  
to połączenie 1 i 2 

Wycinamy ozdobną ramkę, a w papierze scrapowym wycinamy okienko gdzie będzie nasz haft.  


Na lewej stronie wklejamy nasz haft podobnie jak w 1 sposobie . Jeżeli nasz haft jest mniejszy od bazy , uzupełniamy  ścinkami papieru scrapowego, żeby wyrównać poziomy.


Naklejamy na bazę , dodajemy napis i perełki i kolejna kartka gotowa




*******
Sposób 4 
dedykowany tym, którzy maja do swojej dyspozycji jedynie nożyczki i nożyk do papieru . 

Bazę kartki kupujemy gotową lub przygotujemy sami.
 Pamiętajcie, że papier na bazę powinien mieć gramaturę większą lub równa  200g. Zwykły blok techniczny się do tego nie nadaje, baza jest zbyt wiotka, pod wpływem kleju brzydko się marszczy i wygina. Można zakupić bristol w arkuszach lub kupić grubszy papier wizytówkowy. 

W papierze ozdobnym wycinamy za pomocą nożyka lub nożyczek okienko dopasowane do wielkości haftu, najlepiej to zrobić na lewej stronie. 


Następnie postępujemy podobnie jak w Sposobie 3. 
Naklejamy na bazę dodajemy napis.


Wiadomo, że okienka wycięte ręcznie nie będą idealne. Możemy  te niedociągnięcia zamaskować w różny sposób. Najprostszy to postrzępienie brzegów nożyczkami i potuszowanie. 
Ja w swoich kartkach wkleiłam w środek ozdobny sznurek. 
I kolejne kartki gotowe. 


a tu już wszystkie kartki jaki dziś powstały


Nie wiem jak Wam, ale mnie się takie kartki bardzo podobają. 

Zapraszam serdecznie do zabawy.
Żabka czeka na Wasze oprawione hafty do 21 czerwca

A 22 czerwca zapraszam Was na kolejną lekcję innych rodzajów haftu, którą tym razem poprowadzi dla Was Monika

Pozdrawiam Was serdecznie
***

12 comments:

  1. Uwielbiam takie kartki. Niestety nie haftuje więc zostaje mi podziwiać wasze zdjęcia.

    ReplyDelete
  2. Bardzo dokładnie wszystko opisałaś. Ja też podobnie oprawiam hafty i montuję do kartek. Też podklejam flizeliną, sprawdziłam, to dobry sposób na utrwalenie. Czasem można kupić blok techniczny A3 i A4 o gramaturze 250 (Happy kolor lub firmy Kreska) a ostatnio kupiłam nawet o gramaturze 300 z podwójną liczbą kolorowych kartek (też Kreska). Wszystkie kartki bardzo podobają mi się, galeria okazała, a szczególnie ta jedna, którą mi podarowałaś. Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  3. Aniu wspaniały kurs. Kiedyś zastanawiałam się jak takie małe hafty komponować w kartkach :)). Masz kochana ogromny talent do pisania kursików :). Pozdrawiam cieplutko!:)

    ReplyDelete
  4. Niezbyt często ale czasami oprawiam wzory krzyżykowe na kartkach. Kiedyś trzecim sposobem, potem pierwszym, teraz najczęściej drugim.
    Sporo hafcików czeka na wykorzystanie.
    pozdrawiam :-)

    ReplyDelete
  5. Aniu świetnie wszystko opisałaś.
    Moja dyspozycja to sposób czwarty,ale ponieważ hafciki czekają muszę spróbować coś skleić.Pozdrawiam Magda.

    ReplyDelete
  6. Wiedziałam ANIU ze to Twoja robota :) super prace ;):):)

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Super kursik Aniu :) Ja maszynki nie mam, więc używam scrapków, które dostane lub kupię. A jak nie mam nic z sensem, to najczęściej zostawiam na kartce sam haft, ewentualnie postrzępiony. Fajny pomysł ten ostatni, dla nie maaszynkowych ;)muszę spróbować.

    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  9. Cudne hafciki i świetne kartki powstały.

    ReplyDelete
  10. Super kurs, ja należę do tej ostatniej kategorii, tj posiadaczy nożyczek 🤭 nie wiem czy zostanę zakwalifikowana do zabawy, ponieważ żadnej świeżej karteczki nie mam w tej chwili, ale ten wpis pchnął mnie w kierunku podsumowania karteczkowo i podpinam je do żabki do poogladania 😉 pozdrawiam serdecznie

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...