2020/06/20

AKADEMIA SZYCIA - Opaska na lato

Witam serdecznie.

Rozpoczęło się lato i jestem przekonana, że przed nami same piękne słoneczne dni. Dlatego w ramach naszej Akademii Szycia dziś pozwoliłam sobie zaproponować Wam uszycie bardzo prostej opaski do ujarzemienia niesfornych włosów. Wiem, że nie każda z Pań lubi wiązać włosy w kucyk czy koka, dlatego jestem przekonana, iż moja propozycja przypadnie do gustu wielu Paniom i dziewczynkom. Dla małej elegantki można doszyć w miejscu założenia kwiatki i będzie super dodatkiem do eleganckiej sukieneczki. Ja swoja wykonałam na rozmiar głowy mojej córki (około 55cm) i takie podaję wymiary, ale wystarczy zmniejszyć lub zwiększyć proporcjonalnie w razie potrzeby innych rozmiarów. Gumka w tyle opaski dodatkowo reguluje obwód.


Do wykonania opaski potrzebujemy:
  • 2 paski tkaniny ( najlepiej miękkiej, ładnie układającej się) o wymiarach 13 cm x 50 cm
  • prostokąt z tej samej tkaniny o wymiarach 13cm x 7,5 cm
  • kawałek grubszej gumki (moja ma szerokość 2,3 cm) o długości ok 7 cm
  • nici, 
  • nożyczki, szpilki, igła lub opcjonalnie maszyna do szycia
  • kreda krawiecka, linijka centymetr

Rozpoczynamy od wykonania przodu opaski. Składamy wszystkie paski na pół  wzdłuż dłuższych krawędzi i zszywamy

Przewracamy wszystkie paski na prawą stronę. Można delikatnie przeprasować szwy, pilnując, żeby nie zaprasować brzegów.


Następnie dwa dłuższe paski układamy jeden na drugim  na krzyż i składamy brzegami do siebie jak na zdjęciu.

Łączymy końce i przestębnowujemy.

Na końcach układamy zakładki, tak,żeby brzegi miały prawie taką samą szerokość jak guma, spinamy szpilkami i przeszywamy.

 Z jednej strony układamy gumę jak na zdjęciu i naszywamy ściegiem zygzakowym.

Przy wąskim paseczku podwijamy do środka krawędzie i zaprasowujemy. Nawlekamy pasek na gumkę (pilnujemy, żeby guma była schowana pod paskiem) i stębnujemy po wierzchu.

Tak jak poprzednim razem gumę przypinamy, a następnie naszywamy ściegiem zygzakowym na drugą krawędź przodu opaski. Chowamy szew z gumą pod pasek i stebnujemy po wierzchu.

I takim to właśnie szybkim sposobem doszliśmy do końca naszej pracy. Wierzę, że mój kursik nie zdążył Was nawet zmęczyć i skorzystacie z tego jakże szybkiego i według mnie prostego projektu. 
Moja modelka już sobie zamówiła opaskę w kolorze czarnym, więc nie skończy się tylko na jednej.

Pozdrawiam Was serdecznie,  widzimy się już niedługo w AKADEMII SZYCIA  i nie tylko. :)



12 comments:

  1. Bogusiu super! No a Werka w tej czerwieni wygląda bardzo pięknie

    ReplyDelete
  2. Bogusiu, świetny pomysł i czytelny kursik :)

    ReplyDelete
  3. Brawo Bogusiu , opaska świetna i świetny kursik. Ja niestety mam krótkie włosy więc raczej mi się nie przyda, ale warto zapamiętać.
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  4. Super kursik! Właśnie tego szukałam. Na pewno skorzystam, bo opaska prezentuje się świetnie :-)

    ReplyDelete
  5. Świetny kurs! Pokażę córce, która zapamiętale próbuje sił w krawiectwie :)

    ReplyDelete
  6. Z całego serca dziękuję za wszystkie miłe słowa, które znalazły się pod tym postem. Przyznam, że uszycie tej opaski było króciutką przerwą w nauce, oderwaniem się od ciągłej nauki. Tak miłe słowa sprawiają, że chce się tworzyć nowe projekty dla Was.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...