2020/10/20

AKADEMIA SZYCIA - Książka sensoryczna - przykładowa strona

 Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Dziś mam dla Was zupełnie  inny pomysł.Chciałam zaproponować Wam wykonanie książki sensorycznej. Co prawda nie wykonamy całej pracy j, żeby nasz post nie był koszmarnie długi, ale skupimy się na wykonaniu przykładowej  strony wraz z okładką. Będzie to mała podpowiedź do  samodzielnego wykonania takiej książeczki dla małego dziecka. Wystarczy samodzielnie wymyślić lub podpatrzyć w internecie pomysły na kolejne strony. Zasadniczo taka książeczka powinna zawierać 4 maksymalnie 5 kartek. Już przy takiej ilości kart z dodatkowymi elementami do przypinania wyjdzie nam grubasek. Jeśli pomysł przypadnie Wam do gustu następnym razem wykonamy kolejne strony.

Potrzebujemy:

  • kawałek kolorowej bawełnianej tkaniny na okładkę,
  • tkaninę gładką na bazę kartki,
  • kolorowy filc (mogą być resztki),
  •  płótno z klejem,
  • rzep
  • igła (maszyna), szpilki, nożyczki, centymetr, kolorowe nici, kreda znikająca, 
  • zestaw do robienia oczek ( za niewielką kwotę do kupienia w Biedronce),
  •  kółka do albumów 

Pracę z naszą kartką do książki rozpoczynamy od wykrojenia kwadratów ( o wymiarach 30 cm x 30 cm) z tkaniny na okładkę x 1 szt i na kartkę  x 1 szt oraz 2 kwadratów z płótna. Oba kwadraty podklejamy płótnem od lewej strony.

Teraz nadszedł czas na przygotowanie elementów na stronę. Ja zaproponowałam  taki troszkę jesienny obrazek, czyli jeżyka, jabłka, grzybki i listki, ale pomysły na dary jesieni pozostawiam Wam. Ciemne kapelusze naszyłam na grzybki, a ogonki na jabłka i gruszki. Szablonik jeżyka dołączam w formie zdjęcia. Wystarczy go sobie wydrukować w dowolnym rozmiarze. Wszystko zależy od wielkości książki jaką zaplanujecie. Wymiary moich kwadratów nie są kanonem ( można zaprojektować większą lub mniejszą książeczkę). Na kolorowym filcu odrysowujemy elementy jeżyka, trawkę oraz wszystkie dodatki (u mnie są to jabłka, gruszki, grzybki i listki, koszyczek).

Na kwadracie z gładką tkaniną projektujemy naszą stronę. Gdy już wiemy jaki ma być układ zabieramy się za naszywanie jeżyka. Tułów jeżyka przypinamy szpilkami na materiale i naszywamy. 


Na tułowiu przypinamy głowę i znów doszywamy. Następnie doszywamy nosek trawę, oraz koszyk. Ja swój wykonałam bardzo prosto. Z jasnego wilcu wycięłam koszyk, wykonałam kilka poziomych nacięć (pozostawiając ok 1 cm od brzegów) a następnie wykonałam plecionkę paseczkami z ciemnego filcu. Na koniec przestębnowałam u góry i u doły, żeby paseczki się nie rozplotły.

Na grzbiecie jeżyka naszyłam kawałki rzepu ( bierzemy ostrą stronę, gdyż do niej przyczepiać się będą nasze dary natury).

Gdy już nasza strona jest gotowa układamy na jej prawej stronie kolorową okładkę prawą stroną do prawej, spinamy szpilkami i zszywamy pozostawiając niewielki otwór na wywrócenie naszej materiałowej kartki. 

Wywracamy na prawą stronę ( możemy sobie przeprasować, żeby łatwiej było ostębnować dookoła). Stębnujemy blisko krawędzi, zamykając jednocześnie pozostawiony otwór.  

Następnie z jednego boku wykonujemy oczka, żeby nałożyć kartę na kółeczka. U mnie będzie to ostatnia strona książeczki dlatego oczka wykonałam z lewego boku jeżyka. Pozostałe karty wykonujemy podobnie z tym , że na obie strony kart wymyślamy tablice sensoryczne. 


Zaproponowałam tylko jeden projekt strony. Jeśli jesteście zainteresowani pomysłami na inne kartki napiszcie proszę w komentarzach.Wówczas szyjąc moją książkę przygotuję tutorial (szablony) pod kolejne strony.

 Mam nadzieję, że projekt nie okaże się zbyt trudny i znajdą się osoby, które z niego skorzystają.

Pozdrawiam wszystkich cieplutko, życząc moc optymizmu i pozytywnej energii na ten jakże trudny dla nas wszystkich czas.



 


4 comments:

  1. Super! Bardzo mi się podoba. Ja też kiedyś próbowałam uszyć książeczkę sensoryczną, ale skończyłam na jednej stronie ;-) Pozdrawiam i czekam na ciąg dalszy :-)

    ReplyDelete
  2. Bogusiu jesteś wielka . Świetna jest ta książeczka i wielce przydatna do ćwiczenia prze dziecko motoryki małej. Ja jestem zachwycona tym kursikiem jak i wykonaniem.
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  3. Zawsze mi się podobały takie książeczki 😍

    Tutek SUPER ❤️
    Książeczka Extra ♥️❤️♥️👌

    ReplyDelete
  4. Wow ! Zawsze podziwiałam takie książeczki. Mnóstwo w nich małych elementów. Pracy..... moze jak bede babcia to zrobie pierwszej wnuczce taki prezent 🤣 dzieki za podpowiedzi co i jak ☺️👍

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...