2023/09/19

TUTORIAL : ATC ze słonecznikiem

POZIOM/ LEVEL: ŁATWY / EASY

Witajcie ! // Hello!

Kończy się lato, a z nim dni pełne słońca.
Zapraszam do wykonania kart ATC ze słonecznikiem, który jest symbolem szczęścia, zabawy i ciepła. Zarezerwujcie więc trochę czasu i do dzieła!

As summer comes to an end, so do the sun-filled days. 
I invite you to create ATC cards featuring a sunflower, which is a symbol of happiness, playfulness, and warmth.
So, set aside some time and let's get creative!


Potrzebne materiały:

- karton w kolorach: biały, zielony, brązowy i żółty,
- papier ryżowy (może być dowolny papier na tło),
- dowolne: stempel, szablon i pasta do szablonów (użyłam kredowej),
- tusze: zielony, czarny, pomarańczowy i kawałek kuchennej gąbki,
- farba do chlapań (użyłam czarnej i miedzianej),
- wykrojnik liści i kwiatów,
- wydrukowane napisy,
- czarny cienkopis,
- podkładka i dłutko do formowania kwiatów.

Materials needed:

- Cardstock in the following colors: white, green, brown, and yellow,
- Rice paper (any paper for the background will do),
- Optional: stamp, stencil, and stencil paste (I used chalk paste),
- Inks: green, black, orange, and a piece of kitchen sponge,
- Splatter paint (I used black and copper),
- Leaf and flower dies,
- Printed sentiments,
- Fine-tip black pen,
- Mat and flower-shaping tool.



1. Przygotowałam elementy do wykonania 4 kart. 
Z białego kartonu wycięłam 8 prostokątów (8,9x6,4 cm), które będą bazą kart, a z papieru ryżowego 4. Wykrojnikiem wycięłam po 8 kwiatów i liści oraz 4 środki słonecznika. Nożyczkami zaś 4 łodyżki. 

1. I've prepared the elements for making 4 cards. 
   From white cardstock, I cut out 8 rectangles (8.9x6.4 cm), which will serve as the card bases. From the rice paper, I cut out 4 rectangles. I also used a die-cutting machine to cut out 8 flowers and leaves each, along with 4 sunflower centers. I used scissors to cut out 4 stems.


2. Skleiłam na bazę po 2 białe prostokąty (aby karty były sztywniejsze). 
Nakleiłam na nie papier ryżowy z kolekcji Spring Love Story od ITD Collection 

2. I glued 2 white rectangles together for each card base to make them sturdier. Then, I adhered the rice paper from the Spring Love Story collection by ITD Collection onto them. 



3. Na karty nałożyłam pastę przy użyciu szablonu (miałam w domu kredową, ale może być inna). Pozostawiłam do wyschnięcia (żeby było szybciej można podsuszyć suszarką do włosów).

3. I applied the paste to the cards using a stencil (I had chalk paste at home, but you can use a different type). I let it dry (you can speed up the drying process with a hair dryer).


4. Następnie w kilku miejscach czarnym tuszem odbiłam stempel.

4. Next, I stamped the black ink in a few places on the cards.


5. Żeby tło pięknie się mieniło, na koniec pochlapałam je metalicznym miedzianym tuszem.

5. To make the background shimmer beautifully, I splattered it with metallic copper ink.


6. Teraz pora na zrobienie słoneczników. 
6. Now it's time to create the sunflowers.

Wycięte wykrojnikiem płatki kwiatów formowałam kulką na zwykłej podkładce pod myszkę: 
1. Kwiatek kładziemy lewą stroną do góry i wygniatamy brzegi płatków.
2. Odwracamy płatek(jest wygięty).
3. Wygniatamy środek kwiatka.
4. Wywijamy brzegi płatków np. na trzonku pędzelka.
5. Jeszcze raz wygniatamy środek kwiatka.
6. Delikatnie tuszujemy płatki pomarańczowym tuszem.
7. Sklejamy tak uformowane kwiaty po 2, a na wierzch kleimy brązowy środek. 
Słonecznik gotowy! 
W ten sposób wykonujemy 4 takie słoneczniki. 

I shaped the die-cut flower petals into a ball on a regular computer mouse pad:

1. Place the flower with the wrong side up and bend the edges of the petals.
2. Flip the petal (it's now curved).
3. Shape the center of the flower.
4. Curl the edges of the petals, for example, using the handle of a paintbrush.
5. Once again, shape the center of the flower.
6. Gently ink the petals with orange ink.
7. Glue two of these shaped flowers together, and on top, glue a brown center. Your sunflower is ready!

Repeat these steps to create a total of 4 sunflowers.



7. Czas wykonać liście. 
Potuszowałam je zielonym tuszem, a brzegi czarnym. Następnie palcami lekko  powyginałam żeby nie były płaskie. 

7. It's time to make the leaves.
I inked them with green ink and added black ink to the edges. Then, I gently curved them with my fingers to give them dimension and prevent them from being flat.


8. Nakleiłam po kolei na karty wszystkie elementy słonecznika, a na końcu napis.

8. I carefully adhered all the sunflower elements to the cards, one by one, and finally added the sentiment.


9. Następnie przy użyciu patyczka do szaszłyków pochlapałam karty czarnym tuszem (zasłoniłam wcześniej napisy).

9. Next, I splattered the cards with black ink using a skewer (I covered the sentiments beforehand).


10. Na samym końcu obrysowałam karty dookoła czarnym cienkopisem.

10. Finally, I outlined the cards all around with a fine-tip black pen.


Tak prezentują się gotowe karty. 
Można szukać chętnych na wymiankę.

The finished cards look wonderful! Now, you can start looking for interested participants for a card exchange. Enjoy sharing your beautiful creations! 🌻🌼🌞



Mam nadzieję, że mój pierwszy tutorial na blogu Wam się spodobał. 
Takie słoneczniki możecie również wykorzystać do kartek, pudełek czy ozdobnych torebek na prezenty. 
I'm sure your first tutorial on the blog will be a hit! These sunflowers can be used for greeting cards, boxes, or decorative gift bags as well. 


Pozdrawiam serdecznie, 
Małgorzata z Rękodzieło MARGO
Warm regards,
Małgorzata from Rękodzieło MARGO

5 comments:

  1. Śliczne karty. Te słoneczniki prezentują się wspaniale.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ślicznie dziękuję :) Bardzo mi miło, że się podobają.

      Delete
  2. Przede wszystkim gratuluję dołączenia do DT. Jeżeli chodzi o ATC to co prawda resztek papierów u mnie dostatek, ale nawet się za nie nie zabieram., bo bym wsiąkła na dobre.
    Świetny Twój kursik i super te ATC za słonecznikami.
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ślicznie dziękuję za przemiły komentarz. Bardzo mi miło, że podoba się kursik i ateciaki. A co do resztek papierów, to trzeba je wykorzystać, nie mogą leżeć. Nie pozostaje nic innego tylko robić ATC (czasem dobrze jest wsiąknąć na dobre).

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...