2017/07/20

TUTORIAL - Postarzanie tafli lustra

Kochani, chciałam się z Wami podzielić wiedzą, jak postarzyć taflę lustra. Jeśli jesteście ciekawi, jak zrobić to szybko i bez konieczności używania specjalistycznych preparatów - zapraszam!




Będą nam potrzebne:
- taśma malarska i nożyczki
- preparat samochodowy do usuwania powłok lakierniczych
- szpachelka budowlana
- ACE
- atomizer do rozpylania
- ręczniki papierowe
- czarna farba akrylowa
- lakier do zabezpieczenia pracy


Zaczynamy zabawę!!!

Ja do stałam takie lustro, by je sobie przerobić

Lustro odwróćcie plecami do góry i zabezpieczcie taśmą malarską brzegi, gdzie kończy się tafla


Teraz spryskajcie preparatem samochodowym całą powierzchnię, gdzie jest tafla lustra

I czekamy około pół godzinki aż zajdzie reakcja, która pięknie nam usunie farbę


Teraz usuwamy farbę szpachelką


Do atomizera przelewamy ACE


Rozpylamy preparat tam, gdzie uznamy to za stosowne - oczywiście w obrębie tafli lustra


Czekamy około 1 minuty i ścieramy ACE ręcznikiem papierowym - powstaną nam piękne wżery


Gdy uznamy, że już tafla jest wystarczająco postarzona, nanosimy na całość czarną farbę. Oczywiście może być też inny kolor, np. brązowy czy zgniła zieleń


Lakierujemy powierzchnię


I to już koniec.

Jednak warto też ozdobić nieco ramy lustra, by nadać mu charakteru. Zobaczcie jeszcze efekt końcowy, po ozdobieniu frontu lustra




Pozdrawiam,
Aga

14 comments:

  1. patrz, a ja się zastanawiałam nad renowacją lustra lanego ^^ swoją drogą bardzo duszący jest ten ściągacz powłok? używałam kiedyś 3v3 efekt rewelacyjny ale na parę dni moja astma weszła na wyższy lvl

    ReplyDelete
    Replies
    1. Preparat jest nieco ostry, warto otworzyć okna i zrobić przeciąg. Ja też mam problemy astmatyczne, ale mi jakoś nie dał ten środek we znaki za bardzo, ja go polecam ;)

      Delete
  2. Fantastyczny kursik, świetny efekt osiągnęłaś dzięki użyciu tych preparatów, może też kiedyś spróbuję :-)

    ReplyDelete
  3. Chciałem spytać jak w czasie usuwania szpachelką warstwy farby uniknąć uszkodzenia warstwy lustrzanej - strasznie mi się porysowała :-/

    ReplyDelete
    Replies
    1. No właśnie... mnie też interesuje temat, jak uniknąć uszkodzenia lustra przy drapaniu ;) Czy można liczyć na jakąś podpowiedź? Zamierzam się dopiero za to zabrać, ale nie chciałabym popełnić jakiegoś błędu ;)
      Czy można się dowiedzieć ile orientacyjnie kosztują wszystkie potrzebne akcesoria, tj. preparat + ACE + farba?
      Taśmę znajdę gdzieś w domu ;)))
      Z góry dzięki.

      Delete
  4. Super to wygląda! Tym bardziej podoba mi się ten pomysł, że uwielbiam lustra retro i ten efekt, który zastosowałaś, idealnie do tego pasuje:) Niedługo nowy rok, to i nowe wyzwania:D Spróbuję tego, dzięki za wpis!

    ReplyDelete
  5. Ma Pani talent, Muszę przyznać, że sceptycznie wchodziłem na Pani bloga, ale faktycznie robi wrażenie. Posiadam w swoim domu już jedno lustro w tym stylu, ale z uwagi na zupełny brak u mnie talentów manualnych zdecydowałem się na kupno od specjalistów w tym temacie i jeśli ktoś tak jak ja nie radzi sobie z wykonaniem takiego lustra samemu to polecam pracowanię renes :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...