2017/07/26

TUTORIAL - Pudełko prezentowe


Witam serdecznie,


nieraz tak się zdarza że mam bardzo nietypową rzecz do podarowania  i jest mi potrzebne ładne, eleganckie i oryginalne pudełko. Więc zamiast tracić czas na szukanie w sklepach czegoś odpowiedniego, sięgam po swoje scrapowe przydasie i robię sama fajne i proste w swej konstrukcji opakowanie.

Dzisiaj podzielę się z Wami moim patentem na samodzielne wykonanie takiego właśnie pudełka.

ZAPRASZAM






Potrzebujemy:



- papiery scrapowe w wybranej kolorystyce,
- papier wizytówkowy - na bazę pudełka,
- kawałek wstążki dobranej kolorystycznie do kompozycji,
- nożyczki, klej magic, linijka.
- i oczywiście przedmiot, na który robimy pudełko
(ja będę pakować swoją ręcznie wykonaną bransoletkę
 - chcę stworzyć pudełko do kompletu! )


Jesteście gotowi?  to ruszamy:

 
Mierzymy nasz prezent, aby określić wymiary opakowania,
następnie z papieru wizytówkowego przygotowujemy:
1) siatkę denka pudełka - konstrukcja jak pudełko na buty,
2) Element zamykający - jego siatka składa się z trzech płaszczyzn:
długość jest o 0,5 cm większa od długości denka.
W drugą stronę będziemy bigować papier w dwóch 
miejscach, by utworzyć konstrukcję w rodzaju rynienki.

W tym celu sklejam denko pudełka, przykładam go
do brzegu papieru przyciętego już na długość
i od krawędzi bocznej odmierzam szerokość 
denka + 0,5 cm, biguję po długości, zginam,
odmierzam wysokość denka + 2 mm, biguję,zginam,
trzecią ściankę wykonuję w tym samym wymiarze 
w którym wykonałam pierwszą, nadmiar papieru odcinam.


 Do powstałej rynienki doklejam wstążki,
jeden kawałek od strony wewnętrznej skrzydełka rynienki
 na środku długości ścianki, drugi kawałek od strony zewnętrznej
drugiego skrzydełka, również na środku długości ścianki 
( jak na zdjęciu).



 
 Teraz etap ozdabiania wieczka mojej rynienki:
przycinam kawałek papieru wizytówkowego
w kolorze pudełka i wymiarze odpowiadającym
wielkości górnego skrzydełka rynienki,  na jego
powierzchnię naklejam wzorzystą kompozycję.
Gotową ozdobę wieczka przyklejam na górną
część pudełka i tym samym doklejona wcześniej wstążka
 na górnej płaszczyźnie, zostaje ładnie zamaskowana.


 Odwracam denko pudełka, nanoszę klej na całą spodnią
 powierzchnię, asekuruję się taśmą dwustronnie klejącą.

 



Ostrożnie i równo przyklejam denko do wewnętrznej
części rynienki na ściankę spodnią - denko
maskuje miejsce wklejenia drugiego
kawałka wstążki.


Teraz przygotowuję wkładkę do środka,
z ozdobnego papieru scrapowego:
odmierzam wewnętrzną długość i szerokość pudełka
oraz połowę wartości wysokości i robię siatkę
wg takiego samego schematu jak denko.
Odcinam małe kwadraty papieru powstałe w czterech
narożnikach, biguję i zginam - powstaje model wkładki.



Ponieważ ja chcę zapakować bransoletkę,
przygotowałam i dokleiłam do bocznej
ścianki  tzw. wąsy przytrzymujące mój prezent
przed nadmiernym przesuwaniem.



Dodatkowo ozdobiłam wewnętrzną ściankę klapki pudełka.
Teraz wkładam prezent do środka i zaginam
wąsy w odpowiednich miejscach,wciskam
 je pomiędzy ściankę boczną denka i wkładki,
pozostawiając je na tyle długie, by umożliwić
 swobodne uchwycenie i uniesienie do góry.


Tak prezentuje się zapakowana bransoletka.



GOTOWE!

Zawiązuję i mogę już wręczyć mój,
w 100% ręcznie przygotowany prezent!

Prawda że łatwy i szybki sposób na fajne pudełeczko?

***
A jeśli dodatkowo mielibyście ochotę stworzyć podobną bransoletkę
zapraszam na mój wcześniejszy kursik, również przygotowany dla DIY.

Kochani, korzystajcie z pomysłów i obdarowujcie
swoimi oryginalnymi prezentami bliskich lub  przyjaciół,
są niezastąpione i niepowtarzalne!

Dziękuję i pozdrawiam,

Inka-art



6 comments:

  1. Samo pudełeczko to już fajny prezent! Dopracowane w najdrobniejszym szczególe!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję bardzo Aniu- lubię stworzyć opakowanie, które stanowi komplet do prezentu - wtedy jest elegancko i z klasą :-) Kursik szczerze polecam.

      Delete
  2. To musi być prawdziwa radość dostać od Ciebie prezent ☺

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ineczko, dla mnie prawdziwą radością jest przygotowanie i obdarowanie kogoś własnoręcznie wykonanym prezentem - to dopiero frajda. Dziękuję ślicznie za sympatyczny komentarz :-)

      Delete
  3. bardzo lubię, kiedy ktoś przykłada uwagę również do opakowania, a nie tylko do samego prezentu. ślicznie wo wygląda u Ciebie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo mi miło, ja również uważam że opakowanie to część prezentu a jeśli podarunek ma być nietuzinkowy to i cała oprawa powinna taka być.
      Dziękuję za sympatyczny komentarz, pozdrawiam serdecznie :-)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...