2019/04/04

TUTORIAL: Wazonik z papierem ryżowym ITD Collection

Witam Was

Dziś zapraszam na kolejny tutorial -  tym razem ozdobimy szklany  wazonik papierem ryżowym. 






Tutorial powstał z użyciem  materiałów od naszego  sponsora ITD COLLECTION, który jest również patronem cyklu PAPIEROWO - gdzie serdecznie zapraszamy do wspólnej zabawy. 




Do zrobienia wazonika ze sklepu Sponsora użyłam:

- papier ryżowy ITD R0031
- farba akrylowa biała Basic Acryl 80 ml
- klej do decoupage Profi 50 ml
Ponadto użyłam : 
- gesso białe
- farbę akrylową różową
- pastę antyczną 
- lakier akrylowy błyszczący do decoupage
- pędzel gąbkowy, drobny papier ścierny

Zaczynamy. 
Ja postanowiłam dać nowe życie takiemu  zwykłemu, nieco wysłużonemu wazonikowi. 


Papierem ściernym przetarłam powierzchnię, żeby ją nieco zmatowić i zwiększyć przyczepność. 
Następnie pędzlem gąbkowym pomalowałam najpierw białym gesso, po wyschnięciu białą farbą akrylową i na końcu cieniutką warstwą lakieru. Lakier zabezpieczy nam bazę z farby, na wypadek gdyby trzeba usunąć źle przyklejony papier ryżowy. 


Z papieru ryżowego wydzieramy potrzebne elementy, mocząc kontury wodą ( łatwiej się wydziera mokre elementy) 


Następnie moczymy cały wydarty element i odsączamy na papierowym ręczniku, powinien być wilgotny.


Przykładamy do naszego wazonika i  smarujemy dość obficie klejem do decoupage  po wierzchniej  stronie przyklejanego elementu. 


Po przyklejeniu wszystkich elementów smarujemy klejem całą powierzchnię wazonika i pozostawiamy do wyschnięcia. 



Następnie na brzeg wazonika nanosimy pastę antyczną, 


Ja jeszcze lekko przetarłam na sucho białe powierzchnie różową farbą akrylową, można też zrobić kropeczki za pomocą pędzla lub szczoteczki do zębów.

Całość polakierowałam kilka razy i wazonik gotowy.




Mam nadzieję, ze spodobał Wam się taki recykling. 
Tą metodą można nadać nowe życie słoiczkom, wazonikom, butelkom. 

Pozdrawiam serdecznie 

|| FACEBOOK ||  INSTAGRAM ||  PINTEREST ||

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...