Dzień dobry!
Witam Was tutorialem mixed media – jak zrobić zardzewiałe
podpórki do książek :)
Hello everyone, it’s Dorota here!
Welcome to the mixed
media tutorial - how to make rusty bookends :)
Przede wszystkim – trzeba mieć podpórki ;) Ja miałam gotowe, ale były w bardzo złym stanie. Musiałam je skleić żel medium.
First of all - you need to have a holders ;) I had ready, but they were in a very bad condition. I had to glue with the gel medium.
Jeśli nie macie gotowych podpórek – wystarczy połączyć dwie
deski. Muszą być one na tyle ciężkie, aby nie przesuwały się pod naporem
książek. To oznacza, że możecie użyć naprawdę wielu dodatków.
Całość przemalowuję czarnym gesso. Ten preparat ratuje życie
wielu projektom, więc naprawdę warto go mieć w domu. Jeśli coś Wam się nie uda
– wystarczy pomalować gessem i zacząć od nowa.
If you do not have
ready holders - just combine two boards. They must be so heavy that they do not
move under the pressure of books. This means that you can use really many
supplies ;)
I paint the whole thing with a black gesso. This
medium saves lives for many projects, so it's really worth having it at home.
If something does not work, just paint it with gesso and start again.
Teraz układam teksturę. Zrobiłam ją z gazy i przykleiłam na
żel medium. W tym projekcie wszystko maluję czarnym gessem, więc nie ma
znaczenia czy żel medium będzie matowe czy błyszczące. Maluję na czarno.
Now I'm laying the
texture. I made it out of gauze and stuck it on the gel medium. In this
project, I paint everything with a black gesso, so it does not matter if the
gel medium will be matte or glossy. I'm painting in black.
Następnie w kilku miejscach nakładam pastę strukturalną
przez szablon. Przed
nałożeniem połączyłam ją z czarną farbą.
Then, in a few places
I apply the structure paste through the stencil. Before applying, I
combined it with black paint.
Teraz dodatki – tekturki, śruby, kapsle, metalowe znaleziska
lub profesjonalne dodatki, na co macie ochotę. Ja ograbiłam warsztat mojego męża ;) Maluję
oczywiście na czarno.
Now additives -
chipboards, screws, caps, metal finds or professional accessories, what you
want. I robbed my husband's workshop ;) I paint, of course, in black.
Podpórki ozdabiam na każdej stronie, z wyjątkiem spodu,
który musi pozostać płaski.
Kompozycję z tekturek układam na każdej ściance, kleję na
żel medium.
I decorate the bookens
on each side, with the exception of the bottom, which must remain flat.
I put the composition from the chipboards on each
wall. I use the gel medium.
Myślicie, że już będę kolorować? Nieeee, jeszcze nie. Teraz
czas na pastę piaskową, którą przed nałożeniem od razu połączyłam z czarnym
kolorem. Nada ona efekt pewnej zmurszałości. Zakryje też miejsca, w których
nałożyliśmy za dużo kleju lub nierówno pastę strukturalną.
Do you think I will
already be coloring? Nooooo, not yet. Now it's time for sand paste, which I
immediately combined with the black color before applying. It gives the altered
effect. It will also cover places where we have applied too much glue or uneven
structure paste.
Przyklejam dodatki. Używam żel medium, ale cięższe metalowe
śruby kleję mocnym klejem polimerowym (użyłam Mamuta).
I attach embellishments.
I use a gel medium, but heavier metal screws glue with a strong polymer glue.
Podpórki nadal nie wyglądają zbyt atrakcyjnie, gdyż klej
jest mocno widoczny. Ponownie maluję czarnym gessem. Dodałam druciki jakie
zachowałam z bukietu kwiatów. Gdzieniegdzie
dodaję pastę piaskową, aby postarzyć dodatki.
Bookends still do
not look attractive because the glue is visible. I'm painting again with a
black gesso. I add the wires that I kept from the bouquet of flowers. I add
sand paste here and there to make altered effect.
Wybieram kolory do zabarwienia projektu. Ma być zardzewiały,
więc wybieram brąz, rudy i zieleń. Najpierw nakładam brąz, na niego rudy, na
koniec w niewielu miejscach zieleń, która ma imitować patynę. Zanim zaczęłam
kolorować określam jakie miejsca na każdej stronie mają przyciągnąć uwagę – je
barwię mocniej na rudo. Pamiętajcie, aby nie malować bardzo dokładnie, to mają
być „stare” podpórki, pozostawcie też w głębi nieco czarnych miejsc, które będą
imitować cień.
I choose the colors.
It has to be rusty, so I choose brown, dark orange and green. First I put on
brown, on it orange, at the end in a few places green, that will imitate
patina. Before I started coloring, I define what places on each page are
supposed to attract attention - I color them harder on orange. Remember, do not
paint very carefully, it's supposed to be "old" props, leave in the
depths of some black places that will imitate the shadow.
Czas na podkreślenie miejsc, jakie mają przyciągnąć wzrok –
podkreślam je kolorem turkusowym. Większe partie projektu akcentuję żółtym
kolorem – w połączeniu z rudym rozjaśni projekt, a w połączeniu z morskim –
zblenduje jego ostrość i zmieni w piękną zieleń.
It's time to highlight
the places that should attract the eye - I emphasize them with the turquoise
color. Larger parts of the project are accented with yellow - in combination
with the red one, the project will be brightened, and in combination with the
turquoise - it will bring out its acuity and change into a beautiful greenery :)
Tak wyglądają moje podpórki z jednej strony…
This is how my bookends
look like on one side ...
I z
drugiej…
And on the other ...
A tak od
tyłu…
And from the back ...
Mam nadzieję, że mój pierwszy tutorial się Wam spodobał.
Na pytania odpowiem w komentarzach.
Na pytania odpowiem w komentarzach.
Pozdrawiam!
Dorota
I hope you liked my
first tutorial. I will answer your questions in the comments.
Regards! Dorota
Super. Uwielbiam postarzać- fajny kursik:)
ReplyDeleteJa też! Zwłaszcza, że przy okazji można dokonać upcyclingu ;)
Deletedziękuję za świetny kurs - bardzo chętnie spróbuję Twoich technik na pudełku, które czeka na rewitalizację ;)
ReplyDeletePozdrawiam
Tylko pochwal się koniecznie :)
DeleteOK ... trochę może to potrwać, ale dam znać jak już nabierze kształtów :)
Delete