2019/05/20

AKADEMIA SZYCIA - Mini rekawica

Witajcie moi Kochani.

Już we wstępie chciałabym podziękować za bardzo miłe komentarze pod ostatnim ostatnim postem z cyklu Akademii  Szycia. Dziś w ramach naszej kolejnej lekcji chciałabym się podzielić z Wami nowym fajnym pomysłem. Jak wszystkie wiemy kuchnia jest miejscem gdzie my kobiety spędzamy sporo czasu, a że lubimy otaczać się ładnymi rzeczami, dlatego chciałabym zaproponować dziś fajną bardzo nietypową rękawicę kuchenną. Ten, wg mnie słodki i uroczy drobiazg może być prezentem na zbliżający się własnie Dzień Matki. Zapewniam, że każda mama ucieszy się z takiego upominku. Będzie on nie tylko dekoracją, ale też bardzo praktycznym pomocnikiem.  Moja propozycja jest w kolorach truskawki. Na początku zaplanowałam, że będzie to truskawka, ale w końcu zdecydowałam, że wykonanie jej w zaproponowanym zestawie jest o wiele ciekawsze. Tak więc zamiast zwykłej truskawki powstała truskaweczka w zielonej pelerynce. Ja wykonałam ją przy użyciu maszyny do szycia, ale może ją z powodzeniem wykonać każda nawet początkująca osoba, 
wykorzystując ściegi podstawowe


Potrzebujemy:
  • tkaninę (ja wybrałam czerwoną i zieloną w kropeczki),
  • podszewkę,
  • ocieplacz,
  • forma na mini rękawicę, ołówek
  • lamówka po skosie,
  • nici w kolorze lamówki,
  • szpilki, nożyczki, jeśli ktoś szyję ręcznie to igła i naparstek,
  • kreda samoznikająca,
  • maszyna do szycia

Rozpoczynamy od wycięcia przygotowanej formy wg schematu. Można go sobie wydrukować i powiększyć wg upodobań. następnie kroimy poszczególne elementy:
- spód truskawki z tkaniny czerwone - 1 raz, z  podszewki - 1 raz oraz  z ocieplacza - 1 raz
- klapka II z zielonej - 2 razy, z podszewki - 2 razy oraz z ocieplacza - 2 razy (pamiętamy o złożeniu tkaniny prawą stroną do prawej)

Układamy podszewkę na ocieplaczu i przypinamy szpilkami, żeby się nie przesuwało i bardzo blisko brzegu przeszywamy. Jeśli ktoś nie korzysta z maszyny może to wykonać bardzo drobnym ściegiem przed igłą (fastrygowym)

Gdy już mamy doszytą podszewkę do ocieplacza, z drugiej strony nakładamy elementy z tkaniny w kropki i podobnie jak poprzednim razem przypinamy i przeszywamy blisko brzegu, żeby się trzymało.

Teraz nadszedł czas na obszycie lamówką. Dokładamy lamówkę do lewej strony naszych skrzydełek, przypinamy szpilkami i doszywamy. Staramy się trafić szwem w pierwsze od krawędzi zaprasowanie. Następnie przewijamy lamówkę na prawą stronę, przypinamy nakrywając szew i stębnujemy starając się utrzymać stębnówkę równo
 od krawędzi lamówki. 

Możemy przeprasować lamówkę jeśli się zmarszczyła, ale robimy to bardzo ostrożnie, żeby nie sprasować ocieplacza. Układamy skrzydełka na czerwonej truskawce, przypinamy szpilkami i znów naszywamy bliziutko brzegu, żeby wszystkie części się trzymały.

Przekręcamy naszą robótkę na tylną stronę i tak samo jak przy skrzydełkach doszywamy lamówkę, rozpoczynając jej szycie od góry, gdzie później dodamy dekoracyjną kokardkę. Staramy się nie naciągać jej za mocno, żeby później nam się nie zmarszczyła krawędź. Przewijamy lamówkę na prawą stronę, przypinamy szpilkami i bardzo równiutko stębnujemy. Proponuję robić to powoli, bo bardzo łatwo skrzywić stębnówkę 
i efekt nie będzie zbyt ciekawy.


Takim to sposobem dotarłam do końca mojego kolejnego projektu. Wystarczy tylko doszyć kokardkę u góry, która będzie uroczą dekoracją, a jednocześnie zamaskuje łączenie lamówki. Taka mini rękawica może służyć do przytrzymywania gorących przedmiotów,
 garnków, talerzy, itp.

 Mam nadzieję, że spodoba się Wam mój kolejny projekt. Jest to szybki sposób na upominek  dla każdej pani domu, która lubi ładne dekoracyjne rzeczy w swojej kuchni. Mam nadzieję, że znajdą się chętni na wykonanie takiej mini rękawiczki.  Czekam na Wasze pomysły i inspiracje na jego podstawie. Jeśli pojawią się pytania chętnie służę radą i pomocą. 

***
Kochani przypomnę jeszcze, że dziś 20/05 - ostatni dzień zgłoszeń do naszego DT CALL
Zapraszamy serdecznie do współpracy. 
Zgłoszenia możecie wysyłać do północy!
***

Pozdrawiam serdecznie.
A tu możecie linkować Wasze rękawice! 

6 comments:

  1. Jaka cudna.Bogusiu świetny,czytelny opis.Czas totalnie mam skurczony,ale ją postaram się uszyć. Pozdrawiam serdecznie Magda

    ReplyDelete
  2. Muszę sobie uszyć taką łapkę. Cudna :)

    ReplyDelete
  3. Ciekawy pomysł i swietne wykonanie a dobór materiałów rewelacja !!!

    ReplyDelete
  4. Dziękuję za miłe słowa. Uszycie takiej łapko rękawicy jest naprawdę bardzo proste. Wystarczy tylko odrobina czasu i cierpliwości. Nie trzeba nawet umieć szyć na maszynie. :) Czekam na Wasze inspiracje wzorem i kolorem. Każdy owoc może być pomysłem na taką praktyczną dekorację kuchenną. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...