2019/07/17

DECOUPAGE - Skrzynka w stylu vintage

Witajcie.

Dziś zapraszam Was na tutorial w cyklu DECOUPAGE,
w którym pokażę jak wykonać skrzynkę w stylu vintage.


Potrzebujemy :

- drewniana skrzynka 
- farby akrylowe 
- papier ścierny
- papier ryżowy ja wybrałam papier firmy ITD COLLECTION
- pędzle, w tym gąbkowy
- silikonowa foremka
- masa plastyczna
- klej do decoupage
- spękacz dwuskładnikowy
- klej typu magic
- pasta postarzająca - bitumen
- lakier glossy
- lakier akrylowy matowy
- szablony
- coś do wykończenia pracy ja wybrałam wstążkę , metalowe nóżki i uchwyt 

Zaczynamy !!!

Z masy plastycznej wyciskamy wybrane ornamenty z foremki silikonowej i przyklejamy je na drewnianą skrzynkę formując obwódkę na skrzynce.
Zostawiamy aż masa stwardnieje.


Malujemy całą skrzynkę łącznie z wyciskami z masy na biało .
Zostawiamy do wyschnięcia.
 Szlifujemy delikatnie papierem ściernym i malujemy drugą warstwę białej farby.

Dobieramy kolor farby do wybranego motywu z papieru ryżowego, 
u mnie z kolorów : biały, niebieski, różowy i ciepły szary powstał kolor fioletowy, którym pomalowałam środkową półkę w skrzynce i dolną część skrzynki.
Odstawiamy do wyschnięcia.



Za pomocą białej farby i pędzla gąbkowego odbijamy wybrany wzór z szablonu.
 

Na górę przyklejamy wybrany wzór z papieru ryżowego używając kleju do decoupage.
Odstawiamy do wyschnięcia.

Lakierem akrylowym ultramatowym lakierujemy wszystko prócz wieczka. 

Na wieczko nakładamy spękacz dwuskładnikowy.
Odstawiamy do wyschnięcia.

Spękania wypełniamy pastą antyczną - bitumen. 
Pamiętajmy o natychmiastowym wytarciu nadmiaru pasty z wieczka.

Wieczko lakierujemy lakierem glossy ( Lakier alkoholowy) .

Nóżki i uchwyt bielimy, wtedy będą bardziej pasować do skrzynki .
Można użyć zwykłej farby akrylowej, u mnie jest biały pigment.
Odstawiamy do wyschnięcia.
 

Od środka wieczka odbijamy  wybrany motyw z szablonu.
Lakierujemy całość kilkukrotnie , przed każdą kolejną warstwą lakieru szlifujemy delikatnie papierem ściernym.
 Ja postanowiłam też pochlapać swoją skrzynkę brązową i białą farbą.
 

Przykręcamy nóżki i uchwyt.

Zawiązujemy kokardkę na uchwycie.

I gotowe! 
Tak prezentuje się skończona skrzynka w stylu vintage.
 
 
 

Pozdrawiam serdecznie, 
Paulina.

8 comments:

  1. świetna jest, piękne spękania i cudny różany motyw. Podoba mi się też dół w kropeczki. Extra kursik, dziękuję

    ReplyDelete
  2. Ale piękna. Wszystko wspaniale komponuje się, a ten odcień fioletu jest niesamowity! Super kurs :)). Pozdrawiam serdecznie !

    ReplyDelete
  3. wow! fantastyczna praca i świetny kursik :)

    ReplyDelete
  4. Very beautiful photo, I like it
    https://luxhairshop.blogspot.com/
    Love your blog, thank you for sharing.
    (づ ̄3 ̄)づ╭❤~

    ReplyDelete
  5. Super pomysł z tym bieleniem nóżek i uchwytu - świetny efekt :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...