2024/10/28

TUTORIAL / 10 PROJEKTÓW PRZED BN #3/10: Lampion

Witajcie, 

to kolejna odsłona cyklu, dzięki któremu wprowadzamy świąteczną atmosferę.

Tworząc ten prosty lampion możecie spędzić kreatywnie czas,

a wieczorem relaksować się przy jego świetle. 

Idealnie sprawdzi się także jako ozdoba na stół czy lampka w pokoju dziecka.


Potrzebujemy:

-1 arkusz papieru 30x30 cm lub 6 kawałków o wymiarach 15x10,

-lampkę (podgrzewacz - ja ściągnęłam osłonkę-płomyczek) lub lampki led na druciki na baterię,

 -nożyczki i linijkę (można usprawnić sobie pracę używając trymera i bigownicy),

-ołówek miękki i gumkę,

-klej (można też użyć taśmy dwustronnej).

Opcjonalnie:

 skalpel, dziurkacz lub wykrojniki.




Co do papieru to świetnie sprawdzą się także pojedyncze kartki różnych serii

lub zwykłe gładkie, które samemu się ozdobi kredkami, markerami lub naklejkami.

Radzę zwrócić uwagę też na wzór na odwrocie, bo jest on widoczny.


Ja wybrałam 1 papier 30x30 z kolekcji Wonderful Christmas od Lemoncraft.

Tnę go na kawałki o wysokości 10 cm i szerokości 15 cm.




Następnie każdy kawałek bigując/zaginam co 3,5 cm (3,5 - 7 - 10,5 - 14). 
Resztę około 1 cm zostawiam na łączenie.
WAŻNE: Można zachować kontynuację wzory, 
wtedy trzeba z odwrotnej strony zacząć bigowanie (zamiast z lewej to z prawej).




Nim zaczniemy sklejanie polecam zrobić kilka ozdobnych otworów, dodadzą magii... 
Ja postawiłam na proste gwiazdki, które docięłam skalpelem.
 Można użyć nożyka do tapet lub nożyczek, 
wykrojniki też się świetnie sprawdzą lub dziurkacze,
ważne, żeby powstał jakiś otwór.





Następnie kleimy każdą "kostkę" z osobna. Używam Magika do tego. 
Może być także taśma obustronna.

WAŻNE: Podczas klejenia składamy ją na płasko z każdego boku, 
a krawędzie dociskamy kością introligatorską (linijką, ołówkiem).





To teraz łączymy je razem. Zaczynam najpierw od 2 sztuk. 
WAŻNE: Uważajcie na wzór 
i napisy, żeby nie były do góry nogami.




W tej części sklejonej ścinam róg, żeby zmieściła się tam lampka (a dokładnie jej połowa).
Nie wiem jaki wymiar będzie miało Wasze światełko, więc te wymiary trzeba samemu dopasować.




Następnie doklejam kolejną część, ścinam róg i następną, aż będzie ich 6.




Teraz wystarczy połączyć pierwszą część z ostatnią.
Spójrzcie jak fajnie można to złożyć i łatwo przechować.




Ja dodatkowo zamalowałam te napisy w środku,
ale śmiało można pobielić lub potuszować cały lampion.
Pokazałam Wam, jak stworzyć bazę, 
z którą możecie wiele jeszcze zrobić.



***

Tak prezentuje się o różnej porze dnia, 
zwróćcie uwagę na gwiazdki😍, 
a co się dzieje na suficie...
musicie sami sprawdzić.






A tu użyłam kolorowych lampek led na druciku na baterię. 
Też świetnie wyglądają.






To kto dziś spędzi cudny wieczór przy takim lampionie? 


Przyjemnego tworzenia
Iwona 💙



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...