2024/10/27

TUTORIAL: Folder na notatki

 Cześć! Halloween już za chwilę, dlatego przedstawiam ostatni projekt w tym stylu. Jest na tyle uniwersalny, że wystarczy zmienić grafiki i papiery, a otrzymacie klimat jaki tylko będziecie chcieli! Zapraszam do stworzenia folderu na notatki, który pomoże Wam je uporządkować.

Potrzebujemy:
-beermatę/grubszą tekturkę
-nożyczki, klej, taśmę 3D, heavy body gel
-papiery i grafiki do scrapbookingu
-kilka zwykłych kartek
-wstążkę
-dziurkacz
-opcjonalnie płótno introligatorskie

***
Wykonanie:
Z pomocą gilotyny przycinam kawałki tektury na wymiary jakich potrzebuję- ja po prostu podzieliłam A4 na 3 części.


Przycięte kawałki układam na płótnie introligatorskim. Jeśli go nie macie, możecie użyć brystolu i nakleić na niego potem ozdobny papier do scrapbookingu.


Zostawiamy między tekturkami trochę przerwy. Nie popełnijcie mojego błędu i zróbcie je większe, zapomniałam, że w środku będzie element na taśmie 3D 😅 Następnie przyklejamy, ja użyłam zwykłego magica.


Brzegi zawijamy do środka i również podklejamy. Jeśli rogi będą odstawać- wygładzamy kością.


W środku układam papier do scrapbookingu, kością zaznaczam na nim przerwę między tekturami, następnie przyklejam. Ważne, żeby był to porządny papier, bo będzie pracował przy każdym otwieraniu/zamykaniu. Ja użyłam ITD Collection- Halloween.


Odmierzam wstążkę żeby można było swobodnie jej używać domykając nasz folder.


Przyklejam wygładzoną wstążkę, a na nią papier. Wstążkę dla pewności lepiej podkleić heavy body gel.


Ozdabiamy okładkę- ja wybrałam Halloweenowe grafiki oraz tekturkę "księga cieni" od Magicznego Kociołka.


W przyciętych do rozmiaru troszkę mniejszego od naszego środkowego panelu zwykłych kartkach wycinamy dziurkaczem dziurki.


Przewiązujemy przez nie wstążkę, przyklejamy jej spód do folderu na heavy body gel.


Na taśmie 3D przyklejamy pasek papieru, który będzie nam służył za kieszonkę. U mnie to ta sama kolekcja co wcześniej- ITD Collection- Halloween


I gotowe! Moja "księga cieni" to notes, w którym zapisuję zadania na dany miesiąc. 




Dzięki temu, że użyliśmy wstążki, możemy w każdym momencie wyciągnąć lub dołożyć nowe karteczki, a do kieszonki schować osobne notatki czy zdjęcia.

***
Jak podoba Wam się ten pomysł? Myślę, że fajnie sprawdzi się nawet jako prezent, a tematykę oczywiście można dopasować pod siebie czy obdarowanego, nie musi być Halloweenowa.
Mam nadzieję, że uznacie ten tutorial za przydatny i może nawet skusicie się na coś podobnego 😀

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...