2018/05/22

TUTORIAL - DREWNIANY KWIAT

Chciałam Wam dziś zaproponować alternatywę do tradycyjnych ciętych kwiatów. Będzie to kwiat wieczny, dekoracyjny, co prawda nie pachnie, ale nie trzeba go podlewać. 
Pokażę jak zrobić drewniany kwiat.


Do wykonania takiego kwiatka potrzebne są:
- deska
- patyk lub drewniany wałeczek
- wyrzynarka
- wiertarka
- klej
- papier ścierny
- farba, lakier lub wosk
- pędzle
- wstążka do dekoracji

Krok pierwszy to narysowanie kształtów na desce. Potrzebny jest nam kształt listków oraz kwiata. Oczywiście możecie posiłkować się wzorami i szablonami znalezionymi w sieci - ja swój namalowałam ręcznie.


Teraz czas by zaszaleć ze sprzętami. Kto nie ma wyrzynarki, może działać piłką lub brzeszczotem (choć będzie to trwało duuużo dłuuużej).


Nie musicie się super trzymać linii. To ręczna robota, nie musi być idealnie :)


W wyciętych elementach robimy otwór na "łodyżkę".  Czyli wiercimy w kwiatku "od dołu" i w listkach "od góry".


Kwiatostan z liśćmi łączy łodyga. Możecie wykorzystać gotowy wałeczek ze sklepu budowlanego ( mój to recykling - pamiętacie strzały amora? KLIK ). Można też użyć kijka od bambusa lub zwykłego patyka. Trzeba go tylko przyciąć na pożądaną długość. Nie może być jednak zbyt długi, bo kwiatek będzie się  przechylał.
Dobrze jest trochę przetrzeć ranty papierem ściernym. Będą milsze w dotyku:)


Łodyżkę wklejamy w otwory, a następnie całość malujemy i lakierujemy lub woskujemy. Wybaczcie, ale ominęłam ten etap:)

I kwiatek gotowy!

Można go postawić na parapecie lub w ogrodzie. A można też wręczyć w prezencie.



Pozdrawiam - Kasia

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...