2018/05/26

TUTORIAL - Organizer na szydełka

Witajcie!

Dziś chciałabym Wam pokazać najprostszy z możliwych organizerów na szydełka.
Wiem, że osoby, które szydełkują często mają tak dużą ilość szydełek, że wkładają je wszędzie, gdzie popadnie ( ja tak mam). 
Sama dla siebie postanowiłam zrobić szydełkowy organizer - taki prosty, klasyczny, ale w trakcie wyszło zupełnie coś innego....
Chcecie ze mną poszydełkować?



Zapraszam!



Do wykonania robótki potrzebne będą:

  • włóczka w Waszym ulubionym kolorze,
  • szydełko o grubości odpowiedniej do włóczki,
  • kolorowe resztki włóczek,
  • igła do dzianiny,
  • opcjonalnie guziki
  • no i najważniejsza rzecz, to słoik lub puszka, bo na nim będzie założony organizer.




Pracę rozpoczynamy od łańcuszka: ilość oczek zależy od średnicy puszki, więc proponuję sprawdzać po obwodzie.


Gdy już mamy odpowiedniej długości łańcuszek, łączymy go oczkiem ścisłym (uważajcie, by nie poskręcał się przed połączeniem) i rozpoczynamy półsłupkami rzędy wokół łańcuszka.

Ja zrobiłam kilka pierwszych rzędów półsłupkami a resztę naprzemiennie: rząd półsłupków i rząd słupków.


Kiedy Wasza robótka osiągnie wysokość około 6 - 7 cm, możecie zmienić trochę taktykę (ja tak zrobiłam)
Zaczęłam robić rzędy słupkami, ale nie naokoło, tylko odwracając robótkę. Rzędy są wyrównane i z dwóch stron wyglądają tak samo. Czy to ważne? Myślę, że tak, bo początek, to także przód robótki, a od tego momentu robimy plecy, więc są one mniej widoczne i można je robić inaczej.
Oczywiście wszystko zależy od Was.


Robimy rękaw długości około 20cm (na tyle wystarczyło mi włóczki w jednym kolorze, więc jeśli chcecie, możecie pociągnąć dalej, sprawdzając długość Waszych szydełek przykładając je do robótki.)



I tutaj  możemy zacząć robić na dwa sposoby: klasyczny i fantazyjny.
Pierwotnie miałam robić klasyczny, czyli jednokolorowy, stonowany, bez żadnych wariacji.
Jednak moteczki, które jakiś czas temu dostałam ( i skrupulatnie wykorzystuję) okazały się za małe, więc powstał pomysł, by wykorzystać, to co mam.



Do oddzielenia szydełek w organizerze użyjemy igły i prostego ściegu łańcuszkowego - będą to równocześnie łodyżki  kwiatków, które przyszyjemy na górze.


Ścieg łańcuszkowy jest bardzo prosty i, o ile nie widać tego na zdjęciach, można odczytać z grafiki.
Grafika pochodzi ze strony http://wiano.eu


Gdy już mamy zrobione odpowiednie odległości na szydełka, czas zająć się kwiatami:
W jednym z postów Cyklicznego Szydełka, takowe właśnie znajdziecie, w innym zobaczycie,  jak zrobić wiosenne żonkile - takich właśnie ja użyłam do ozdobienia robótki lub inne kolorowe kwiatuszki
Do tego listki i guziczki przyszyte jako środki kwiatów.
Dodatkowo zrobiłam falbankę na górze, ale to już zależy od Waszej inwencji twórczej
Oprócz tego pokusiłam się o zrobienie łąki na dole robótki i całość wygląda tak:



Czekam na Waszą interpretację organizera. 
Mam nadzieję, że pozytywnie mnie zaskoczycie.

Pozdrawiam,
Kasia - SmaszKa

4 comments:

  1. Całkiem fajny pomysł, ja swoje szydełka przechowuję w pudełku i tam jest im dobrze :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję.Pudełek mam trochę za dużo , bo ja kocham pudełka :D A szydełka lubię mieć pod ręką ;)Pozdrawiam ciepło

      Delete
  2. Fajnie wyszedł. Dawno,dawno temu robiłam coś podobnego na długopisy i tp. Szydełka ciągle po domu szukam, przydałby sie organizer. Może zdążę i coś zrobię:) Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chętnie zobaczę!!! Bardzo szybko się robi, więc w tak zwanym międzyczasie można coś zdziałać :D Wiem, co mówię, bo mam dwa maluszki wszędobylskie i dałam radę :D Pozdrawiam.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...