2018/05/30

TUTORIAL - Kartka przestrzenna 3d

Witajcie,
dzisiaj przychodzę do Was z kursem na wykonanie przestrzennej kartki 3d.



Do wykonania kartki potrzebujemy:
- klej typu magic
- nożyk i nożyczki
- wypisany długopis + linijkę lub trymer
- biały papier na bazę lub  papier kraftowy
- 2 arkusze papieru ozdobnego (u mnie złoty + Rosarium 1 Paper Passion)
- ozdoby np.: kwiatki, listki, serwetki itp.
- pudełko na kartkę 15 x15 cm lub papier bazowy do wykonania pudełka.

Z białego papieru lub papieru kraftowego wycinamy prostokąt o wymiarach 14,7 x 22,0 cm (do pudełka 15 x 15 cm). Następnie trymerem lub wypisanym długopisem od linijki bigujemy linie zgodnie z zamieszczonym poniżej schematem (aby ułatwić gięcie papieru - ładniej wtedy nam się zagnie). W miejscach, gdzie jest czerwona linia przecinamy. Na rysunku wartości podane w milimetrach.

Następnie ze złotego papieru wycinamy prostokąty o 2-4 mm mniejsze niż wymiary prostokątów na bazie - u mnie 2 mm.

Wycięte prostokąty przyklejamy do naszej bazy.

Z drugiego arkusza papieru (u mnie Rosarium 1 Paper Passion) wycinamy prostokąty 2-4 mm mniejsze niż złote. To o ile mniejsze prostokąty wytniecie zależy od tego jaką dużą obramówkę chcecie mieć przy każdym prostokącie. Wszystkie wycinamy podwójnie. Prostokąty przyklejamy na przód naszej kartki.

I na tył. Oczywiście tył możecie wykonać tak samo, jak i przód.

Mamy gotową do ozdabiania bazę kartki.


Teraz wszystko zależy od Waszej kreatywności i pomysłowości. Niektóre elementy możemy podkleić, aby dodatkowo stworzyć wrażenie przestrzenności naszej kartki. Ja do tego wykorzystuję m.in. skrawki z tekturek.


Następnie w ruch poszły listki i kwiatki, a w efekcie powstała taka kartka. 

Gdy przyklejacie poszczególne elementy sprawdzajcie, jak to wpływa na otwieranie i składanie Waszej kartki.

Taką kartkę najlepiej podarować w pudełku. Pudełko możecie zrobić same lub kupić gotową bazę. Ja wykorzystałam gotową bazę.

Wybrałam pudełko z okienkiem i ozdobiłam je delikatnie nawiązując kolorystycznie do kartki.

Bardzo spodobała mi się taka forma kartki, a Wam jak się podoba? Spróbujecie zrobić podobną?
Jest efektowna i idealna na na każdą okazję :)

Jeśli skorzystacie z tego kursu pozostawcie link w komentarzu, żebym mogła do Was trafić.

Życzę twórczej pracy :)

Pozdrawiam
Ula

6 comments:

  1. Replies
    1. Dziękuję :) Zapraszam do skorzystania z kursu :)

      Delete
  2. śliczna karteczka i super kurs na pewno skorzystam przy robieniu kolejnej kartki, ale z okazji ślubu :)

    ReplyDelete
  3. cudowna ta kartka i świetny kurs, chętnie z niego skorzystam :)

    ReplyDelete
  4. Ula- rewelacja!!! Na pewno spróbuję!!!!!!!!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...